Ik kook heel veel eten voor onze dochter zelf. Ik maak vaak wat meer en dat vries ik in. Maar nou las ik ergens op internet (had ik nooit zo bij stil gestaan) dat kinderen ook vetten nodig hebben. Betekent het dat ik het vlees moet bakken ipv koken? Of kan ik gewoon een druppeltje vloeibare margarine in het eten doen? Wie o wie kan mij uit de brand helpen Bedankt alvast!
ja ze heeft vetten nodig. Je kunt nu zonnebloemolie of roomboter door haar eten doen. Als ze brood eet daar roomboter op smeren Als je met yoghurt e.d. begint volle of griekse yoghurt geven.
Joh daar heb ik ook nooit bij stil gedaan. Ik dacht dat ze dat nu nog niet mocht. Hooguit wat boter op brood( wat ze amper eet). Gezonde vetten zoals avocado mag ook toch?
Een kind heeft idd het eea aan vet nodig. Dat is overigens wel iets meer dan een paar drupjes door het eten. Als je vlees kookt, kun je heel prima wat boter door de aardappeltjes of groente roeren, (je zult het ws nog pureren, dus dan is dat helemaal handig om de boel ook een beetje smeuiig te maken). Kids die te weinig vet en teveel suikers krijgen, raken aan de diarree namelijk...
Hier ook altijd roomboter of olijfolie bij de maaltijd en volle zuivelproducten. Vette vis is vooral ook heel goed. Ze hebben het hard nodig, vooral voor de hersenontwikkeling.
kinderen hebben idd vetten nodig (ook voor het opnemen van bepaalde vitamines is dit nodig) Dus altijd boter op brood gebruiken en bakken in olie/vet of een klein klontje door t eten doen. Op voedingscentrum.nl kun je ook alles vinden over wat een kind ndig heeft
Ik smeer ook altijd margarine op brood als basis, daaroverheen gaat dan wel of niet nog wat beleg (kaas, stroop oid). Ook op rozijnenbrood, ontbijtkoek e.d. smeer ik margarine. Roomboter is nog beter, maar ik kan er niet tegen dat ik het niet uitgesmeerd krijg. Dus gebruik ik roomboter als ik kook.
Hier gooien we altijd een scheutje maisolie door z'n prakje heen. Zonnebloem olie o.i.d. kan ook prima. En idd. ook gewoon volle yoghurt als toetje, i.p.v. magere. Daar zitten ook goede vetten in.
Ik doe altijd margarine (Blue Band) op brood en doe ook nog een likje door het avondeten. Soms olijfolie, maar meestal margarine. Ze hebben het ontzettend hard nodig, meer dan volwassenen (voor wie het ook beter is om iets op brood te smeren, dan om het zonder te eten!). Volgens mij is roomboter niet beter, margarine bevat (dacht ik hoor) betere vetten en meer vitamines dan roomboter. Overigens gebruik ik voor mezelf wel vaak van die kuipjes 'smeerbare roomboter'. Ben je gelijk van het probleem af dat je het niet uitgesmeerd krijgt... De kinderen geef ik dat juist niet.