meer info gezocht over soja ISOFLAVONEN en eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angela0588, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    hallo
    ik ben opzoek naar mensen die meer informatie hebben over soja ISOFLAVONEN om eventueel een eisprong op te wekken.. Dit zou namelijk helpen en ik zou hier graag meer over willen weten :)
    alvast bedankt

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nog nooit van gehoord...

3. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    haha ik ook maar heel. weinig maar het moet een beetje een zelfde werking hebben als clomid alleen dan op natuur basis. Engelse sites staan er vol mee ook met vrouwen die nooit een eisprong hebben gehad en door gebruik hier van wel.. vandaar mijn vraag of er hier ook dames mee bekend zijn :)

4. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet alleen dat soja op zich kan zorgen voor een oestrogeendominantie, doordat soja hoge concentraties oestrogeen bevat. Als je bijvoorbeeld alleen maar soja burgers etc eet en soja melk drinkt, kan dit ervoor zorgen dat bijv je cyclus verdwijnt of bijv voor hevige migraines (vriendin van mij had dit, zij moest per direct stoppen met het consumeren van soja).

Het heeft dus sowieso invloed op je cyclus en je hormonen. Maar van isoflavonen heb ik nog niet eerder gehoord.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je borstkanker hebt/hebt gehad, die gevoelig is voor oestrogeen, dan moet je heel erg oppassen met soja-producten. Dus blijkbaar heeft het wel een hormonale werking (in ieder geval op rondzwevende borstkankercellen).

Ik weet echter niet of je er een eisprong door zou kunnen krijgen. Het lijkt mij dat de dosis veel te laag is. Bij PCOS is vaak de hele balans in je hormoonwaarden zoek, niet alleen je oestrogeenlevel is te laag. Dat los je over het algemeen niet op met een kruidenmiddel.

Ik zou er wel mee oppassen. Ook homeopathische middelen kunnen kwaad als je ze zonder begeleiding en zomaar in een hoge dosis neemt. Niet elk plantje is onschuldig!

6. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Dit word gebruikt om overgangsklachten te onderdrukken... dus dat het een eisprong zou opwekken lijkt me sterk ..

7. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
  8. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Dit zou alleen kunnen als je aangetoond pcos heb en het probleem in je hormoon huishouding zit ... de site is niet wetenschappelijk onderbouwd en verder komt het nergens naar voren. Ik zou dit in geen geval aanraden ook omdat clomid prima zijn werk doet in veel gevallen.
    Zie mijn onderschrift ;)

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Oohja en als het probleem daar zit in je hormoon huishouding wil het nog niet zeggen dat het werkt ik ken het product alleen om overgangsklachten te remmen. En als je in de overgang zit wil je juist geen eisprong meer omdat het dan aan de gang blijft.

Deel Deze Pagina