vagina te ruim na tweede bevalling/totaal ruptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Memmie87, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memmie87

Memmie87 Lid

12 mei 2013
    24
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

Heel gek dat zelfs op een forum, waar je al anoniem bent het raar voelt dit te zeggen. Toch ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en of er meer zijn die dit probleem hebben, misschien zelfs of iemand tips heeft.

Afgelopen april ben ik bevallen van onze tweede zoon. De eerste is met twee knippen en de vacuümpomp geboren. 9 pond klein of groot, maar net hoeje het bekijkt. Mijn tweede heb ik zelf gedaan, dikke 8 pond en helaas een totaal ruptuur tot de 4e graad als gevolg. Meteen na fe bevalling ben ik op de OK gehecht en heb ik een ruggeprik gehad. Het is supergoed gehecht, heb geen problemen gehad met ontlasting of wat dan ook. Ik dacht dat ik er fantastisch voor weg was gekomen. Tot we weer gingen vrijen. Ik voel niks meer van de daad zelf... Ik vind dit echt verschrikkelijk.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Trekt dit misschien nog bij? Moet ik de gyn weer bellen voor advies of zijn er andere dingen die ik zou kunnen doen?

Ik zou graag horen wat jullie denken.
    Alvast bedankt,

Memmie87

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben in januari bevallen van mijn tweede, en bij mij was alles ook mega wijd en een beetje verzakt ook :( Vk en Ha zeiden allebei dat er in het eerste jaar na de bevalling nog veel herstel te verwachten viel. Ik ben naar een bekkenfysio gegaan voor oefeningen.
    Na 4 maanden merkte ik dat het een beetje ging verbeteren en nu een half jaar later is het nog niet als vanouds maar wel een stuk beter en "leefbaar".
    Doe je bekkenbodemoefeningen?het kan ook helpen de boel aan te spannen tijdens de daad, daar wordt het ook strakker van

3. Memmie87

Memmie87 Lid

12 mei 2013
    24
    0
    0
    Friesland
    Ja doe ze wel, moet ze waarschijnlijk maar wat vaker gaan doen haha. Jij bent er dus mee naar de ha en vk geweest? Ik durf niet zo goed, maar misschien moet ik hewoon de gyn bellen. Die had bij de nacontrole gezegd dat mochten er wel problemen zijn ik moest bellen.

Iig super bedankt! Ik hou hoop. Nog een vraagje, hoe weet je of het verzakt is?

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik denk dat je nog even moet afwachten. Hier werd het ook steeds strakker ;) Maar ben wel bijna 1,5 jaar verder.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou, je baarmoeder kan verzakt zijn, je komt m dan wat eerder tegen als je met je vinger in je vagina gaat zeg maar ;)
    Maar het kan ook zijn dat de wanden van je vagina verzakt zijn. In het ergste geval komen ze uit je vagina zetten, eruit hangen dus. Maar het kan ook zijn dat de boel nog net binnen blijft zitten. Als je staat en je brengt een vinger in, dan voel je een bal of een lubberend vel voor de ingang van je vagina.
    Ik had erge problemen met plassen, meteen bij de na controle al, dus vandaar dat ik bij de Vk en de Ha ben geweest.

6. Memmie87

Memmie87 Lid

12 mei 2013
    24
    0
    0
    Friesland
    Dankjullie wel! Modder ik eerst nog even door. Lijkt iig niet op een verzakking... lijkt me positief.

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Na de bevalling van de eerste heeft het ruim een half jaar 'wijd' gevoeld. Na een vol jaar voelde het pas weer helemaal als voorheen ;)
    En ik was 'alleen matig' uitgescheurd.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier bij de eerste ook een totaal ruptuur en alles was inderdaad een stuk ruimer gewordenl zo erg dat een mini en gewone tampon er zo uitvielen. Na een jaar werd dit alles een stukje strakker. Wel met behulp van de bekkenfysio omdat de boel ook verzakt was. De verzakking voelde bij mij als een zware bal die van onderen drukte. Een zwaar gevoel. Idee dat er nog iets uit komt zetten. Meestal na veel activiteit of aan het eind van de dag.

9. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb ook veel baat gehad bij een bekkenfysiotherapeut. Hier trouwens ook in combinatie met een verzakking.

Ik zou trouwens niet nog 'even' aanmodderen, maar de gynaecoloog bellen. Je maakt je zorgen en dat lijkt me reden genoeg om er een belletje aan te wagen.

Deel Deze Pagina