eerst misschien handig wat achtergrond info omdat het om pijnklachten gaat. ik ben 26 jaar. en gezond van geest en lichaam. 1,64 cm en nu 60 kilo. dit is me tweede zwangerschap. de eerste zwangerschap ging ik fluitend doorheen. ik heb helemaal geen klachten gehad. op vanaf 30 weken harde buiken na. mijn vraag is het volgende, ik heb wat klachten en vraag me af wat het kan zijn. je kent het vast wel mensen die hun vingers of pols knakken. ( dat er lucht tussen de gewrichten komt. dat heb ik nu heel erg in me heupen. ik hoef me maar om te draaien in bed en het knakt aan alle kanten. verder heb ik veel last van een zeer stuitje. en pijn in me onderrug. daardoor zak ik soms zelfs half door me benen. ( kan we wel steeds corrigeren. zodat ik niet val) maar het doet wel verdomd pijn. alsof ik door me rug gaan. ik heb geen last van banden of bekken. wat er denk ik gewoon los van staat maar ik heb ook last van duizeligheid. maar me bloedwaardes waren gewoon goed. ik hoop dat een van jullie een idee heeft wat het is. ik moet volgende week weer naar me eigen vk. mochten de klachten erger worden dan neem ik natuurlijk eerder contact op. thanks alvast
hoi de duizeligheid en de knakkende pijn staan los van elkaar. Duizeligheid komt door de hormonen, daardoor daalt je bloeddruk en ben je eerder duizelig. Zorg dat je bloedsuiker op peil is, dan ben je minder snel duizelig. Neem geregeld iets te eten en te drinken, zeker als je flauw voelt. Na lang zitten/liggen rustig opstaan. Door de hormonen kunnen banden in je gewrichten ook anders reageren. Als je zoveel pijn hebt zou ik contact opnemen met een fysiotherapeut. Die kan je onderzoeken en oefeningen geven. Mirjam