hai, kom ik weer aan.......had een tijd geleden al een topic geopend dat mijn zoontje uit niets anders drinkt dan een flesje, dit is nog steeds zo.... hij is inmiddels 1 en ik zou zo graag willen dat hij uit iets anders zou drinken dan een flesje, maar hij doet het simpelweg niet. gelukkig drinkt hij wel alles, ook water en thee en inmiddels ook gewone halfvolle melk, dus dat is fijn. ik weet ook wel dat hij niet altijd uit zijn flesje zal drinken maar ik vind het niet prettig, ben nog steeds op zoek naar de gouden tip - tuitbeker snapt hij niet, bijt hij alleen maar op (harde/zachte tuit) - rietjes beker antilek snapt hij niet, krijgt niks door het rietje gezogen - gewone rietjesbeker gaat dan nog het beste, maar ik kan alleen grote bij de prenatal vinden. deze is zo groot dat hij heel vaak uit zijn handen valt. hij drinkt dan niet zoveel, maar snapt beter hoe het moet - gewone beker maar een paar slokjes. dan raakt hij super geirriteerd en duwt hij de beker uit mijn handen (hoezo eigen willetje.....) dussssssssss, iemand nog een gouden tip en zijn er meer kindjes van 1 die nog alleen maar uit een fles drinken?
Mijn zoon Arend drinkt graag uit een gewoon rietje. Ik hou dan het glas/ de beker met drinken beet en hij drinkt uit het rietje. Als het drinken dan bijna op is, haal ik het rietje weg en oefenen we nog even 'net als een groot kind'. Maar als ik je verhaal lees, denk ik dat je liever wilt dat je zoon zelf de beker beethoudt. Dat doet Arend (nog) niet. Alleen als ik hem een rietjesbeker van Nuby geef, maar die gebruik ik bijna nooit. Succes!
hier hetzelfde,alles behalve een flesje gaat gewoon niet. en dus krijgt hij een flesje. ik heb ook besloten dat ik me er niet meer druk om maak,heb je niets aan.
Maud heeft leren drinken uit een rietje door een pakje drinken te pakken, haar het rietje+pakje te geven en iets in het pakje te knijpen. Ze snapte zo dat er dus drinken uit dat rietje kwam en al snel snapte ze dat ze dat ze dat zelf kon doen. Daarna ging de nuby beker ook goed. Ze dronk toen al wel door een tuitbeker en gewone beker....... Maar Maud was vlot daarmee, maar je kunt het proberen
misschien proberen elke dag de tuitbeker aan te bieden , wie weet neemt Florian af en toe een slokje en wil hij niet geef je de rest des noods in de fles, elke keer dat je hem drinken geeft, eerst anders proberen in de tuitbeker. zo heb ik het ook gedaan toen met esmee en die drinkt nu alleen maar uit de tuitbeker.
Hoe lang heb je alles volgehouden om aan te bieden? Tuitbeker werkte hier niet echt omdat Eva er alleen maar op ging bijten. Wij zijn toen met een gewone beker gaan oefenen, gewoon elke dag aanbieden en nu drinkt ze er heel goed uit. Heeft echt wel een paar maanden gekost.
Ik ben begonnen met een tuitbeker waar ik het anti lek rubbertje had uitgehaald. Dus eigenlijk hetzelfde principe als drinken uit een gewone beker, alleen het gaat gerichter dankzij de tuit. Toen hij dit onder de knie had snapte hij ook de anti-lek beker.
Bij ons krijgt ze ook alleen de tuitbeker zonder anti-lekdingetje. Ze heeft i.v.m. reflux toch al nutriton door haar drinken, dus het komt er iets minder snel uit. Op het kdv krijgt ze ook altijd een tuitbeker zonder anti-lek, ik heb het haar regelmatig aangeboden en bovendien zag ze de andere kindertjes er steeds uit drinken, dus na een aantal weken ging ze er zelf ook goed uit drinken. Ze krijgt soms ook uit een rietjesbeker als ik geen zin heb in geknoei in de auto ofzo, maar die houdt ze steeds omhoog, omdat ze dat bij een tuitbeker ook moet doen. Regelmatig aanbieden en waarschijnlijk begrijpt hij het na een tijd ook.
waarom koop je geen pakjes drinken en zo'n pakjes houder kunnen ze der niet in knijpen en zelf vasthouden en uit een rietje zuigen totdat hij het door heeft dan zo'n rietjes beker proberen en dan uit een tuitbeker zo heeft youame het geleerd die dronk pas met bijna jaar uit een gewone beker
Rietje of flesje is om het even hoor, beiden worden om dezelfde reden afgeraden Dus als je kind niet uit een rietje wil drinken.....houden zo, want je lost er niets mee op.. Hier ook een alles weigeraar. Nu sinds kort heb ik haar zover dat ze uit een tuitbeker drinkt met zachte tuit, maar dat heeft wat voet in aarde gehad. Ook met Milan heeft het erg lang geduurt...Om te voorkomen dat de tandjes aangetast worden, kun je het beste vaste drinkmomenten aanbieden. Liever een half flesje in 1x helemaal leeg drinken, dan een uur lopen te lurken aan een vol flesje.. En ik laat Misha oefenen met het drinken uit een gewone beker, door er vla in te doen. Wanneer ik zelf de beker aanbied, slaat ze hem uit mijn handen, als ze zelf mag "knoeien" gaat het veel beter, alleen wil het kwartje nog niet vallen met dunne vloeistof. Meisje klettert elke keer weer die hele beker over d'r heen..Dummie, ze is zo pienter met een hoop dingen, maar dit krijg ik er niet zo snel in En het komt vanzelf goed hoor, Milan drinkt nu ook perfect uit een beker...Denk dat hij 2 jaar was toen het kwartje eindelijk gevallen was...Ik poetste wel heel goed, 2x per dag uitgebreid. Z'n tandjes zien er perfect uit, spierwit en geen vlekjes of plekjes oid. Zelfde bij Misha...
sophie was ook gewend te drinken uit een difrax fles, tot ze over "moest" naar tuitbeker. dit ging helemaal niet. op kdv dronk ze wel uit tuit, maar thuis niet. ik heb toen de antilek van difrax gekocht, daar zit een ventiel in "slow" en "fast", het heeft even moeite gekost, maar nu drink ze al een aantal maanden daaruit. gewoon tuit blijven aanbieden.
Ik poetste wel heel goed, 2x per dag uitgebreid. Z'n tandjes zien er perfect uit, spierwit en geen vlekjes of plekjes oid. Zelfde bij Misha...[/quote] ik wil wel goed poetsen, maar tis hier zo'n drama. hoofdje wegdraaien, kiezen op elkaar (zodat t.borstel niet heen en weer kan), overstuur raken.
Ik ben ook al een tijd bezig om Eva uit een gewone beker te leren drinken. Dat ging, net zoals bij de meesten, erg moeizaam en met veel frustratie van Eva. Maar ik heb nu een goeie oplossing gevonden, ik geef haar een bekertje mee in bad. Eerst was het alleen spelen, maar nadat ik het zelf een paar keer voor had gedaan, ging ze zelf ook uit de beker drinken. Prachtig vindt ze dat, zelf vasthouden en lurken maar De helf gaat er naast, maar dat geeft niet natuurlijk. Nu gaat het overdag ook een stuk beter! Groetjes, Lucienne
Wel grappig om te lezen, bij Eva is het juist andersom. Vanaf 7 maanden zijn we met een gewone beker gaan oefenen. En sinds een paar weken weigert ze de fles (bij papa en op kdv). Ze krijgt nu alleen nog 2x de borst en verder een gewone beker. Dus hier juist helemaal geen fles meer . Wat tuitbeker/gewone beker/rietjesbeker betreft, gewoon blijven aanbieden, bij elke keer drinken, ze gaan er uiteindelijk echt wel uit drinken. Ik zou dan voor een gewone beker kiezen, daar moeten ze uiteindelijk toch uit gaan drinken. Eva drinkt nu al een tijdje heel goed uit een gewone beker, ze knoeit ook haast niet. Ik hou 'm nog wel voor haar vast, want ze wil het liefst met haar handen erin maar dat lijkt mij nou niet echt een goed idee .
dank voor jullie antwoorden! grappig snoopy, bij jou is het dus niet andersom. florian wordt gewoon echt boos als ik hem de tuit alleen al geef, hij gooit 'm op de grond........ik ben niet slim............ heb besloten om toch maar weer even te laten rusten, hij doet het verder zo goed. eet volledig met de pot mee en drinkt gewone halfvolle melk. dat drinken uit een beker komt wel. yoghurt krijgt hij wel uit een beker en dat gaat goed, dan komt de rest ook wel. ik blijf het aanbieden, de tuit niet meer, dat doe ik nu al 6 maanden en blijft gewoon een drama. op het cb hadden ze ook gezegd dat een tuit hetzelfde effect voor de tandjes heeft als de fles, dus dat laat ik dan maar voor wat het is. blijf nu oefenen met de beker en tot die tijd krijgt hij lekker een flesje .....en over 2 maanden stel ik hier weer dezelfde vraag omdat het me dan toch weer gaat frustreren..........hahahahahahaha...............