Hallo! Nou ja, de titel zegt het al... Zijn er meer die geen vaste eet-tijden hebben voor hun kind? Wij hebben hier wel vaste eet-momenten maar de tijden staan niet vast. Onze dag ziet er in grote lijnen zo uit: wakker worden: Fles melkpap 130ml+7eetl. Vaak nog slapen Wakker worden (of +-1,5/2 uur later): Fruit + bekertje 90ml/3 melk slapen Wakker worden: Broodje + bekertje drinken slapen Wakker worden: 50gr pasta/rijst/aardappel, 50gr vlees, 100gr groente Voor het slapen gaan een fles 150ml/5 melk (drinkt ie +- 100ml van) Hoe is dat bij jullie?
Hier is de hele dag afhankelijk van wanneer Lucas wakker wordt. Het schema is ongeveer zo: Wakker worden, wassen en aankleden Ontbijten Huishouden, spelen etc. Tussendoortje (fruit ofzo) Slapen Lunch Huishouden, spelen etc. Tussendoortje (yoghurt) Spelen, met soms nog een tussendoortje (rozijntjes oid), afhankelijk van 'hoe lang de middag duurt', zeg maar Avondeten Bad en naar bed Dit schema gaat op als Lucas maar 1x slaapt op een dag, dat is meestal het geval. Soms is ie om half acht wakker, soms om half negen of nog later. Dan schuift alles eigenlijk gewoon op. Het enige vaste eetmoment is het avondeten. Dat is altijd rond 18.00 (komt papa thuis) en rond 19.00 ligt Lucas in bed. Als Lucas dus laat wakker is en de middag na het slaapje relatief kort, krijgt hij soms maar 1 tussendoortje of helemaal niks meer als we echt laat lunchen. Zo hebben we het eigenlijk altijd gedaan en bevalt het prima. Ik ben thuisblijfmama dus kan ook gewoon mijn ritme aan dat van hem aanpassen.
Nou hier schuift ook niet iedereen stipt om 18:00 aan tafel dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De eetmomenten zullen meer 'vast' zijn afhankelijk van hoe het met slapen zit. Dit noemt met op verzoek en dat doen talloze mensen.
Ik doe ook alles op verzoek, maar de laatste weken zijn het wel dagelijks dezelfde tijden eigenlijk. Maar wel vanuit onze dochter.
Ook hier geen vaste tijden. Bij ons is het gewoon afhankelijk van hoelaat ze wakker wordt en daar passen we ons op aan. Behalve wanneer ze naar het kdv gaat. Wij vogelen ook continue met wanneer we haar warme eten kunnen geven. Ze kan zoveel slapen rond die tijd.
Hier idd ook geen vaste eettijden. Het is maar net hoe de dag begint. Ene x is ze om 7 uur al wakker en heeft trek en de andere x is dat pas om 9 uur. Ik zie meestal wel hoe de dag loopt.