Meer kindjes zovaak ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Dag allemaal

Al vanaf begin December is mijn zoontje continue ziek, telkens weer. Koorts, rustig tot 40+ graden. Hangerig. Huilerig. Een paar keer echt flink ziek geweest. Oorontsteking. Beginnende longontsteking, antibiotica en pufjes gehad, nog best lang wat naweeen van grhad. Buikgriep. De laatste 2 maanden gelukkig niet zulke heftige oorzaken maar wel hoge koorts en flink beroerd. Al een paar keer bij de HA geweest, op wat rode oortjes en amandelen na is er eigenlijk telkens niet echt iets aan de hand. Hij knapt weer goed op tussendoor en daarom maakt de HA zich geen zorgen.
    Tussendoor is het een vrolijk gezond ventje en ontwikkeld hij zich prima.
    Ik snap mijn huisarts, maar elke 2 tot max 3 weken is hij wel weer zo ziek.

Hij eet goed en gezond, slaapt als hij niet ziek is ook goed, gaat 1 dag per week naar de gastouder. We zijn wel veel met hem op stap en buiten maarja, ik kan hem moeilijk in isolatie houden..! Hij pikt gewoon alles op.

Is dit normaal? Herkent iemand dit? Ik maak me soms best zorgen dat hij zo vaak zo ziek is..!

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou het kon ons verhaal zijn. Om gek van te worden. Gaat het 2 a 3 weken goed is ze weer ziek. Dochter is ook continu ziek, verkouden en hoesten. In 4 weken tijd 2 kuren gehad. Laatste keer dubbele oorontsteking. Dit gaat ook al vanaf november aan. Morgen een afspraak staan bij de kno arts om te kijken naar haar neus amandelen. Ze heeft ook vaak vocht achter het trommelvlies. Hopelijk kunnen zij iets betekenen of vinden.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar verhaal.
    Mijn zoon ging vanaf dat hij 15 maanden was naar het kinderdagverblijf en was zeker 2 keer per maand goed ziek.
    Niet een snottebelletje maar echt koorts en spugen, uiteindelijk kregen wij toen 2 en half jaar was een doorverwijzing naar de KNO arts.
    Toen we een oproep kregen voor de operatie (amandelen eruit en buisjes) gingen we zo goed als op vakantie dus daarom wilde wij het uitstellen tot na de zomervakantie.
    Uiteindelijk hebben we de operatie voorlopig afgeblazen omdat het ineens zo goed ging, hij sinds +- 11 maanden bijna nooit meer ziek (maar 1 keer in die 11 maanden).
    We wachten het nu even af, mocht het slechter gaan besluiten wij toch om tot een operatie over te gaan, maar misschien heeft hij eindelijk een beetje weerstand.

4. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Mijn zoontje is ook iedere 4 weken ziek. Hoesten, koorts, één of ander virus, alle kinderziektes heeft hij al gehad. Ik word er gek van.

Ik hoop maar dat hij over een paar jaar zoveel weerstand heeft dat hij nooit ziek gaat zijn.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je jongste is vanaf zijn geboorte in augustus ook heel vaak ziek geweest. Het begon met een flinke verkoudheid, later 3x rs virus, een virusinfectie met blaasjes in de mond, longontsteking, buikgriep.. Het hield maar niet op. Steeds 1 a 2 weken beter en toen weer wat.
    Nu is het vanaf eind februari rustig (klopt af)..
    De oudste deed 'gezellig' mee en had ook steeds iets te pakken.

De huisarts gaf ook aan dat een lichaam 6 weken nodig heeft om volledig te herstellen en tot die tijd is het dus extra vatbaar voor nieuwe ziektes om dat de afweer niet optimaal is. Sowieso moet de afweer van kinderen nog opgebouwd worden en dat gebeurt helaas door ziek worden..

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja hoor, hier ook. 1 vD redenen om te stoppen met werken hier, werd het letterlijk spuugzat, elke week kdv aan de lijn of ik haar weer op kon komen halen;)
    Maar het kan er helaas bij horen. Mijn andere 2 kids hadden ook zon periode. Nu zijn ze nauwelijks meer ziek. Ik hoop dus dat de jongste nu ook haar weerstand flink aan het opbouwen is..

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    weeh, meer kindjes zo aan t tobben dus :( Hij is gelukkig weer opgeknapt, was een 1 daagsvirusje of een tand oid. Zo ellendig dat hij zovaak ziek is, zo zielig!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn zoon Was hetzelfde. Gek werd ik ervan!! Elke 2 weken oorontsteking, hoge koorts etc. Van september tot februari heeft hij zeker wel 6 of 7x oorontsteking gehad. Daarbij nog soms keelontsteking, 'gewoon' koorts, waterpokken etc. Dus eigenlijk was hij gewoon 5 maanden ziek.
    In februari zijn We begonnen met probiotica. Vlak daarna werd hij nog een keer goed ziek maar nu We inmiddels 2 maand verder zijn kan ik wel zeggen dat hij er enorm veel baat bij heeft. Vanaf eind februari Is hij niet meer ziek geworden. Sterker nog...Hij Is ineens weer fit genoeg voor een groeispurt (heeft bijna een jaar in maat 74 gezeten en heeft nu ineens 86) en een enorme ontwikkelingssprong. Wij blijven dat voorlopig nog gebruiken dus!!

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook. Ondanks dat hij nu al 2x buisjes heeft gekregen (is nu 2,5) is hij echt vrijwel chronisch ziek. De prut blijft maar uit zijn oortjes stromen en ook zijn buik is steeds helemaal overstuur waardoor zijn billen ook helemaal open liggen. Cb gaf aan dat hij naar een VVE-groep mag vanwege taalachterstand...maar probeer je maar eens te ontwikkelen als je constant ziek bent. Hopelijk groeit hij er ooit overheen!

Deel Deze Pagina