Afbouwen bv bij 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vraag, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vraag

Vraag Lid

3 mei 2009
    26
    0
    0
    #1 Vraag, 17 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
    Beste Linda of Ilse,
    Mijn zoontje is inmidels 6 maanden, tot die tijd heeft hij volledige bv gehad, vooral omdat allergie in de familie zit. Zijn schema ziet er momenteel zo uit als ik werk: 7u, 11u, 15,u, 19u, 22.30u. Als ik niet werk is het meestal: 8u, 12u ,16u, 19.30u en 22.30u. Het is altijd erg goed gegaan, alleen sinds ik pasgeleden ben gaan menstrueren is mijn voeding afgenomen en dat komt ook niet helemaal meer terug. Als ik werk kolf ik 2x (om 11u en 15u). Om 11u kolf ik nog netjes 200ml (precies een flesje), maar om 15u helaas niet meer, meestal heb ik dan maar 160/170ml. Nu heb ik in de vriezer nog wel een voorraad liggen dat ik voorlopig dit tekort nog kan aanvullen. Maar ik zit er wel over na te denken om mss de bv wat af te bouwen en 1 voeding door kv te vervangen. Hoe moet ik dat dan aanpakken? We beginnen vandaag ook voor het eerst met bijvoeding (fruit) (die krijgt hij tussen voeding 1 en 2 in) en als dat goed gaat over ca. 2 weken ook groente). Het liefste zou ik de bv van 15u (of anders 19u) gaan afbouwen, omdat mijn zoontje dan ook minder drinkt. Hoe pak ik dit aan? En wat voor soort kv moet ik dan kopen en hoeveel moet ik dan geven? En hoe zit het met Vitamine D. Nu krijgt hij elke dag 10 druppels, maar als ik ga beginnen met 1 kv, moet dit dan aangepast worden? En wanneer gaat mijn zoontje over van 5 naar 4 voedingen per dag? En als dat gebeurd, welke voeding vervalt dan?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!!
    Groetjes!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    hoi,
    Je kunt gewoon een voeding vervangen door een kunstvoeding. dan doe je dus niets met je borsten. Je zult dan de voeding daarop merken dat je nborsten meer op spanning staan. Dit duurt een aantal dagen en zal dan weer wegebben. na een poosje kun je dan de volgende voeding vervangen.
    Als laatste hou je de voeding van 's morgens en de laatste 's avonds over.
    Vitamine K hoeft niet meer gegeven te worden als er meer dan 50 % kunsrvoeding gegeven wordt. Vitamine D blijft wel doorgaan.
    Fruit en groente komen er extra bij en zijn geen vervanging voor een melkvoeding.
    Heel veel succes.
    Linda

Deel Deze Pagina