Meer mama's die wasbare luiers (gaan) gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mahdrent, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
  2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
  3. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Het allergrootste voordeel vind ik de kosten. Het scheelt zo ontzettend veel, helemaal als je meerdere kinderen in de luiers hebt! Het kost me nauwelijks extra tijd.
    Verder: mijn zoontje reageerde de eerste 10 maanden extreem allergisch op wegwerpluiers. Als je zag wat voor uitslag hij er van kreeg, ga je toch twijfelen aan wat voor troep er wel niet in die in die wegwerpluiers moet zitten dat hij zo reageerde.

Ik heb ook ervaring met PandaBaby, alleen dan gekocht via Wasbaar Wonderland (Wasbaar Wonderland) en ik vind ze zelf heel fijn! Ik stop er wel een hydrofiele doek in, ipv de bijbehorende inlegger, omdat mijn zoontje daar lang niet genoeg aan heeft. Maar het zijn goed lekvrije luiers met leuke printjes.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oooh ik zit nu op die site van wasbaar wonderland te kijken en wat zitten er ontzettend leuke luiers bij! * Gaat op handen zitten*

5. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Haha, verleidelijk zijn ze he? Het werkt zo ontzettend verslavend! 😄

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste droeg Easyfits van Totsbots, ging altijd prima! De jongste plast er doorheen, voor haar gebruik ik nu Little Lamb luiers, de voorgevormde bamboe. Ook een paar pockets besteld om te testen voor overdag.

Mijn voornaamste reden om wasbare luiers te gebruiken is het milieu; het scheelt ons écht veel afval!

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand hier ervaring met de pockets van Happy Flute? Zien er goed uit namelijk...

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    HIer ook de voorgevormde bamboe luiers van Little Lamb!

Jeetje.... als ik zo die beschrijving lees van het wassen en het strippen....:$ is t raar als ik het er lichtelijk benauwd van krijg? Nou weet ik van mezelf dat ik niet bepaald het waswonder te noemen ben, maar haha dit had ik niet verwacht.

Vooral omdat ik idd een hele andere voorlichting gehad heb ivm de bamboe luiers. Ik lees het nog een paar keer door en laat het even langzaam op me inwerken :) En dan even kijken hoe ik het aan ga pakken.

9. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Nee hoor, dat is niet raar. Hier brak het zweet me ook uit toen ik het las.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor. Maar t is de moeite waard. Je ziet het vuil eraf komen. Hier samen met man gedaan, want ik was een beetje overweldigd door de werk beschrijving ;)

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was gewoon met normaal (poeder)wasmiddel op 60 graden, gaat prima schoon en heb nog nooit hoeven strippen hoor! Strippen is meer als je bv langere tijd met te weinig wasmiddel hebt gewassen. Als je ze goed wast, is dat dus echt niet nodig.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Nou ik mag gaan kopen! :D

Zie alleen door de bomen het bos nog niet, zeg maar ;). Heb gekeken op de site van wasbaar wonderland en van kaatje katoen en een beetje aan het rekenen gegaan.

Hoeveel luiers hebben jullie? Hoeveel heb je er de eerste weken nodig? En iemand ook ervaring met goedkopere merken, zijn goedkopere merken ook echt minder goed of zitten daar ook goede luiers bij?

Ik wil de aanschaf van luiers gaan verdelen over de hele zwangerschap om zo de kosten wat lager te houden. En wil even berekenen hoeveel ik er dan per maand kan/moet kopen.

13. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik had juist begrepen dat je ze met een kwart van de normale hoeveelheid wasmiddel op 30 graden moet wassen. Krimpen ze niet op 60 graden?

14. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb de luiers voor overdag uit China gehaald en de luiers voor snachts zijn Little Lamb 2 delig bamboe. De luiers uit china zijn er 5 voor 18 dollar (17 euro ongeveer). Dit zijn pocketluiers dus heb daar 2x een 5 laags bamboe booster in. Deze koste mij 22 dollar per 10. Totaal heb ik hier 15 pocketluiers en 30 inleggers van. Mijn dochter was 20 mnd toen ik ermee begon en ben er erg tevreden over. Van de little lamb heb ik 5 binnen en 3 buitenbroeken.

Ik heb dus geen ervaring met wasbare luiers in de eerste weken, maar van de wegwerp zat mijn dochter er gemiddeld op 9 per dag. In het begin maken babys nog geen hele nachten en plassen ze niet zoals een dreumes doet, dus je kunt volgens mij nog even wachten met speciale broeken voor de nacht.

15. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Ik gebruik heel veel Happy Flute voor mijn zoontje. Het zijn mijn favoriete pockets! Sluiten mooi aan, passen echt vanaf de geboorte en ik vind de dubbele rij knoopjes erg fijn. Daardoor is hij veel beter op maat te maken. Ik heb dan de AIO pockets, die zijn voor kleintjes genoeg, omdat er 1 inlegger zit ingenaaid. Als je kindje ouder wordt, doe je er simpelweg wat extra inleggers in. Ik gebruik zelf vooral hydrofiele doeken voor in mijn pockets. Lekker goedkoop en absorbeert veel meer dan die speciale inleggers.

Qua wassen: ik heb een tijdje met een kwart van het aanbevolen wasmiddel gewassen en na een tijdje had ik zulke stinkende luiers. Dus toen heb ik ze gestript (echt heel simpel hoor, lijkt moeilijker dan het is ;)). Ik had schone luiers in het bad gedaan en na 4 uurtjes was het bad zwart! Sindsdien was ik gewoon met genoeg wasmiddel. Temperatuur maakt niet uit: wasmiddel werkt zowel bij 30 als bij 60 graden.

16. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Heb zelf trouwens niet de beste ervaringen met Kaatje Katoen... Erg duur, alleen de verzendkosten al, en het duurt soms ontzettend lang voordat je antwoord krijgt op je vragen. Plus, zij zijn degene die mij hebben aangeraden om met een kwart van het wasmiddel te wassen, waardoor ik dus een kindje met uitslag had. Toen was ik genezen ;). Ik ben toen bij Wasbaar Wonderland terecht gekomen en daar krijg je tenminste snel en ook eerlijk antwoord.

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier prima ervaringen met Kaatje Katoen, maar inderdaad; luiers was je met voldoende wasmiddel (zoals aangegeven op het pak, gedosseerd naar hardheid en vuilheid) en luiers toch echt het liefst altijd op 60 graden. Luiers horen écht niet muffig te ruiken of zelfs naar urine of ontlasting. Je moet je neus erin durven steken! ;)

18. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Nou, ik steek mn neus er dus nog steeds in haha om te controleren hoe de lucht is :). Overigens zijn t alleen urineluiers dus er zit nooit ontlasting in dat scheelt toch voor mijn durf :p

Ik heb zelf wel hele fijne ervaring met mooregreen, geeft snel en goed advies.

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja MooreGreen inderdaad. Fijne service en ze denkt met liefde met je mee.

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooregreen vind ik idd ook súper! Gisteren nog iets besteld :D

Deel Deze Pagina