Gynaecoloog in andere stad...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jufffie, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Stel dat ik zwanger ben. Moet ik een gynaecoloog zoeken in mijn woonplaats of mag ik ook andere ziekenhuizen benaderen in andere steden.

Ik zelf woon in DH en wil tijdens mijn 2e zwangerschap onder controle blijven bij de gyn in 't LUMC in Leiden. Mag dat?
    Ik ben daar trouwens bevallen bijna 10 maanden geleden!
    Of moet ik perse een ziekenhuis hier in DH benaderen!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nope je hoeft niet in je eigen stad te blijven, ik woon in een dorp en ik mag toch ook naar het LUMC dus jij ook hoor. Ze zijn echt super daar.

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ze zijn daar zeker super!
    Ik ga daar nog steeds heen voor maatschappeijk werk en naar de psycholoog.

verder neemt het ZH hier in DH mij niet serieus en sturen mij van het kastje naar de muur.

Mss mag jij wel erheen omdat jij in een dorp woont en geen ziekenhuizen hebben. Of hebben jullie die wel!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, geen ziekenhuizen hier. Maar ik mocht bv kiezen of ik naar het Diac of het LUMC wilde gaan. Duidelijk: LUMC. Ik zou ze gewoon eens bellen en een afsoraak maken, wanneer je zwanger bent. Al zou ik naar DH verhuizen, dan zou ik nog naar het LUMC willen en kunnen.

5. Niet meer actief

Misschien kan je je verzekering bellen en vragen of je zelf mag kiezen. Sommige verzekeringen kunnen nogal eens moeilijk doen. Dus bel voor de zekerheid even, want dan weet je het zeker.
    Maar het lijkt me wel dat je zelf mag kiezen...

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Wij wonen (ook) nogal landelijk en ben op aanraden van mijn internist bij m'n vorige zwangerschap naar een gyn. in een andere stad, wat verder weg gegaan, omdat deze zo goed zou zijn. Buiten dat ik het een kl**tz*k vond, ben ik me na 2x gaan afvragen of het zowieso wel zo handig is, een gyn. zo ver weg...

Stel ik krijg later in de zwangerschap problemen en moet eens snel naar de gyn. (wat uiteindelijk dus ook gebeurd is!)...

Ben toen dus overgestapt naar eentje dichter in de buurt en daar ben ik nu weer. :D

Deel Deze Pagina