meer kans op meerlingen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dagmar1974, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb altijd wat moeite als mensen graag een tweeling willen. Ik vraag me dan af of ze ook aan de risico's van de zwangerschap hebben gedacht? Ja er zijn zwangercshappen dan heel goed gaan, maar het blijft een risico zwangerschap met een grote kans op vroeggeboorte, met alle complicaties van dien. Ik heb nu van dichtbij een aantal tweelingzwangerschappen meegemaakt en ik ben toch wel blij dat mijn kraamtijd thuis was en niet 8 weken lang ziekenhuis in en uit hoefde en de angst hoefde te hebben van gaan ze het halen? Houden ze er iets aan over?

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Inderdaad, bij een tweelingzwangerschap heb je meer kans op complicaties. Al ken ik uit mijn omgeving een tweelingzwangerschap waarbij de kinderen keurig na 40 weken werden geboren, 6 en 7 pond waren en gelijk de volgende dag al thuis waren bij mams. Ideaal dus! Maar het kan ook heel anders gaan, inderdaad...

3. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik ben van kleins af aan al geintrigeerd door tweelingen, wilde zelf altijd tweeling zijn. Het zit zowel bij mijn vader en mijn moeder in de familie, bij mijn moeder zelfs twee keer. Ook aan mijn mans kant zit het van beide kanten in de familie, in meerdere generatie's. Zou het erg leuk vinden maar wil gewoon graag zwanger worden! Een tweeling is dan mooi meegenomen

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben 4 tweelingen in de familie! mijn broertjes zijn 2ling en mijn zusje was het ook, maar een kindje was tijdens de zwangerschap overleden. Ik weet niet of ik veel kans heb op een tweeling, maar ik zou liever een kindje tegelijk krijgen denk ik.

5. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Ik ben zelf 1 van een tweeling.. ;)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
  7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    IK ben een helft van een tweeling klinkt gek he ;)
    Maar mijn moeder was dus zwanger van mij en nog iemand maar dat is een miskraam geworden bij 8 weken :(
    heel gek dat er eigenlijk nog iemand bij me zat en er nu niet is!
    Maar verhoogt dit dan ook mijn kans nu op het krijgen van een tweeling?
    Ik heb nu al een dochtertje en ben echt net zwanger maar vind het wel spannend!
    kan je zoiets ook al voor 8 weken te weten komen?
    want dat zou ik wel fijn vinden...
    nou ik hoor het graag van jullie!

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik denk heus wel dat mensen dat weten hoor

en als ze graag een tweeling zouden willen so what

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik moet straks misschien ook aan de clomid, maar een tweeling hoeft van mij niet persé hoor....
    Het is niet dat ik het niet zou willen, maar liever niet...

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis niet zo dat als jouw oma er 1 van een tweeling is, je moeder dan ook maar een tweeling zou hebben moeten krijgen, enkel de kans op is meer aanwezig dan bij een vrouw bij wie het niet in de familie voorkomt....

je ziet het wel terug weer aan jou, je oma is er 1 van een tweeling, je moeder heeft geen tweelingen maar jij daarentegen weer wel (tis dan jammer genoeg fout gegaan maar toch)....

de kans op is gewoon groter dan bij wie het niet "in de familie" zit...

11. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    sorry hoor maar ik weet echt wel dat zon zwangerschap meer complicaties heeft maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je moeite moet hebben met mij toch? ook met een eenling kan je problemen hebben hoor.. ik heb met mijn dochtertje 6 weken in het ziekenhuis gelegen.. dusss weet best waar ik over praat.
    t lijkt me gewon erg gezellig....

12. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    sorry hoor maar ik weet echt wel dat zon zwangerschap meer complicaties heeft maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je moeite moet hebben met mij toch? ook met een eenling kan je problemen hebben hoor.. ik heb met mijn dochtertje 6 weken in het ziekenhuis gelegen.. dusss weet best waar ik over praat.
    t lijkt me gewon erg gezellig....

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Tjee ik heb hier nooit aan gedacht. Mijn zoon is ook de helft van een tweeling maar het andere vruchtje is een miskraam bij 6w geworden. Hum ben benieuwd hoe hij er later tegenaan kijkt.
    Je kan op de echo vrij snel zien of het er 1 of 2 zijn. En zeker met 8w al!

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nou veel succes dan maar, ik hoop dat je er ook zo over denkt als je idd een tweeling krijgt.

15. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja hoor zo denk ik er zeker over.. heb genoeg 2lingen om me heen om dat te weten... maar maakt verder niet uit hoor..tis geen must.. met 1 zou ik al superblij zijn! maar t lijkt me gewoon leuk.. kan toch?

Deel Deze Pagina