Vanavond bij Keuringsdienst van Waarde babypotjesvoeding!

Discussie in 'Voeding' gestart door debby82, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Om 9 uur op nederland 3.... ik ben benieuwd..

2. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Alle moeders gekluisterd aan de buis :D

Ik zelf bereid alles zelf voor mijn zoon, zowel fruit als ook groente, maar ben toch wel benieuwd naar de bevindingen.

Begrijp mij goed: ik zeg niet dat potjes slecht zijn, alleen heb ik inmiddels wel de ervaring dat kindjes die vanaf het begin verse fruit en groente krijgen later makkelijker mee-eten met de pot. En nee, ik zeg niet dat kindjes die uit het potje gevoed worden dat niet kunnen, maar omdat de smaak van potje versus vers wel degelijk verschilt kan het wel eens strijd opleveren. Daarnaast heb ik alle tijd om de keukenprinces uit te hangen. hihihi

Ik respecteer iedereen en een kind opvoeden doet een ieder op zijn of haar manier zoals het goed is voor zijn of haar kind

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Toen mijn dochter zo oud was als die van jou deed ik dat ook nog. Maar nu wil ze alleen maar potjes. Ze weigert pertinent alle groentes die ik zelf maak. Fruit maak ik nog wel zelf... ik wil eigelijk vanaf deze week weer gaan proberen om haar met de pot mee te laten eten.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou willen dat ik er de tijd voor had, maar dat heb ik niet.
    Maar ben wel benieuwd vanavond!

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    lijkt mij erg interesant, wij doen ook aan vers, en voor nood had/heb ik wel potjes, eerst van olvarit, maar dat spul is te vloeibaar en er zitten geen stukjes in zoals ze gewend is. Echt lekker vindt ze het ook niet, heb nu twee nood potjes van friso, en daar zit wel verschil in omdat het op eten lijkt je kunt echt de aardappel en vlees etc zien zitten, of het lekker is weet ik nog niet. Ik proef alles zodat ik weet hoe het smaakt. Ps echt een voorstander van potjes ben ik niet. Zo krijg je hele verkleurde lepels met potjes wortel, maar niet met verze wortel????

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    brusje met verse wortel heb ik dat ook gehad hoor...

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    oow, hier niet, maar niet alleen met wortel hoor, ik had het ook met andere groente van olvarit, bvahalve bloemkool, maar dat is wit.
    ach ja iedereen zijn ervaring en idee toch:)
    En voor nood vond ik het wel handig

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik had van de C1000 iets met bloemkool.
    Dat was vies! Het stonk!

Fruit is wel goed, maar die groente...
    Kruidvat vind ik ook goed. (met name melkpoeder, is 6 euro dus scheelt heel veel geld!)

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    bloemkool stinkt sowieso heel erg vind ik, ongeacht het merk en waarmee het gemengt is..

maar ik ga vanavond zeker kijken!

10. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn ze helemaal verzot op het potje Bruine bonen met appeltjes.
    En die combi vind ik een beetje raar om zelf te gaan maken, en waar vind ik nou verse (niet gespoten!!!) bruine bonen?

Maar ik ga vanavond ook kijken (als ik het niet vergeet :( )

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

fruit maak ik zelf.. groente niet omdat ik geen keukenweegschaal heb en dus niet weet hoeveel ik van groente en aardappel bij elkaar moet doen! maar ik zorg dat ze verse groente krijgt als ze 6 maanden is, dan moet ik dus een weegschaal hebben..

maar ik ga zeker kijken vanavond

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meiden ik zie trouwens dat het half 9 is en niet 9 uur!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben erg benieuwd. Mijn dochter heeft weinig potjes gegeten omdat het me gewoon een rotgevoel gaf dat ik haar eten gaf wat in mijn ogen zo ranzig was, dat ik er zelf gewoon niet aan moest denken om het op te eten (ook al was het onder dwang).

Ben erg benieuwd hoe die hele bereiding en alles nou plaatsvind.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.284
    4.520
    113
    Kun je ook prima op het oog doen hoor, ik doe trouwens even veel groente als aardappel.

Hier een meisje dat heel slecht uit potjes eet omdat het simpelweg te dun is voor haar.
    Eigenlijk is het ook vreemd spul het komt als een dikke kwak uit het potje en als je het warm gemaakt hebt is het bijna vloeibaar, niet een eigenschap die ik van mijn eigen eten wil zien.
    Dus ook hier maak ik alles zelf, dan is het veel dikker, eet ze het makkelijk op en sopt ze een heel stuk minder :D

Maar ik ga vanavond ook kijken ben wel heel benieuwd hoe zulke dingen gemaakt worden.

Groetjes Anita

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    echt? Ik neem wel eens een hap en ik vind het niet vies hoor... maar ik eet ook zoutloos dus dat ben ik zowieso gewend.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee vind het echt niet lekker.. En niet perse vanwege het zoutloze want eet zelf ook niet erg zout.
    Wanneer ik nu met een potje aan kom zetten eet ze het ook echt niet op.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok grappig.

Wat ik ook grappig vind, (en dat is geen verwijt hoor) is dat veel meiden wel het eten van kinderen vers maken want ze vinden de potjes maar troep, maar ondertussen eten ze zelf wel allerlei kant en klaar meuk zoals pizza, friet, mac donalds etc...
    Ik snap het wel hoor, want je wilt nu eenmaal het beste voor je kinderen en ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan. Maar ik probeer het wel een beetje te relativeren...

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Vind het nog niet eens perse troep ofzo, de potjes.. maar vind het enkel niet lekker. Friet daarentegen wel :p, maar eet dat zelf ook niet heel vaak. Kook ook niet vaak uit zakjes omdat ik het vers of zelfgemaakt gewoon lekkerder vind.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.284
    4.520
    113
    Ik vind de potjes trouwens geen troep (behalve die rare eigenschap die ik eerder beschreef) maar madam wil het gewoon haast niet eten.

Pizza's , als we die eten maken we die bijna helemaal zelf (alleen de bodem haal ik kant en klaar) maar dat eten we dus zelden omdat zoonlief geen pizza lust.
    Mc Donalds is voor de vakantie en voor oom en tante die er 2 x per jaar op trakteren.
    En patat eten we elke week :D

Groetjes ANita

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o sorry was ook niet om iemand persoonlijk aan te spreken ofzo... ben wel heel erg benieuwd, maar het zou me echt heel erg verbazen mocht het wel troep zijn, want volgens mij is er op babyvoeding mega veel controle.

Vandaag trouwens gewoon gekookt en gekeken of mijn dochter het ook wilde en jawel. Dus vanaf nu alleen nog een potje als we uit eten gaan ofzo. Scheelt een hoop geld en geklooi.

Deel Deze Pagina