Ik ben 39 weken zwanger en als ik ergens heen ga, reageren mensen vaak heel verbaasd dat ik dat nog doe. Met name als ik alleen ben of als het 's avonds is. Maar ik heb ook niet echt zin om nog weken thuis te gaan zitten... Hoe ver van huis gaan jullie nog en doen jullie ook nog dingen alleen?
Van vriendinnen en mijn eigen moeder weet ik ook dat ze tot het laatst gewoon actief bleven - ook buitenshuis. Je hebt toch gewoon een mobiel bij je? Da's toch heel wat anders dan zonder communicatiemiddelen naar the middle of nowhere vertrekken, lijkt me zo. En je weet zelf het beste hoe je je voelt. Ik ben juist tot 10 weken thuisgebleven omdat ik zo duizelig was en steeds bijna van m'n stokje ging. Dan wil je niet eens de deur uit. Nu ik me wat beter voel, ga ik ook weer lekker alleen hoor. En ik ben van plan dat te blijven doen tot ik zelf vind dat 't niet (meer) gaat.
Die vraag heb ik mezelf ook gesteld.. Maar denk dan ook "Ach.. Als ik op pad ben ben ik ook vrij vlot thuis". De grootste afstand zou naar mn ouders zijn, op drie kwartier rijden.. Mocht ik daar zijn en er is wat zie ik mn ouders me ook nog wel thuis brengen.. Zolang ik me er zelf prettig bij voel ga ik lekker door met mn "eigen ding"..
Ik ga ook nog wel overal heen. Het verst is nu ongeveer driekwartier rijden. Echt veel verder ook niet, omdat ik van autorijden snel harde buiken krijg. In het weekend rijdt mijn man, maar doordeweeks ga ik gewoon zelf overal naar toe.
Zolang je je goed voelt en je lichaam kan het aan, waarom zou je thuis moeten zitten? Lekker actief bezig zijn, alleen goed maar goed voor jezelf en voor je conditie. Gewoon genieten en doen zolang het kan. gr. angela
Ik ging de vorige keer ook gewoon nog weg hoor. Ben uiteindelijk ook pas met 42 weken bevallen en je kunt toch moeilijk 4 week in huis blijven zitten?
Ik ga nog wel van huis, maar niet meer te ver weg dat hou ik ook niet vol. Mijn ouders wonen 100 km van ons vandaan en dat risico wil ik niet nemen. De schoonfamilie en vrienden wonen vlak bij dus daar ga ik gewoon heen net als naar de winkel, maar daar ga ik niet meer alleen heen voor de grote boodschappen dan.
Ik ga zoveel mogelijk gewoon nog weg, maar ook niet verder dan een half uur in mijn eentje. Zolang jij je nog goed voelt, is er niets aan de hand toch? Ok, je moet geen drie uur in die auto gaan zitten voor een dagje uit ofzo, maar verder? Zorg alleen dat je gegevens steeds bij je hebt. Mocht er iets zijn en je kunt niet naar huis, dan heb je gewoon je VK kaart bij je of je ponsplaatje van het ziekenhuis en mocht er dan iets gebeuren, is iedereen op de hoogte van je status. Dus lekker blijven gaan, anders worden de dagen lang en saai!
Ik ga ook, zolang ik me goed voel, overal naar toe. Ik moet er niet aan denken om hele dagen thuis te zitten. De dagen zouden dan wel erg lang duren. Ik vind de tip om je zwangerschapskaart etc mee te nemen eigenlijk wel een goed. Zal ik ook doen als ik verder weg ga nu. Maar verder; gewoon gaan hoor!!
Ik ga ook nog gewoon van huis. Om bij mijn ouders te komen moet ik een half uurtje rijden. Zolang ik me goed voel ga ik nog lekker overal heen. Om thuis te gaan zitten wachten is ook niet echt wat duurt t alleen maar langer. En verder ben ik door de weeks ook alleen mijn mannetje is int. vrachtwagen chauffeur. Op dit moment is die wel naar binnenland gegaan maar binnenland is ook bij hun Duitsl, Belgie. Maar hij is in iedergeval sneller thuis.
Ik ben nog niet zover , maar mijn buurvrouwtje ging met 38 weken gewoon nog dagjes uit ! een week later kwam die kleine.. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is , ik heb zelf geen auto of rijbewijs maar ik blijf ook niet thuis als ik de 37 weken gepaseerd ben.. Het kan nog wel 4 weken duren , je weet het niet.
ik ga ook nog overal heen. maakt me niet uit of dat ik nou in rotterdam thuis zit of in groningen aanhet slenteren ben. hoe dan ook als ik moet bevallen kom ik heus wel ergens goed terecht. ik hoop alleen hiet dat mn vliezen op straat breken want ik zal me doodschamen dan.
ow ik moet er wel ff bij zeggen..dat als ik alleen ben dat ik nie zo ver durf te gaan alleen als mn vriend erbij is.
Mijn moeder is met 39 weken destijds nog naar Groningen gegaan (we wonen in Zuid Limburg), ik liet nog even op me wachten hoor
Als ik 37 weken zwanger ben hebben we nog een bruiloft, een uurtje rijden hier vandaan. Ik ga wel wel, zou het niet willen missen, maar goed, mijn man is er dan ook bij. Weet niet of ik het zou doen als ik alleen zou gaan. Alleen we hebben even tegen een vriend gezegd, die mee terug wilde rijden, dat dat niet mogelijk was. Dat zag ik nou net even niet zitten voor het geval dat. Verder ben ik wel van plan om nog lekker weg te gaan, afhankelijk natuurlijk van hoe ik me voel. Maar voor familie of i.d. hoef ik dan ook geen grote afstanden af te leggen. Half uur max.
Ik ga ook nog gewoon de deur uit hoor. Nu heb ik geen beschikking over een auto, dus met openbaarvervoer ergens naar toe is nu niet handig. Maar ik heb echt geen zin om mezelf op te gaan sluiten. Helemaal niets voor mij! Nu heb ik gisteren een neefje gekregen, maar die wonen echt twee uur rijden verderop en mijn man durft dat niet aan, want we moeten ook weer terug. Maar als het aan mij zou liggen zou ik gewoon gaan. Ik denk dat het belangrijkste is dat je jezelf er goed bij voelt! Groetjes Mariska
Op het moment ga ik het dorp niet meer uit, iig niet alleen dat riskeer ik niet meer ben nu ook 40 weken dus kan elk moment gebeuren...
bevallen jullie thuis of in het ziekenhuis? Ik sta streng onder controle bij mijn gyn in verband met mijn bloeddruk en moet in het ziekenhuis bevallen.. ik rij wel naar mijn ouders (45 minuten) maar zou niet uren alleen in de auto willen zitten. Autorijden vind ik ook best lastig met die kleine van mij die continu met d'r voet lijkt vast te zitten onder mijn ribbenkast.. ik ben een huismusje geworden en vind het best zo.. moet toch veel rusten voor mijn bloeddruk.. groetjes!
Ik ga nog steeds wel overal heen hoor, ga mij in ieder geval niet opsluiten. Je weet nooit hoelang het nog allemaal kan gaan duren. Helaas sta ik nu ook onder strenge controle omdat mijn bloeddruk te hoog is. Ik moet hierdoor veel rusten anders bestaat de kans dat ik moet worden opgenomen. Nou dan wordt ik helemaal gek dus ik hou mijn gemak wel even.