Wie heeft ervaring met ovulatietesten en kan mij HELPEN?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Butterfly1, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik dacht ach laat ik eens ovulatietesten bestellen dus gedaan.
    Daar staat in de beschijving dat je het aantal cyclesdagen en dan op de zoveelste dag moet beginnen met testen.

    Aangezien mijn cycles 31 is begon ik op dag 13 te testen en wat zie ik 2 vette strepen! Nog aan mijn man gevraagd met het voorbeeld erbij op welk hij hem het meest vond lijken en dat was dus ook positief. Dus savonds hard geklust :D

    Gister dacht ik ach gooi er nog een test tegenaan en nu zag ik dat het steepje onwijs dun was. Zou mijn ei dan al geweest zijn? En dus niet pas over een paar dagen?

    Wat denken jullie en wie heeft er ervaring mee?

    Bedankt. Liefs Butterfly1
     
  2. trust1

    trust1 Lid

    13 aug 2007
    54
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb ook een test gebruikt van Clearblue en die gaf ook op de goede dag een smiley..bij jou is dat volgens mij die streep..als je die streep of smiley hebt betekend dit dat je de LHG piek hebt.dit wil zeggen dat je dan binnen 24 uur je eisprong hebt.als je dus deze dag en de dag erna klust heb je de meest kans om zwanger te worden.
    Ik heb 1 dag erna geklust helaas kon ik niet op de dag zelf..dus ik heb gewoon vandaag mijn menstruatie gehad..dit klopt ook precies 2 weken erna..
    hoop dat je het beetje snapt.

    groetjessssssss
     
  3. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi Bedankt voor je reactie.
    Dus als ik het goed begrijp heb je dan net te laat geklust?
    Wij hebben wel op de dag geklust dat het een een streep gaf en 2 dagen ervoor (dus de 9e en de 11e en de 11e smiddags had ik een streep). En daarvoor natuurlijk ook wel geklust ;) Maarja helaas moeten we afwachten.

    Jammer dat je :evil: door zijn. Ik hoop dat het de volgende ronde raak is!. Ik duim voor je.

    Liefs
     
  4. trust1

    trust1 Lid

    13 aug 2007
    54
    0
    0
    Hoi..

    Ja nou eigenlijk kan je op de dag van de smiley EN de dag erna klussen dat zijn je vruchtbaarste dagen...maar denk dat ik net te laat was..
    moet ook maar geduld hebben..heb in februari een curretage ondergaan dus ik weet in iedergeval dat we zwanger kunnen worden gelukkig..kwestie van tijd..en geduld maar tis echt moeilijk...maar zie dat jullie ook bezig zijn met maand 4?

    groetjess
     
  5. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Doordat je dus 2 streepjes had, was de ovulatietest dus positief.
    Dat betekend dus inderdaad dat je eisprong eraan kwam. Als je de dag erna weer hebt getest en het 2e streepje was al lichter, betekend dat dus dat je ei geweest is.
    Als je ervoor goed geklust hebt en de dag vd positieve test, maak je dus goede kans.
    Maar het betekend niet gelijk dat je dus zwanger bent straks, want er kan nog van alles misgaan. Wil je niet negatief maken hoor, maar wij hadden ook vorige ronde al ovulatietesten gedaan en ook met 2 streepjes geklust en ben toch ongesteld geworden.
    De zwemmers hebben namelijk ook tijd nodig om naar de ei toe te zwemmen, dus als je echt alleen klust op het moment dat je 2 streepjes zag kan dat betekenen dat je ei al komt, terwijl de zwemmers nog onderweg zijn.

    Ik ben deze ronde ook weer begonnen met testen. En had vandaag zoals verwacht gewoon 1 streepje. En dan ga je net zolang door tot inderdaad 2 streepjes. En dan kun je stoppen of nog 1 testje erna doen.
     
  6. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En heb ook nog als tip gekregen, dat zodra je dus positief test in de ochtend, je het beste dan ook nog s'avonds een x kan testen. Zodat je zeker weet of hij nog positief is en nog kunt klussen.
    Ook als het 2e streepje licht blijft, kun je 2 x per dag gaan testen om te zien of hij dikker word op diezelfde dag nog.

    Maar dat heb ik nog niet nodig gehad. Wel ga ik op de dag dat ik positief test s'morgens hem s'avonds nog een x doen. Want dan pas is me kerel thuis en kunnen we klussen.
     
  7. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Ja trust1 wij zitten ook in ronde 4 en 29 augustus weten we meer. Of de 30e.

    Ik heb die avond van de 11e ook nog een test gedaan en die was ook erg duidelijk en savonds dus geklust. Nu hadden we de 9e ook geklust dus ik denk dat we wel redelijk in de richting zitten.

    MissZuilen, ik ben er ook niet negatief over hoor probeer alles zo positief mogelijk te zien dus als het deze keer niet lukt dan een andere keer. Ik had gister ook nog getest maat toen was ie bijna helemaal niet zichtbaar terwijl mijn banner toch mijn ei nog aan moet geven. Wat zit een menselijk lichaam toch raar in elkaar hahaha.

    We wachten af. Maar ik stelde de vraag omdat ik me afvroeg of je nadat je een dikke 2e streep hebt moest klussen of ervoor en die dag zelf. En als ie alweer lichter wordt is het dus al gebeurd?

    Liefs
     
  8. trust1

    trust1 Lid

    13 aug 2007
    54
    0
    0
    Hoi..ja ok nu weet je het ..ben benieuwd en hoop het voor je!
    Ik zou het leuk vinden om contact met je te houden..ook omdat we in dezelfde ronde zitten..
    ik hoor het wel; van je!
    liefss
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is niet waar dat als je een positieve ovulatietest hebt, je te laat kan zijn met klussen. De tijd die zaadcellen nodig hebben om richting je ei te zwemmen, is hooguit een half uur, dus dat maakt echt niet uit. Ze doen er echt niet een hele dag over.
    Als je ovulatietest positief is en daarna negatief, hoeft je ei nog niet geweest te zijn. Zo'n 24 uur na je piek is je eisprong, dus als je piek weg is, zal je ei wel snel springen, maar hoeft niet al gesprongen te zijn. Bij een positieve ovulatietest ben je dus altijd op tijd. Want je ei is niet meteen gesprongen en blijft ook nog zeker 12 uur leven.
    Maar het is wel goed als er al zaadcellen klaarliggen, wachtend op het eitje. Zaadcellen blijven een paar dagen leven.
    Op je banner moet je trouwens niet teveel letten, die houdt het op gemiddelden. Je kan je eisprong eerder hebben en meer dan 14 dagen tussen je eisprong en menstruatie hebben, verschilt per lichaam (en soms per cyclus). Als je een cyclus van 31 dagen hebt, kun je het beste ongeveer om de dag klussen tussen cyclusdag 13 en 21, dan zit je altijd goed. Maar je cyclus kan ook weleens korter of langer zijn.

    groetjes,
    Snoopy
     
  10. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi Allemaal

    Trust ik heb je een PB gestuurd.

    Jeetje Snoopy wat een verhaal nu ben ik helemaal in de war. Hoor zoveel dingen. Voorbeeld:
    Je test en je piek is tussen de 1-3 dagen. Dus had ik een paar dagen/dag eerder waarschijnlijk ook een positieve test in handen gehad. En zodra je die in handen hebt dan begint je eisprong . En zodra je test negatief is dan is je eisprong ook verlopen. Omdat de test je LH piek aangeeft en dat betekent weer dat je eistokken "rijp" zijn dus een eisprong.

    Wat een gedoe he.
    Nou dan hoop ik maar dat het gelukt is. Ik had er een goed gevoel bij maar nu.......ik tast in het duister.

    Liefs
     
  11. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het is altijd moeilijk met ovulatietesten..
    Maar om je misschien weer wat positief nieuws te geven. Mijn moeder heeft bij zowel mij als mijn zusje der ei gevoelt en toen pas geklust.
    En het was gelijk raak.
    Dus zodra je een positieve test hebt, kun je nog gewoon klussen hoor voor een beebje.
    Mijn moeder was der eigen ovutest zeg maar.. ;)
    En dat was ook de enigste x dat ze hadden geklust en gelijk raak toen ze der ei voelde.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het komt er gewoon op neer, dat als je een positieve ovulatietest hebt, je gewoon op tijd bent. En als je ook nog regelmatig klust, is er niets aan de hand. Ik heb ze ook wel even gebruikt, maar dat werd niets omdat ik zelf geen cyclus had. Om de dag of 2 dagen vrijen is dan veel makkelijker. Ik temperatuurde wel, daaraan kon ik zien of mijn eisprong geweest was en in het ziekenhuis bloed laten prikken.
     

Deel Deze Pagina