Wie meerdere reflux kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 4 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    We hebben al een kindje wat reflux had, toen ik van haar zwanger was had zij regelmatig de hik in mijn buik(soms wel 10x per dag)
    9 maanden hebben we haar medicatie ervoor moeten geven en speciale voeding voor gevoelige darmpjes. Nu ben ik 30 weken in verwachting en merk sinds deze week weer de hik op. Nu gaan natuurlijk meteen weer alle alarmbellen rinkelen. Hoeft natuurlijk niks te betekenen maar toch.
    Ben in ieder geval al voorbereid en weten hoe en wat. Wie van jullie herkent dit verhaal of heeft meerdere kindjes gehad met reflux?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter had veel de hik in mijn buik en zware reflux. Heeft tot ruim een jaar medicatie nodig gehad. Zoontje had nóg meer de hik, heeft de eerste twee maand wel wat melk teruggegeven maar niks dramatisch. Nooit krijsen van de pijn, nooit medicatie nodig gehad. Dus het een betekent niet noodzakelijk het ander...

3. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Hier ook in de eerste zwangerschap heel veel gehikt! Geen reflux gehad.
    Ik hoop voor jou dat het deze keer niks betekend!

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hier nooit in de buik de hik gehad. Of nou ja, een enkele keer. Maar toch reflux (en koemelkallergie). Er lijkt *even afkloppen* nu een stijgende lijn in te zitten, maar het was heftig hoor :(

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    De oudste had heel vaak de hik en inderdaad reflux. Tijdens de tweede zwangerschap was ik ook gefixeerd op elke hik, daardoor leek het vrij vaak, maar uiteindelijk viel het best mee en geen reflux deze keer.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De oudste had verborgen reflux, de jongste gewone reflux.

Maar ik vond het bij de jongste minder heftig. Hij huilde ook minder, maar ik vond het makkelijker om mee om te gaan.
    De oudste heeft medicatie gehad tot hij 1 jaar was, de jongste had het langer nodig; tot 16 maanden.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Eerste kindje veel de hik in mijn buik en verborgen reflux. Tweede kindje ook veel de hik en geen reflux. Derde weinig hik in mijn buik en heeft iets last van reflux maar bij lange na (nog) niet zo erg als de oudste.

8. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Oké bedankt voor jullie reactie, dat geeft hoop! We zullen zien hoe het gaat.

9. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Idd het zegt gelukkig niets! Hier bij eerste verborgen reflux, tot een jaar Nexium en koemelkallergie. Tweede geeft wel eens wat terug en je hoort de voeding wel teruglopen als hij op z'n rug ligt na een voeding, maar een heel zoet kindje en geen onrust. Hij heeft nu trouwens ook nog vaak de hik, vooral als we hem te snel in bed leggen of hij door de krampjes te veel kracht zet op z'n buikje. En die hik vindt hij niet leuk, maar het is ook geen ramp.

Deel Deze Pagina