meer in de fles of forte?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kissie, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars is 4 weken oud. Hij krijgt 7 flessen van 120 nutrilon standaard incl. nachtvoeding met een schepje nutriton tegen het spugen. Nu drinkt hij overdag om de 3 uur en 's avonds en 's nachts om de 4 uur. Maar dit houdt hij slecht vol de laatste dagen. Heeft soms na 2 uur alweer honger en dan moet ik echt rekken met een speentje. Zou ik de flessen moeten verhogen naar 150? Ik vind dit best een grote hoeveelheid voor zo'n kleintje met het risico dat hij dan nog 7 flessen wil, dus veel te veel. Of zal ik nutrilon forte gaan gebruiken?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou nog geen forte gaan gebruiken, meestal gebeurt dat pas als je aan flessen van 200 zit.

je kunt wat ophogen, probeer eens met 10cc per fles.

heeft je kindje geen krampjes, dan kunnen ze ook wel eens eerder komen, maar dan is het zuigbehoefte ipv honger. anders ben je beter af met comfort voeding, dit is ook tegen het spugen.

groetjes, Miranda

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars heeft eigenlijk nog nauwelijks krampjes gehad. Het is echt honger want hij zoekt dan echt, met een speentje kan ik dan nog wel rekken. Maar hij heeft goed door dat daar niks uit komt en spuugt deze dan uit. Mijn dochter had ook al snel forte trouwens. Ik zal het maandag op het cb eens overleggen....

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Onze Lars had precies hetzelfde. Na 2 uur, soms na 1,5 uur na een voeding werd ie al weer wakker. Het leek inderdaad of hij weer honger had, want alles wat in de buurt van zn mond kwam, daar viel hij als een dolle op aan.

Afgelopen maandag gebeld met het cb en zij zeiden dat het geen honger kon zijn? Ze adviseerden een speentje ( natuurlijk allang geprobeert ) en eventueel andere voeding.

Op eigen initiatief zijn we hem toen gaan inbakeren en sindsdien gaat het fantastisch. Daarvoor kwam hij nog om de 3 uur en kreeg hij 7 flessen, nu zitten we op 6 flessen en meldt hij zich om de 4 uur.

's Nachts ging het sowieso al goed, hij sliep van 23:00 tot 8.00 en daartussen kwam hij 1x ( meestal om 4:00 uur ). Nu slaapt hij van 23:00 tot 6:00.

Ook zijn we sinds maandag overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Kortom inbakeren en andere voeding was voor ons de oplossing.

Ik zou inderdaad even bellen met het cb, ben benieuwd wat ze zeggen.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lekker zeg, dus sinds het inbakeren en de forte slaapt hij ook lekker door? Inbakeren wil ik nog niet doen, alleen als het echt nodig is. Soms slaapt Lars wel van voeding tot voeding en moet ik hem echt wakker maken! Maar op sommige momenten heeft hij echt honger en valt inderdaad op alles aan haha. en hoeveel doe jij in de flessen maryloes?

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Gisteren zaten we nog op 6x 120, vandaag krijgt ie 6x 130 waarvan 2 flessen 120+10 cc water.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn kleine kreeg al vanaf week 2 of 3 forte voeding, merkte meteen verschil!

Ook een hongerlapje hier :D hij zat met 5 weken al op 6x150 (de nachtfles ging er toen snel vanaf, waardoor we op 5x150 zaten) en met een week of 8 zat hij al op 5x180

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En hoe zwaar waren ze bij de geboorte? Lars was 4550 gram, dus heeft denk ik ook meer nodig...

9. LovelyDK

kissie dat moet je inderdaad goed in de gaten houden.. geen 1 kindje is te vergelijken met een ander voornamelijk ook door hoe groot ze bij geboorte waren en hoe hard ze groeien!

K. was 3615 bij geboorte en is nu al 6000 :confused:

10. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    en hoeveel krijgt jouw kindje dan? en welke voeding?

11. LovelyDK

Mijn kindje krijgt 5x180 (dus is 200 voeding) en dan de Nutrilon Forte voro hongerige baby's

12. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik meng al sinds mijn dochter 7 weken is de standaard voeding met voeding voor hongerige baby's (Friso standaard en extra, ongeveer half om half). Sindsdien gaat het stukken beter met mijn 'hongerlapje'. Ze heeft nu al een maand lang 4 voedingen van 150ml met 5 schepjes en 1 voeding van 180 ml met 6 schepjes. Ze is erg tevreden nu. Ze krijgt overdag om de 4 uur en slaapt 's nachts van 23.00 tot minimaal 7.00 uur.
    Ze weegt nu ongeveer 6 kg.

Succes!

Deel Deze Pagina