Meer kans op tweeling/meerling na Anticonceptiepil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje777, 12 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje777

Bloempje777 Nieuw lid

11 okt 2020
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!

Online kwam ik verschillende artikelen teken over een vergrote kans op tweelingen/meerlingen als je direct na het stoppen met de pil zwanger wordt.

Nu wordt er gerefereerd aan een studie in 1977, dat is natuurlijk best een poosje geleden. Ik sprak iemand hierover die zegt dat is gedateerd, aangezien de pil van 'nu' veel minder heftig is vergeleken met die tijd. Maar toch lees ik ook veel artikelen die recent geplaatst zijn met deze bewering.

Iemand hier een idee van? Of misschien ervaring?

Het liefst zou ik het aan een verloskundige vragen maar helaas heb ik niet genoeg rechten om daar iets te posten.

Hoop dat iemand kan helpen! Dank alvast!

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.150
    12.157
    113
    Waarom zou je dit willen weten?

3. Bloempje777

Bloempje777 Nieuw lid

11 okt 2020
    4
    0
    1
    Vrouw
    Aangezien dit bij mij het geval is en tweeling mij (en zeker mijn partner) toch wel heel spannend lijkt. Aangezien ik al 2 kinderen heb ;)

Ik was gewoon benieuwd of iemand hier eerder van gehoord heeft of deze ervaring heeft.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb er nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd.

5. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Je zou eventueel een verloskundigenpraktijk kunnen e-mailen met deze vraag? Zelf heb ik geen idee.

Als je er echt bang voor bent maar wel zwanger wilt worden kun je overwegen om te stoppen met de pil en een poosje aan onthouding te doen. Pittig, maar wel te doen.

6. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Nog nooit van gehoord. Maar wel 'ervaring'. Direct na stoppen van de pil, die ik 10 jaar gebruikten, was ik namelijk zwanger van een drieling.
    Is puur toeval geweest denken we. (Helaas een miskraam bij 9 weken)

7. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Omdat de pill je cyclus verstoort kan het daarna rommelig gaan dus dubbele eisprong geen eisprong etc , Verder zou je kunnen denken 2 keer een 1 ling dus 3 keer scheepsrecht en 2.

De kans op een 2 of 3 ling is altijd aanzienlijk kleiner als 1 maar als je er 2 krijg is nummer 4 ook welkom toch? Soort van dan had het zo moeten zijn ?

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zelf nooit van gehoord. Maar als je er er oprecht bang voor bent dan sla je de eerste ronde over. Wacht tot je een echte menstruatie heb gehad en begint dan.

9. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik heb er nog nooit van gehoord..

Als je je vraag graag aan een verloskundige wilt stellen dan mail je toch een praktijk bij jou in de buurt? Ben wel benieuwd of zij er een antwoord op zouden hebben.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er ook nooit van gehoord (en ben zelf ook 2x direct na de pil zwanger geraakt) maar ik ga met @paula1984 mee: sla je de eerste ronde toch over.

paula1984 vindt dit leuk.
  11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.700
    4.310
    113
    noord holland
    Ik heb t nog nooit gehoord. Ik ken wel mensen die direct zwanger waren, of zelfs door de pil heen, en geen meerling kregen.
    Wanneer je er bang voor bent zou ik gewoon enkele maanden 'ontpillen' om dat uit te sluiten.
    Maar dan nog kan een meerling natuurlijk altijd, dat is een risico wat er wel een beetje bijhoort.

12. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ook nog nooit van gehoord. Zelf al 6 jaar van de pil af en toen zwanger van een tweeling. Bij mij zit het in de familie wist ik overigens niet. Ik zal er niet zo bang voor zijn. De kans op 1 kindje is veel groter. En stel dat het er 2 zijn dan komt dat ook echt wel weer goed;)

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.150
    12.157
    113
    Ik werd na ronde 3 zwanger van een tweeling, zonder dat het in de familie zit. Maar inderdaad, als je daar angstig voor bent, sla de ronde dan over.

Deel Deze Pagina