het hoort inderdaad niet mila en vind 14 persoonlijk ook heel jong maar kijk heb zoiets van als ze het doet kan ik haar toch niet tegen houden ( mijn dochter hé ) dus zet ik haar liever aan de pil dan dat ze zwanger thuis komt
@Mila, die foto is niet bewerkt, dit is een waargebeurd verhaal. Dit meisje begon al te menstrueren met 9 maanden, ze was erg vroegrijp. Het kan wel, als je ziet dat sonmmige kinderen ook al de ouderdomsziekte hebben en met vijf jaar lichamelijk al stokoud zijn, is het niet zo vreemd dat een meisje van vijf dus ook al geslachtsrijp kan zijn. Soms komen foutjes van moeder natuur gewoon voor.
psssst lentefee het was ik die zei of die foto niet bewerkt was enja foutjes komen inderdaad voor dus kan natuurlijk ook verkeerd zitten maar heb gewoon altijd mijn twijfels bij zo'n verhaal
uhhh ik heb niet gezegd dat deze foto nep is hoor Ik was ook 14 toen ik aan de pil ging (al was dat niet omdat ik een vriendje had) maar idd je kan dan beter zorgen dat ze aan de pil zijn en altijd open zijn over sex. Mijn moeder was dat ook en we konden alles vragen, ik denk dat wanneer ouders hun kinderen niet goed voorlichten ze nieuwsgierig worden en dus willen weten wat het is.
Dit is het verhaal van het meisje op de foto. Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze beviel van haar zoon Gerardo. Haar ouders verontrustten zich wanneer haar buikje er anders uitzag dan normaal. Ze zijn met Lina naar het ziekenhuis gegaan toen het bleef groeien, en dachten dat hun dochter een nare vorm van kanker had. Integendeel! De artsen brachten (zelf ook verbaasd) het nieuws dat Lina al zeven maanden zwanger bleek te zijn. Naar aanleiding van het ongelooflijke resultaat, nam dokter Gerardo Lozada haar mee naar Lima, de hoofdstad van Peru, voor een extra onderzoek. Daar stelden ze opnieuw vast dat Lina zwanger was. Anderhalve maand later werd er via een keizersnede een jongetje ter wereld gebracht. Hij woog 2,7 kilo. Lina noemde hem Gerardo, dezelfde naam als haar dokter. Haar zoon Gerardo Gerardo is vervolgens opgegroeid met het idee dat Lina zijn zus was. Op 10-jarige leeftijd kwam voor hem de waarheid aan het licht. Gerardo stierf al op 40-jarige leeftijd aan een ernstige ziekte in zijn beenmerg in 1979. Er is nog geen duidelijkheid over de vraag of de ziekte van Gerardo te maken heeft gehad met de leeftijd van zijn moeder. Hormoon afwijking Lina Medina is geboren met een afwijkend hormoonsysteem. Al bij 8 maanden na haar geboorte begon haar menstruatie. Toen ze 4 was, waren haar borsten volgroeid en op 5 jarige leeftijd groeide haar bekken en verouderden haar botten. Lina is later getrouwd met Raúl Jurado. Samen met hem kreeg ze in 1972 een tweede zoon.
Ik vind 14 eigenlijk ook nog erg jong Ik was toen echt nog niet met sex bezig.. Jongens waren alleen leuk op een afstandje hihi
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met voorlichting geven. Kinderen zien steeds vaker sex op tv en worden daar nieuwsgierig naar. Je hoort vaak dat kinderen veel eerder 'klaar' zijn voor sex. De tv heeft daar een grote invloed op. Kinderen spelen niet meer, ze hangen voor tv en internet. Nou ja, als ze de kans hebben zoeken ze hierna.. is spannend. Maar ik snap het echt niet, ik was pas voor het eerst ongie toen ik 12 was. Dan ben je toch pas vruchtbaar? Het is toch eigenlijk te gek voor woorden. Ik begon er pas aan te denken toen ik een jaar of 17 was en toen moest ik er eigenlijk nog niks van hebben. Hopenlijk zet deze trend niet door, maar het zou me niks verbazen als de leeftijd straks nog verder afneemt. Ikmoet er toch niet aan denken dat Eliza straks thuis komt van de basisschool en me verteld dat ze zwanger is
10 is idd jong en 14 ook en 15, 16, 17. Ik ken wel een meisje die op haar 13de moeder is geworden, dat is ook erg jong. Ik was ook met hele andere dingen bezig op die leeftijd.
euhm ik kom ook even binnenvallen... maar als dat meisje op haar 5e zwanger was, hoe is ze dan zwanger geraakt? kan zijn dat ik er overheen heb gelezen hoor
Mijn buurmeisje van 16 heeft ook al een zoontje van 1,5. Was er ook heel vroeg bij dus... Toch gaat het allemaal goed, het is een mooi gezond kereltje dat genoeg liefde krijgt van zijn mama, en financieël hebben ze het niet breed, maar ze hebben altijd genoeg. Vind het heel knap, voor een ALLEENSTAANDE minderjarige meid. Mijn moeder was zelf 16 toen ze zwanger raakte, 17 toen ze beviel. Mijn oma, haar moeder dus, hetzelfde verhaal. Haar moeder op haar beurt was ook pas 18, ik ben de eerste die de traditie verbroken heeft, haha! Hoewel ik mezelf nog steeds jong vind, als ik het zelf voor het kiezen had gehad, was ik later aan kinderen begonnen.
10 is wel erg jong ja op mijn 14e had ik wel een vriendje maar was nog niet bezig met seks. Op mijn 15e werd ik er nieuwschierig naar 8)
ja hoor ylana en ze weet ook perfect dat de pil alleen niet voldoende is en dat ze geen ziektes tegen houdt. ze heeft vorig jaar zelfs een opstel over soa's gemaakt. nu ik hoop dat omdat ze de pil krijgt ze nu niet denkt dat ze vrij spel heeft om sex te hebben maar heb wel vertrouwen in haar want we zijn der thuis ook heel open over en ze weet dat ze ook altijd terecht kan als ze der vragen over heeft. maar zoals je weet sex hebben op jonge leeftijd is meestal niet gepland hé maar overvalt je meestal op de meest onverwachte momenten dus liever voorkomen dan genezen
10 is idd wel erg jong maar misschien heeftdat ook weer met misbruik te maken.. ik was al ongesteld toen ik 9 was bijna 10 dus was ook jong.. en omdat je niet weet wanner de ongie begint kunnen mensen al zwanger raken voordat ze ooit ongie zijn geweest... maarja ik denk dat het te maken heeft met tv hoor.. overal is sex in elke film is er wel sex op misschien een handvol films na.. en in de bladen het is overal dus denk ik dat ze er ook eerder nieuwsgierig naar worden... want het wordt normaal gevonden.. welles de film thirteen gezien? gaat over een meisje van 13 die begint te experimenteren en ene verkeerde vriendin heeft.. ik denk zelf dat het zo meestal begint op die leeftijd.. helaas..
hey Christel, ik was ook 9 toen ik voor het eerst ongi werd... maar zwangere meisjes tussen de 10 en de 14 jaar.... jeetje zeg... niet te geloven, vind het echt verschrikkelijk. Mijn vriend zei vanmiddag toen we het erover hadden, toen ik 10 was had ik nog niet eens mijn piemel ontdekt... daar moest ik dan wel weer om lachen
Vanavond op hart van nederland komt hier een reportage over, praten ze met een meisje van 14 die bijna nmoet bevallen