Sinds vorige week ben ik langzaam overgegaan van Pepti 1 naar 2. Zoon heeft deze voeding al vanaf week 6 na de geboorte. Nu probeer ik hem ook groenten te geven. Steeds een aantal dagen achter elkaar dezelfde voeding. Ik merk dat hij meer krampen heeft, vaker poept (en heel dun), slecht slaapt en uitslag krijgt. Wie herkent dit? Komt dit door de overstap van 1 naar 2? Of doordat de klachten erger worden door de groenten? Wat zou t beste zijn? Stoppen met groenten, toch weer naar 1 of vragen om andere melk? Dochter had in het verleden Neocate en nooit meer last, ook niet van bijvoeding.
Het lijkt me dan dat het aan de groenten ligt... Het kan zijn dat hij allergisch is voor een bepaalde groente, kindjes met KMA lopen hier een groter risico voor. Ik zou even stoppen met groenten en kijken hoe hij het dan doet op de Pepti alleen. Alleen zo kan je het weten lijkt me... Succes!
Eens met dolce. Eerst stoppen met bijvoeding en kijken wat er gebeurd. Verandert het gedrag terug naar het oude, dan ligt het aan de groente. Blijft het hetzelfde dan kan je eens terug gaan naar nr1 voeding (nog geen bijvoeding toevoegen) en kijken hoe dat gaat. Als het aan nr 2 ligt kan je, in overleg met de arts, kijken wat de volgende stap is. Op nr 1 blijven of andere voeding?
Na het stoppen met groenten gaat het iets beter. Maar nog steeds is hij nog niet zoals we van hem gewend zijn. Lijkt toch een beetje op de klachten die hij had voordat hij Pepti had. En ook op de klachten van zijn zus. Weet iemand wat het kan zijn als er witte stukjes in de ontlasting zitten? Dat heeft hij ook. Heb het gevoel dat de voeding niet goed wordt opgenomen, maar ik kan het mis hebben.
Ik zou nu nog even afwachten, omdat je zo kort nog maar bent gestopt. Blijft dit zo, dan zijn er (in mijn ogen) 2 opties; - het ligt aan pepti 2, toch iets wat anders is? - de eiwitten in pepti worden herkent en dus heb je andere voeding nodig. Bijv nutramigen. De witte deeltjes in de ontlasting herken ik wel, maar weet niet wanneer het huer voorkwam. Ik heb geen verband gelegd ertussen. (Kan dus wel)