Onze dochter is nu 2 weken oud en op aanraden van de kraamhulp hebben wij haar bijgevoed met nutrilon hypoallergeen. Nu heeft ze geen verhoogde kans op een allergie en willen we dus overstappen op standaard. Kan dit in 1 x of moet ik dit langzaam doen door beide te mengen o.i.d.?? Verder komt ze nog om de 3 uur. Op de doos van nutrilon staat dat ze 5 keer 120 ml mag. Ze krijgt nu 7 x ongeveer 80 ml. Hoe krijgen we haar zover dat ze om de 4 uur komt?? Of gaat dit geleidelijk vanzelf. Of moeten we gewoon 120ml in de fles doen?? Ik hoop dat u ons wat op weg kan helpen want er zit nog niet echt een ritme in.
Hoi, Uit je mail begrijp ik dat je haar alleen kunstvoeding geeft en geen borstvoeding? Wat is de reden van de afspraak dat ze 7 x 80 krijgt? Is ze te vroeg geboren? Had ze een laag geboortegewicht? Graag nog wat meer gegevens voordat ik misschien verkeerde adviezen geef. De overstap naar nutrilon standaard mag je overigens wel in één keer maken. Meestal vinden ze die wat lekkerder dan de hypo-allergeen. Ik wacht je reactie af. groet Linda
Nee hoor ze woog bij haar geboorte 3490 gram. Ik geef haar wel borstvoeding en vul dan met flesvoeding aan tot 80 cc per keer, omdat ze nog 7 keer komt i.p.v. 5 keer. Dat komt dan op hetzelfde neer als 5 keer 120 ml??
Hoi, Het is heel normaal dat een baby de eerste periode 7 voedingen krijgt. Vooral bij borstvoeding want dat is erg licht verteerbaar dus snel weer verdwenen uit de maag. Ik begrijp nu dat jij je baby weegt voor en na de borstvoeding en dan aanvult tot 80 cc? Ze mag inderdaad best wat meer drinken met dit gewicht, maar kijk vooral wat ze nodig heeft. Hoe is haar gewicht nu ten opzichte van het eind van het kraambed. Is ze gegroeid? Bij borstvoeding is het belangrijk dat een baby regelmatig de borst stimuleert, zeker als er te weinig borstvoeding is. Je kunt haar dus meer kunstvoeding bij gaan geven, maar dat doet absoluut geen goed aan je productie. Hoeveel borstvoeding drinkt ze zo'n beetje per keer? En wat is de reden dat ze niet meer drinkt? Is ze slaperig? Of is er gewoon niet meer voeding? Heeft ze voldoende tepel9hof) in de mond? Misschien toch goed om er eens over na te denken of je een lactatiekundige in wilt schakelen, om te kijken waarom het onvoldoende loopt. groet Linda
Ik leg haar wel goed aan dus dat is niet het probleem. Ze drinkt meestal rond de 60 uit mijn borst, maar pas was het een keer 100 zelfs dus misschien heb ik wel genoeg voeding, maar drinkt ze niet lang genoeg? Ze weegt nu rond de 3800 gram dus groeit goed, maar dat kan natuurlijk komen doordat we haar steeds bijvoeden. Hoeveel moeten ze met dit gewicht ongeveer binnen krijgen? Ze komt 7 keer per 24 uur.
Hoi, Als ik het zo allemaal lees zou je heel goed kunnen proberen de overstap naar volledeige borstvoeding te maken. Je baby woog bij de geboorte 3490 gram. Is daarna ws afgevallen tot zo'n 3300 gram? Nu is ze 3800 gram. Dat wil zeggen dat ze in 2 weken tijd 500 gram is aangekomen!! Dat is behoorlijk ruim. De helft was ook nog prima geweest. Dat betekent dus dat ze de bijvoeding eigenlijk niet meer nodig heeft. Leg haar gewoon aan wanneer ze maar wil en zo vaak ze wil. Valt ze in slaap na 60 cc? prima. Wil ze een uur later toch nog drinken? ook goed.Het lijkt even een ritmeloos gebeuren, maar dat zal al snel veranderen. Je kunt haar motiveren om wat langer door te drinken door haar bijvoorbeeld als ze stopt pas een schone luier te geven. Ze zal dan weer wakker worden en weer opnieuw willen drinken. Ook kun je haar af en toe stevig tegen de borst aanduwen om haar over te halen door te gaan (Let wel, met de KIN in de borst en niet met de neus) Wat verder nog helpt is een stevige massage met jouw duim in haar handpalm. Hopenlijk drinkt ze haar buik dan beter vol en hoef je haar dus geen bijvoeding te geven. Durf het maar, ze kan echt wat hebben nu met dit gewicht. Wil je me laten weten hoe het verloopt? groet Linda