eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mendie, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    mijn dochter wordt over 4 weken 1 jaar en ik heb een beetje t gevoel dat ik los aan t slaan ben. kwa viering enzo bedoel ik dan.
    ik heb kwa versiering geloof ik alles wat je kan vinden van disney princess en ook heb ik een geweldige taart laten maken, ook van disney princess. jullie begrijpen nu dus wel dat ik een disney princess thema doe haha.
    maar ook kwa kado's heb ik zoveel in mijn hoofd wat ik voor haar wil kopen/ hebben, dat ik nu zelf echt wel weet van hallo Men doe eens NORMAAL!
    Ik weet het ze wordt 1 dus begrijpt er echt de ballen nog niet van, maar ik zie het niet alleen als haar eerste verjaardag maar ook als mijn eerste verjaardag als mama en dat vind ik toch echt wel heel speciaal, dus in mijn ogen mag dat samen groots gevierd worden. maar als ik doe wat ik het liefst zou willen doen, dan kan ik haar geloof ik de komende 40 jaar geen kado meer geven want dan heeft ze alles al haha.

waar begin en eindig je met zo'n eerste verjaardag?!

dus graag een verhaaltje van jullie eerste verjaardagsviering.
    hadden jullie een thema? veel kado's? veel versiering?deden jullie het voor de familie en vrienden samen of in 2 dagen? en wat voor kado of kado's hebben jullie gekocht?

ben benieuwd! :)

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

wij hebben het niet zo heel groots gevierd.. wel veel slingers natuurlijk.. en mooie taart (deze maak ik zelf met marsepein en fondant etc dus dat was de moeite niet)... voor de rest zo'n 30 gasten.. vrienden en familie door elkaar..
    wij hebben het gevierd van 13:00 tot 18:00 uur (sommige mensen zijn wel blijven hangen)..

cadeaus waren meer dingen die ze pas kan gebruiken als ze wat ouder is (ze gebruikt ze nu wel)... poppenkast, tekenbord, kleding in grotere maten... (ik had nog 2 cadeaus maar die ben ik vergeten)..
    voor het bezoek had ik online een lijstje gemaakt waar ze op konden kijken en daarvan iets uitzoeken.. dan weet je zeker dat je geen 'rotzooi' of dingen krijgt waar je er al 5 van hebt...

oja.. ik zou ook zeker het 'mep taartje' niet vergeten,.. dat is een klein taartje helemaal voor haarzelf, daar kan ze gewoon lekker mee knoeien en dat vinden ze meestal helemaal geweldig !! .. je kan gewoon aan de persoon die de taart maakt vragen of ze in het zelfde thema een meptaartje erbij maakt (meestal zijn deze kosten tussen de 5 en 10 euro)

3. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik doe het nu dus zo..op haar verjaardag zelf voor familie en dan maak ik ook zelf de taart met fondant enzo en 2 dagen erna op zaterdag voor vrienden en die hebben toevallig ook allemaal jonge kinderen. voor die dag doe ik dan ook het prinsessenthema. denk is leuk voor alle kinderen en niet alleen voor jenny. ik doe het dan van 12 tot 16 uur. voor die dag heb ik dan dus ook de taart laten maken want wat ik graag wilde kan ik (nog) niet zelf.
    verder kwa kado's heb ik gezegd tegen iedereen dat ik het liefst geld of bonnen wil, omdat er wel een aantal dingen zijn die ik wil hebben voor haar maar die nou eenmaal wat duurder zijn. iedereen vindt dit overigens prima want ze willen idd niet ergens mee aan komen zetten wat ze al heeft of waar ze niks aan heeft.
    dus opzich vind ik dat ik dat allemaal wel redelijk gedaan heb zo haha, maar nu hetgeen ik zelf zo graag wil geven enzo. pffffffff vind t zo lastig. er is zoveel wat ik wil geven/ kopen/hebben dat ik merk dus ( wat ik hierboven al zei) dat ik aan t doorslaan ben en straks echt op heeeeeeeel veeeeeeeel geld zit voor haar eerste verjaardag. en dat terwijl ik weet dat t natuurlijk te gek voor woorden is.
    raar mens...ik.

4. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja meptaartje heb ik gevraagd idd! kan niet wachten totdat ze haar gang ermee gaat haha.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'.

Lotte

6. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hadden geen thema, qua cadeau's hebben we geld gevraagd voor de buggy. Van ons heeft mijn zoontje toen een loopwagentje met blokken gekregen. Verder kleine dingen als klein duplo doosje, boekjes, hamerbank en kleurboek. (nog wel wat kleine dingetjes maar weet ik niet meer).

Groots hebben we het niet gevierd, maar ik heb ook geen 20.000 vrienden en bekenden die allemaal langs moeten/willen komen :D.

Klein nadeeltje, mijn zoontje was helemaal niet lekker op zijn verjaardag. Was voor mijn gevoel best een domper want ik wilde het ook heel leuk en vooral gezellig maken voor hem. Maar ja, hij heeft het grootste deel van de dag geslapen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hebben we de 1e verjaardag gevierd op m'n werk, daar hadden ze een zaaltje van 10 bij 10 meter (klaslokaal grootte zeg maar) en thuis had ik een woonkamer van 3,5 bij 5...

We hadden gewoon kruislings 2 slingers op gehangen en wat ballonnen (genoeg indrukken!)

En verder een taart bij de hema besteld met foto + wat aardbeienstichs (hoe heten die dingen ook alweer?) .

Terwijl de visite binnenkwam zat ze in haar kinderstoel en kon ze iedereen rustig zien en bekijken vanuit haar eigen veilige wereldje als het ware en degene die het cadeautje gaf, kwam lekker bij haar staan, de rest gaf haar wat ruimte.

Na de taart enzo heeft ze op schoot gezeten af en toe, maar ze vond het ook hélemaal geweldig om rondgereden te worden in haar nieuwe driewieler (met duwstang + ombouw) . Verder hadden we gezorgd dat er dus genoeg ruimte op de grond was en heeft ze dus ook lekker met het cadeaupapier op de grond gespeeld en met enkele van haar cadeautjes (blokjes) .

We hielden het van 2 tot 17.30 en omdat we het op mijn werk vierden, was iedereen dus ook mooi op tijd weg ;) en hielp bijna iedereen nog even mee met opruimen.

Wij hadden zo'n 20 gasten en vonden het écht ideaal :)

Inmiddels zijn we verhuisd, dus doen we het wel thuis. Maar afgelopen zaterdag met de verjaardag van onze oudste was het slecht weer - en toen hebben we wél bewust onze grote slaapkamer helemaal netjes gemaakt (kindveilig zeg maar) en daar de duplo, ballentent en houten treinbaan neergezet, zodat er beneden ook nog een beetje rust was en de kinderen dus wel ruimte hadden om te spelen.

De oudste zat dus veel boven en de visite ging gewoon regelmatig even kijken en paste ook op de kinderen zo om de beurd.

De jongste is erg makkelijk en heeft óf geslapen of lekker op schoot gekeuveld met de visite.

Maar bij haar verjaardag ga ik het dus zéker ook op die manier doen: Lekker ruimte boven maken voor de kinderen.... Ondanks dat we nu wél een ruime woonkamer hebben - met 20 man zit het al snel vol.

8. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ms handig om te bedenken wat een verjaardag je mag kosten. Wat je bij de eerste doet, wil je ws bij een mogelijke tweede ook. Wij hebben een richtbedrag (van ong 30 euro) voor een cadeautje wat ze van ons krijgen. Als je eerst de beslissing neemt hoeveel je uit wilt geven, kun je daarna kijken wat je daarvoor gaat kopen.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier de eerste verjaardag ook niet mega uitgebreid gevierd. Het was mooi weer, dus konden lekker buiten zitten...hadden binnen en buiten slingers opgehangen. We vierden het de hele dag. Finn is erg makkelijk en vond dat wel prima...
    als kado hadden we een driewieler. Vooral het uitpakken was leuk:)

Morgen is Finn weer jarig, en dan vieren we het precies zo, alleen zal het morgen binnen moeten omdat het slecht weer wordt...Dit jaar krijgt hij van ons een loopmotor

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben het ook niet groots gevierd. Gewoon opa's, oma's, tantes en ooms. En onze beste vriend, en een nichtje uit de buurt.
    Dus een mooi klein groepje.

Ik vind het juist, nu hij ouder wordt veel leuker. We gaan samen naar de winkel om cadeautjes uit te zoeken voor op het lijstje. Hij heeft een aftelkalender en beseft zoveel beter wat er gebeurd. Echt heerlijk. Nu heb ik ook veel meer zin om uit te pakken op een kinderlijke manier (spelletjes en qua versiering, en kindjes op visite).

De 1e verjaardag was veel rustiger, cadeautjes snapte hij niks van (papier was wel lekker), de slingers waren wat eng, en de ballonnen knapten te hard.. Dus niet direct feestvreugde, al had hij wel een leuk dag verder ;)

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben onze familie en een paar vrienden uitgenodigd om 's middags te komen. Denk ongeveer 20 man. (Kleine familie). We hebben wat slingers opgehangen (mijn zoontje keek echt zn ogen uit) en hij heeft van ons 1 cadeau gehad (loopauto) Verder is hij wel gruwelijk verwend door de rest.
    En 's avonds hadden we de familie meegenomen naar het pannekoekenhuis.
    Enige jammere daarvan was dat ze daar de kinderstoel niet versierd hadden. Dat hadden ze beloofd te doen, maar waren ze vergeten.
    Verder was het erg leuk!

12. susy26

susy26 Niet meer actief

onze kleine man is op 18 juni 1 jaar geworden en natuurlijk leuk versierd! een leuke taart met Cars erop besteld. en hij heeft stelletjes kleren gehad, een doos houten blokken, die elke avond door de kamer liggen haha.. enn.. ook geld, en dat geld ligt er nog, we moeten nog wat voor hem halen, we zaten te denken aan zo'n schelp met zand en water. Maar hij heeft al zoveel staan. en echt ze beseffen er niks van. dus niet te veel kopen! kun je beter doen als ze wat ouder is.

13. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Haha ik herken het wel...
    Ik was er ook helemaal mee bezig en wou alles perfect geregeld hebben:p
    Ons kereltje had mooie nieuwe kleertjes en schoentjes.
    Wij hadden alles in blauw/groen versierd. Zelf een 3laags taart gemaakt in blauw/groen met aapjes erop geboetseerd.
    Bbq als avondeten.
    Het feestje was van 14.00 tot 19.00uur, om 20.00uur was iedereen weg.
    Het was super geslaagd feestje:D
    Ons cadeau was een quadje, speeltje voor in bad en hij had al een grote speelgoedkist met zijn naam erop geschilderd gekregen.

14. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Oh ja en natuurlijk een bijpassens apen meptaartje gemaakt, waar hij ontzettend van genoten heeft:D

Deel Deze Pagina