Dag, Onze zoon, nu 10 weken en 2 dagen oud is vanaf dag 1 hongerig/gulzig geweest. Hij weegt inmiddels 6,4 kg. Verschillende flessen en jbpm geprobeerd, zonder resultaat. JBPM ook gestopt vanwege vreselijke krampen. Hij krijgt nu op advies van het CB friso extra gemengd bij zijn friso standaard. Maar ik heb het idee dat hij best last heeft van de friso extra, extra buikkrampen/moeizamere ontlasting. Er staat op de verpakking dat er zetmeel in zit, vroeg me af wat dit precies voor ingredient is? is het een soort van rijstebloem? of aardappelzetmeel? Wat moet k me erbij voorstellen. Zij voedingsschema is trouwens: 7.00 uur 150 + 2 standaard + 3 extra 10.30 uur 150 + 5 14.00 uur 150 + 5 17.30 uur 150 + 5 21.30 uur 180 + 6 (3 om 3) 03.00 uur 180 +6 Ik ben helemaal niet blij met dit schema, maar iedere keer als ik wil veranderen komt hij toch hierop uit (zo'n beetje op verzoek). Hoe kan ik het beste zijn schema veranderen?
Hoi Nureen, In Friso Extra, speciale voeding voor snel honger en lekker slapen, zit een speciaal maiszetmeel. Dit zorgt ervoor dat de voeding wat langer in het maagje blijft. Hierdoor heeft je kindje wat langer een voller gevoel. Het kan zijn dat je kindje er nog niet aan toe is om van 6 voedingen naar 5 voedingen te gaan. Wanneer je een fles van 180 ml met 6 schepjes geeft en je kindje doet er 15-20 minuten over, gaat er als het goed is ook meer tijd tussen de voedingen zitten en kan je teruggaan naar 5 voedingen (7-11-15-19-23). Als je kindje de nacht doorslaapt. Groetjes Angélique
Hallo, je zoontje mag meer per fles, wanneer hij op 5 voedingen per dag zit. Anders krijgt hij teveel zuigelingenvoeding per dag, een baby mag tot 6 maanden maximaal 1 liter voeding per dag hebben. Het verhogen van de hoeveelheid voeding is aangegeven om je in aan goed dagschema te helpen. Een rustig drinktempo is belangrijk voor een goede verzadiging. Groetjes van Petra.