Toch maar even mijn verhaal..

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaVanGilani, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Vanochtend stond ik op om 5.45u en had gigantisch last van krampen.. alsof ik heel erg naar het toilet moest. Dus ik snel m naar het toilet plenst er in eens een flinke lading bloed ook! Geschrokken en met flinke krampen ging ik maar op de grond zitten in elkaar gedoken en mn vriend hielp me mee overeind en me terug op bed gelegd. Krampen beleven en besloot om om 7u toch maar eventjes de verloskundige te bellen. Zij vertelde me dat ik er, gezien van het aantal weken, ik er maar vanuit moest gaan dat het een miskraam is. Ik vroeg of ik mocht gaan werken ( ik wist niet meer wat ik wel of niet moest doen ) maar dat rade ze me af! Ze zei dat ik mn echo voor volgende week maar moest afwachten..?? Dus mn baas gebeld en uitgelegt was goed.. Nu zit ik al de hele dag met een zwaar kut gevoel en ik zware onzekerheid. Heb zelfs mn huisarts vanochtend gebeld en die was natuurlijk met vakantie! ( wat ie altijd is als ik m nodig heb ) Dus toen maar de vervanger gebeld, uitgelegd dat ik toch graag een echo wou omdat ze me eigenlijk maar een beetje beduusd en in onzekerheid laten zitten. Ze zou me later op de ochtend terug bellen en dat deed ze ook, met de melding dat het volgens hun niet veel nut had om naar het zh te gaan voor een echo..:( Tja... daar zit je dan.. Mn ouders gebeld en mn moeder zei me gewoon nog n keer de verloskundige te bellen en dat heb ik ook gedaan! Gelukkig is de vk superlief en ze snapte me helemaal! Dus mocht ik met haar toestemming bellen naar het Diagnostisch Centrum waarvan ik al een formulier thuis had liggen voor volgende week en een afspraak maken voor morgen of vrijdag. Moest wel mn verhaal eventjes uitleggen en dat ik van haar moest bellen moest ik er ook bij zeggen. Als het me niet zou lukken zou mn vk voor me bellen en me er deze week nog tussen zien te krijgen. Ze zei me ook dat als ik vragen had of gewoon eventjes mn ei kwijt wou ik haar ten alle tijden mocht bellen! Dus ik naderhand gelijk het diagnostisch centrum gebeld, uitgelegt, had gelukkig een super lieve mevrouw aan de telefoon en die heeft me er morgenavond om 17.30u tussen gepropt! Dus nu afwachten tot morgenavond.. Op advies van mn vk heeft mn vriend naar mn baas gebeld om te zeggen dat ik morgen nog niet kom omdat ik eerst de echo moet afwachten. Gelukkig was de broer van mij baas er, want mn baas is niet zon meelevende vent en kan soms zoo raar uit de hoek komen! Dus nu afwachten tot morgen.. weet de hele dag al nie waar ik het moet zoeken.. en ben ervan uit mn doen. Ben blij als het morgenavond 17.30u is.. weten we eindelijk waar we aan toe zijn! Wat ik zo raar vind is dat ze je, als je zelf niet aan de bel trekt, je gewoon laten wachten tot de volgende echo??? Pfffff...:$

2. MamaVanGilani

Belt mn baas net.. dat ie toch graag een briefje van mn vk wil waar dit alles op staat??!! Toch niet te geloven zeg!!!!!!!!!!!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat je VK aangaf volgende week voor een echo te kunnen, is niet zo gek: tijdens of kort na bloedverlies of miskraam, zijn echo's vaak niet erg duidelijk en geven ze regelmatig dus helemaal niet de duidelijkheid die je graag wilt...

Je baas is wel een hork eerste klas zeg! Jemig, je gaat toch niet al-miskraam-hebbend, werken????? (Hopen natuurlijk dat het meevalt, maar als je van het ergste uitgaat.... en mocht het toch enkel bloedverlies zijn, is dat tijdens een zwangerschap nou ook niet echt handig om dan wel te gaan zitten werken, en lijkt me dat voldoende signaal om je lijf even rust te geven....).

Sterkte en hopelijk valt het mee!

4. MamaVanGilani

Rozemarijke, nu jij t er zo neerzet valt t kwartje bij me!! Maar mn baas..?? Grrrrrrrrr... Vraagt ie ook gelijk wat ik morgen doe met werken.. wist niet goed wat ik moest zeggen dus zei maar dat t liefste er morgen weer ben.. Wat hij niet weet is dat ik kapot ga van de krampen en ik niet weet wat ik moet doen.. pffff ellende! Maar alles komt goed.. wachten eerst vanavond af..

5. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Veel sterkte. En wat een ongevoelige vent is die baas van je zeg.

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    strekte meid,hoeveel weken zou je zijn/ben je?
    Het is erg schikken maar helaas zien ze in de eerste weken haast niets op een echo en kunnen ze ook niet echt zeggen of het goed gaat ofniet.
    Ik heb dit zelf ondervonden,ik kreeg bloedvelies en moest idd afwachten omdat ik nog maar 4,5 week was.
    Na wat af en aan licht bloedvelies begonnen de hevige bloedingen en de krampen die ik herkende als weeën op 4 weken en 5 dagen.
    Toen ik naar de wc ging vond ik bij het afvegen en schoonmaken van mezelf (want ja ik bloede nogal hevig en vind het wel zo fris alles goed schoon te hebben) het vruchtzakje en het vruchtje helemaal intact terug,gelijk daarna was het bloeden ook bijna direct over op wat roze verlies.
    Verder heb ik ook nooit een conrole gehad om te kijken of ik helemaal schoon was waar ik me ook erg over verbaasde want dat vonden ze niet nodig in het zh omdat ik alles terug had gevonden (al ben ik dan wel geen arts).

Het wachten en de onzekerheid is verschrikkelijk en ik wens jullie veel sterkte en hopelijk blijkt alles alsnog gewoon goed en is het beebje stevig blijven zitten

7. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    sterkte vanavond

8. raspberry

Jij hoort niet eerder aan het werk te zijn dan maandag, en dan nog alleen als je dan opgeknapt bent!
    Jemig, die vent snapt er echt niets van he?

Sterkte iig nog een keer!

9. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Aan werken had ik niet moeten denken op dat moment. Bij iedere vrouw is het natuurlijk anders maar ik was zeker 1 week beroerd ervan, lichamelijke klachten kramp enz. Daarnaast is de geestelijke klap ook gigantisch.

10. MamaVanGilani

Nee hij snapt er echt niks van.. Komt omdat ik t een paar jaar geleden ( 5 jaar!! ) verpest heb om er met de pet na te gooien! Achteraf had ik flinke pfeiffer dus kun je je voorstellen dat ik toen op dat moment nergens zin in had! Kei moe was en helemaal niet lekker. Dus toen intresseerde me niks meer. En daar blijft hij op terugkomen..??! Maar ja hij wil dus n briefje.. want volgens mij gelooft ie me anders nie! Heb gezegt dat ie mn vk mocht bellen maar wou die nie.. dus ja dan houd t op! Maar goed.. ik zie wel hoe t vanavond af loopt.. af en toe weet ik t ook allemaal niet meer. Ik ben nu 7/8 weken zoiets.

@ Done; wat een verhaal zeg! Onbegrijpelijk hoe ze af en toe kunnen handelen he.. \

Als ik vanavond terug ben laat ik gelijk iets weten! Dank je wel.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Meid sterkte !

Ik heb precies het zelfde gehad bij mijn miskraam. Alleen ik had de hele dag krampen en in de nacht kwam het eruit ook opeens een plons. Wat was ik geschrokken ! Krampen had ik nog steeds maar de volgende dag niet meer zo. En bloedde dat ik deed 5 dagen lang heel erg :(. Ik was donderdag op vrijdag nacht alles verloren. Vrijdag heb ik een echo gekregen om te kijken of alles schoon was. En ben daarna ook gaan werken (veel til werk).
    Lichamelijk ging het echt niet, want ja ik bloedde heel erg en was net een vaatdoek. Maar geestelijk heeft het mij wel geholpen. Ik heb/had haast geen tijd om aan mijn MK te denken. 24/7 thuis zijn en er aan kunnen denken zou me denk ik heel verdrietig gemaakt hebben.

Maar wat een nare baas heb jij, echt erg ! Zou toch niet gekker moeten worden. Als jij je gewoon kut voelt dan voel jij je zo. En een miskraam is echt niet niets zowel lichamelijk als geestelijk.
    Soms zou ik wensen dat de mannen het allemaal konden mee maken. Kijken of ze dan nog steeds zo makkelijk zouden denken.

12. MamaVanGilani

Daar ben ik weer!! Duurde wa langer om thuis te komen ivm met het super mooie weer!! NOT!! Nou kom daar aan bij de echo zegt die vrouw, weet je wel zeker dat je zwanger bent?? Uhhmm nee ik kom gewoon voor de gezelligheid! Op van de zenuwen.. en daar de echo! En wat denk je.. Er zit een vruchtje in die niet stil kan zitten en het hartje klopt super!!!!!!! :$ Helemaal happy, viel daar bijna van t bed af!! De bloeding word veroorzaakt door een bloeduitstorting bij mn baarmoeder! Dus ik met het blije nieuwe mn vk gebeld en die vond het geweldig nieuws!! Alleen moet ik me wel rustig houwe ivm met de bloedingen.. dus daar hou ik me maar aan! Ik ga nu genieten!! Super. Bedankt voor al jullie lieve reacties! xx

13. raspberry

Zal je baas blij mee zijn.... :D ;)

Nee, alle gekheid op een stokje: super, dit nieuws! Die bloeding kan verder geen kwaad, daar hoeft verder niets mee?
    Wat een echoscopist trouwens ook: weet je wel zeker dat je zwanger bent.... pfff.

14. MamaVanGilani

Ja ofnie.. ach ja! Nou ik heb mn baas gebeld en nu reageerde die wel meelevent! ( ?? ) Maar dat ik wel eventjes aan het briefje dacht want dan gaat alles via de verzekering! Aha.. dus da houd in dat HIJ me dan nie hoeft te betalen.. dus weer gunstig aan hem zeker.. Die bloeding.. ik moet morgen langs mn vk, ze zei wel dat ik t echt rustig aan moet doen en als het bloeden zo erg blijft meteen bellen! Dus hou mezelf lekker rustig en we zien wel..;)

15. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Wow wat een geweldig nieuws.

16. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    wat een super goed nieuws!!

17. raspberry

@MamavanGilani: o, aha, dat was het hele verhaal. Klopt idd dat je baas via het UWV alles terug kan krijgen wat zwangerschaps- of bevallingsgerelateerd is, en daar dus een verklaring van je VK voor nodig heeft.
    Dat moet je VK dus even regelen idd.
    Maar als ie dat nou gewoon meteen even helder uitlegt.... pfffff (en eerst even de tijd neemt om meelevend te doen).

Maar zo is dat dus geregeld in nederland, enerzijds om bazen te beschermen tegen hoge kosten, anderzijds natuurlijk ooit gestart als middel om de positie van vrouwen te verbeteren op de arbeidsmarkt, (want anders zouden veel bazen je uberhaupt niet aan willen nemen, rond een bepaalde leeftijd. Wat overigens nog steeds niet helemaal verdwenen is, heb ik zelf ook gemerkt toen ik 5-6 jaar terug als 28-jarige pasgetrouwde zonder kids druk aan het solliciteren ging.... )

18. MamaVanGilani

Ja ofnie.. maar ja.. waarom makkelijk doen als het moeilijk en lomp ook kan?? Morgen heb ik het papiertje binnen ze had t namelijk al op de bus gedaan. Maarja, dus vandaar dat hij nu poeslief doet, hij denkt laat ze maar lekker thuis want dan douwt hij t geld mooi in eigen zak. Jammer voor hem, ben ik er volgende week gewoon weer:) Ja onbegrijpelijk he qua solliciteren!! Ik ben nu 25 en ik werk hier al bijna 8 jaar hoor! Dus da zit wel goed.. en mn vader zegt altijd tis overal wel iets. En ik werk hier om de hoek onderhand en mn ouders passen de dagen dat ik werk op Gilani en straks ook op de kleine dus daar ben ik super blij mee!

Deel Deze Pagina