Meer mama's die wasbare luiers (gaan) gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mahdrent, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Leuk om te lezen dat er hier meer gebruikers en geïnteresseerden zijn voor wasbare luiers.

Ik gebruik ze sinds een paar maanden voor mijn eerste kindje. Omdat ik bij het begin niet helemaal zeker was, heb ik er nog niet heel veel geld aan uit gegeven. Heb voornamelijk goedkope pocketluiers (alva baby, panda baby, happy flute, babycity, little bloom, sunbaby) en een paar bambino mio tweedelig.

2. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Er is vandaag one day sale bij littlelambnappie.com! Scheelt echt heel veel

3. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Fijn dat je dit deelt, bedankt!

Ik zag dat je de s vergeten was;). Littlelambnappies.com

4. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Dan zou ik je wasroutine eens na gaan kijken, als je de urinelucht nog ruikt. Dat is mij nog nooit overkomen, in de 2,5 jaar dat ik ze gebruik. Was je wel gewoon met normaal wasmiddel en op de aanbevolen hoeveelheid? Anders de luiers eens strippen, want de urinegeur hoort echt niet te blijven hangen.

5. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik wacht op m'n little lamb bestelling en kan dan eindelijk starten met parttime luieren! Kan bijna niet meer wachten!!! :p

6. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Leuk! Wachten duurt het langst he! Veel succes!

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb nu eens een poging gedaan tot het aanschaffen van wasbare luiers uit China via aliexpress... Iemand al ervaring mee? Ben heel benieuwd naar de kwaliteit.

Ik had ook tweedehandsjes van marktplaats en getest met inlegger erin en dan een maatbeker water. Bleek dat al heel snel de luier ging doorlekken helaas. Dus denk enkel geschikt voor in het begin als ze nog niet van die grote plassen doen.

8. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ja, ik heb ze ook via alieexpress. De goedkoopste van nog geen 2 euro zijn waardeloos. Maar andere die ik heb via alieexpress zijn wel goed. Ik heb ook de 5 laagse bamboe inleggers.

9. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    De luiers die rechtstreeks vanuit China komen, vertrouw ik nooit helemaal. Een paar keer gedaan, maar op de lange termijn altijd gezeur ermee. Wat ik nog wel eens doe is Happy Flute kopen via een Nederlandse webshop. Dan heb ik in ieder geval garantie en het scheelt weinig in prijs (€57,95 voor 5 luiers, uit mijn hoofd en via Aliexpress ben ik $10,- per luier kwijt, willen het een beetje goede zijn. Plus, ik vind het altijd vreselijk om 5-12 weken te moeten wachten op mijn bestelling 😉

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit idd.
    Er is een methode om te strippen met borax, soda en colgon.
    Zie Hoe strip je wasbare luiers? | The Cloth Diaper Files

Maar als luiers blijven ruiken, dan is je wasroutine waarschijnlijk niet helemaal geschikt voor de luier.
    Hier nooit ruiken luiers.
    Voldoende doseren, wassen op 60 graden (tenzij uitsluitend urine) en extra spoelen.

Wij gebruiken vanaf 't begin wasbare luiers.
    Eerste half jaar (ongeveer) hydrofielen met een overbroekje van prorap.
    Beviel prima, vlot droog en makkelijk met wassen.
    Gaan we voor bib ook weer doen.
    Toen hebben we de overstap gemaakt naar LL pockets sized.
    Overdag boost ik met hydrofielen en voor de nacht met bamboe.
    Omdat peuter inmiddels bijna zindelijk is, nu ook in de nacht genoeg aan hydrofiel:)

11. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik heb ook verschillende chineesjes via ali express of ebay gekocht, omdat ik niet in 1 keer er veel geld aan uit kon geven. Ik merk dat de kwaliteit erg wisselend is. Er zitten hele goeie bij, maar ook wat mindere.
    Die 5 laags bamboe inleggers heb ik ook, maar ook een hoop andere. Het is gewoon even zoeken naar wat het beste werkt bij je kindje denk ik.

De meeste producten had ik via aliexpress of ebay binnen 1 of 2 weken al binnen, dus was daar wel aangenaam door verrast.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik kwam toevallig op FB iemand tegen die dezelfde Chineesjes had gekocht maar dan via een NL webshop, zij (en anderen die reageerden dat ze dezelfde luiers hebben) zijn er tevreden over, dus ik heb goede hoop dan. Kreeg gisteren al een mail dat ze verzonden zijn dus dat gaat nog best snel dan.

13. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ah fijn! Hopelijk heb je alles snel binnen! Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen!

Ze vallen mij niet tegen, zeker niet gezien de prijs.

Ik gebruik ook bambino mio tweedelig en dat werkt trouwens ook prima

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ja en dan 5 stuks voor €21,73, vind ik geen slechte deal als de kwaliteit verder prima is.

15. Ilsemarietje

16 sep 2014
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heb je aandelen in Wasbaar Wonderland mahdrent? ;)

Ik gebruik ook al ruim een jaar wasbare luiers. Zo blij en tevreden mee! Ik heb in het begin vooral veel verschillende merken en soorten gekocht. Na een jaar luieren vind ik vooral de Little Lamb bamboeluiers heel fijn, maar ook de goedkope pocketluiers voor overdag. De all-in-one luiers willen bij mij niet echt aanslaan. Heb er een aantal, maar ze lekken zo snel door dat ze eigenlijk altijd onderin de kast liggen en alleen bij hoge nood gebruikt worden. Jammer, want ze zien er wel hartstikke leuk uit.

16. mahdrent

mahdrent Lid

25 mei 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Haha, nee, was het maar waar! 😂 Raad het alleen graag aan bij anderen, omdat ik zelf erg lang naar duidelijke info heb gezocht en het daar eindelijk vond.

Hier ook altijd issues met AIO. Sommige houden het, maar de meesten lekken na 2 uur al door. LL is ook fijn idd, gebruiken wij voor de nacht. Wel met 2 extra 4-laags boosters, anders houdt hij het niet. Voor overdag vooral Blümchen voorgevormd. Pockets gaat hier bij vlagen goed: soms een paar week zonder problemen en dan ineens weer vreselijk lekkage. Ben blij dat ik zoveel verschillende typen luiers heb, want ik wissel nogal eens van systeem 😊

Deel Deze Pagina