Ik lees bijna altijd bij de meeste vrouwen, dat hun kinderen zo 'veel' drinken op een dag, of in een enkele fles en ik ben benieuwd of er dames zijn met baby's die eigenlijk relatief kleine flesjes drinken. Zo is mijn dochter 3,5 maand en ze drinkt nog altijd (sinds ongeveer 5 weken) flessen van 120cc + 4 schepjes. Nu komt ze wel wat korter op elkaar, meestal om de 2 a 3 uur. Maar ze slaapt bijvoorbeeld wel al sinds 6 weken door van 21.00 tot 09.00. Kom maar op met de kleine eters. Hoeveel krijgen deze? En hoe vaak op een dag.
Hier is ze bijna 6 maanden en ik bied sinds kort 150/5 aan, maar eigenlijk laat ze altijd 30-50cc staan. Wel eet ze sinds kort fruit (150 ml) en groente (50-100ml) en soms een broodkorst of cracotte. Schema is nu zo; 07.00 fles 150/5 09.00-10.00 slapen 10.00 bakje fruit 150 ml 11.30 150/5 12.00 broodkorstje/cracotte 12.30-15.00 slapen 15.00 150/5 17.00 paar happen groente, vind ze vaak echt niet lekker. En een flesje van 60/2 18.30 150/5 met een schepje pap 18.30-07.00 slapen
M'n dochter van 2,5 maand krijgt 5 flessen van 120, met bijna altijd minimaal 4 uur er tussen. De flessen gaan ook niet allemaal op, is echt wisselend per dag hoeveel ze drinkt maar geen 1 dag gaat alles op.
Mijn zoon is 4,5 maand en drinkt ook niet zoveel. Hij krijgt zo'n 3/4 x 150/5 en laatste fles 180/6 met 2 schepjes Bambix. Eerst dronk ie een weekje of 2 met gemak 180/6. maar daarvoor en nu krijgt ie dat echt niet weg! Daarnaast krijgt ie iedere dag een fruit en Groentehapje, de ene dag wilt ie wat meer dan de andere. Verder is ie echt een super vrolijk mannetje die super goed groeit! Ik vind het soms weleens lastig hoor, dat ie minder drinkt. Maar ze geven toch wel aan wat ze willen drinken! En als ze goed groeien en helder zijn, is er eigenlijk niet veel aan de hand! 😊
Ze is de 19e 4 maanden en moet zeggen dat ze deze week haar 120 flessen voor het eerst allemaal leeg gaat drinken. Fijn dat er meer dames zijn met kleine etertjes. Ik vond het ook best lastig namelijk. Was het ook niet gewend, want mijn zoon moest ik remmen. Op het cb zeiden ze het inderdaad ook. Ze geeft zelf prima aan wat ze nodig heeft en zolang ze goed groeit is er niets om me zorgen over te maken en kan ik gewoon meegaan in haar ritme. Moet ook wel zeggen dat het ivm haar reflux klachten gunstig is dat ze gaat voor de kleine beetjes.
Mijn dochter van 25 april had tot 2 dagen geleden hetzelfde schema als warboel en daarvan liet ze vaak ook nog wat staan (neem aan dat je 6 voedingen geeft?). Toen in merkte dat de voedingen opgingen en ze vaker kwam, ben ik op gaan hogen naar 165 ml bv of 150 + 5. Daarvan krijgt ze inprincipe 5 flessen. Al komt ze nu zo netjes om te vier uur dat ze niet meer doorslaapt en snachts ook wil. Dus opeens van een kleine eter naar een normale? Eter. Denk dat kindjes zelf wel aangeven wat ze nodig hebben, op cb zeiden ze dat als ze goed groeien het prima is.