Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zit af en toe even stiekem mee te lezen en breek nu even in ;)
    Op een zondagochtend is onze cryo ontdooid, werd gebeld dat ontdooiing goed gegaan was. Maandagochtend naar zh voor terugplaatsing. We komen daar, zegt de arts: uw cryo was 5 cellig ingevroren, is er 4 cellig uitgekomen. Het is nog niet doorgedeeld, maar nog wel vitaal. :$
    Ik had al bijna mijn schoenen weer aangetrokken, zo teleurgesteld was ik (de andere was die maand ervoor 12 cellig ingevroren en ook 12 cellig ontdooid en dat was ook niet gelukt)
    Kun je je voorstellen dat ik 10 dagen later van mijn stoel viel omdat mijn hcg op 102 stond :D
    Ik had thuis niet getest, want ik geloofde er toch niet in. Vandaag onze tweede echo gehad en alles gaat goed, kindje beweegt en hartje klopt mooi.
    Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Succes meid!

2. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Zie je zulke verhalen hebben we nodig dat geeft moed! Hopelijk gaat hij bij jou ook wish ik duim hoor!

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anja, erg he die nucliare top! ik moet wel werken, hebben wel zondagsdiensten, maar ik ben wel de pineut, hoop maar eerst dat ik zoiezo bij het zh kan komen.
    Maar je bms wordt opgebouwd in 3 lagen (ze tellen de buitenste laag van de baarmoeder mee) en dan heb je het spierweefsel en de binnenste laag is dan het slijmvlies (die wordt met de menstruatie afgestoten), dus dat is prima. Ik kreeg ook altijd te horen dat mijn bms keurig uit 3 lagen bestond.
    Succes morgen en geniet ook van de stad!

4. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Wish, ik lees ook verhalen dat cryos met minder aantal cellen het goed doen :) blijf positief he

Anja, laat ons weten hoe je intakegesprek is gegaan! Ben benieuwd, als onze volgende poging noet lukt dan nemen we ook de stap naar Gent

Snoopy geweldig dat het goed gaat en je hebt binnekort je kindje in je armen :)

Jon, knuffel voor jou en op naar de volgende poging, hoop dat het spuiten en de punctie meevallen

Schorpioen, leuk weer een echo gehad, blij dat alles goed gaat

Wij zijn een heerlijk weekendje weggeweest in Portugal, heerlijk weer gehad. Ik verwacht mijn ongie dit weekendmdat ik altijd een kortere luteale fase heb, officieel nod volgende week dinsdag. En dan kunnen we starten

5. Wish2

Wish2 Actief lid

1 mrt 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jon dank je wel voor je lieve woorden, het zegt inderdaad helemaal niks het is gewoon afwachten, we gaan vol goede moed de wachtweken in.
    Hoe gaat het nu met jou? Blijft elke keer een enorme telleurstelling

Snoopy wat een verhaal ook zeg van jullie, en dan toch twee keer spontaan zwanger worden, wat een wonder dan.
    En wat verschrikkelijk ook van jullie zoontje, weet helaas hoe je je voelt. Het is een groot gemis...
    En ook je zus nog verloren meid, wat hebben jullie een verschrikkelijke tijd meegemaakt.
    Ik hoop ook dat er nu een lichtpuntje in jullie leven mag komen, als jullie jullie kindje in de armen hebben, heel veel succes en sterkte met je zwangerschap.

Anja, inderdaad mijn vorige twee cryo's waren ook morula en is ook geen zwangerschap geworden.
    Jullie zijn dus nu in Gent? Wat spannend hopen op mooie resultaten daar.
    Mag ik vragen wat ze daar anders doen? Je hoort er wel goede verhalen over, succes meis!

6. Wish2

Wish2 Actief lid

1 mrt 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    jj1980 dat geeft goede moed jou bericht.
    Ik reageerde echt zo als jou, zag het gelijk al niet meer zitten, maar het kan dus toch, jullie kindje is daar het levende bewijs van.
    Mag ik vragen welk zh jullie zaten?
    Succes met je zwangerschap

Wachtenopwonder ja ik hou moed ;) ik lees hier nu ook steeds meer verhalen, dat met een minder kwaliteit embryo ook een zwangerschap kan ontstaan.
    Wat heerlijk dat jullie naar Portugal zijn geweest even weer opladen voor de nieuwe poging. Heel veel succes straks

7. Wish2

Wish2 Actief lid

1 mrt 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    jj1980 gebruikte jij nog wat speciaals tijdens de ww bv. Vitamines enz.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je wel voor je felicitaties! Ik snap er nog steeds niets van en ondanks de twee echo's die we hebben gehad, kan ik het nog niet echt geloven :p.

Ik loop in het LUMC en heb het hele traject daar positief ervaren. Ook onze beide cryo's zijn goed ontdooid, dat vind ik nog steeds bijzonder.

Ik heb een heel verleden met verklevingen in mijn baarmoeder en eileiders achter me. Mijn baarmoeder is vrij gemaakt, maar met mijn eileiders kon dit niet. Vandaar ivf. Maar door de weggehaalde verklevingen, zijn er littekens ontstaan in mijn baarmoeder en wordt mijn bmsv maar max 6 tot 7mm. De keer dat ik zwanger ben geworden bleef het hangen op 6mm.
    Omdat ik goede verhalen had gehoord over kinderaspirine en doorbloeding van de baarmoeder, ben ik hier mee begonnen op eigen initiatief.
    Ik heb dit genomen vanaf dag 3 van mijn cyclus tot mijn eisprong, alleen om mijn baarmoeder in goede conditie te krijgen voor de terugplaatsing.
    Verder heb ik 2 maanden hormoonyoga gedaan, gewoon thuis via you-tube op de ipad. Voordeel was dat ik er erg lekker van sliep, haha.

Na de terugplaatsing ben ik heel erg ziek geworden met hoge koorts voor 5 dagen. Ik heb toen dus niets extra's gedaan om de poging te laten slagen. Daar was ik veel te ziek voor ;)

Ik wens je veel succes,hopelijk pakt het voor jou net zo goed uit!

9. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Wish ik duim voor.j

Wow wat heerlijk een weekendje portugal!!
    Nu op naar een verse poging. Dit moet hem worden.

Jj gefeliciteerd!!

Snoopy nog even meis.

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer terug! Gent is echt een super mooie stad!
    En we hadden heerlijk weer, dus meerder terrasjes gepakt :)
    UZ Gent is echt mega groot! Eerst registreren bij het onthaal.
    13 balies(!) zilveren kruis heeft een contract met Gent, dus dat scheelt weer hoop gedoe. Het is de procedure dat de assistent de intake doet en het daarna bespreekt in t medisch team. Dan krijg je een arts toegewezen, maar omdat de assistent nog bezig was konden wij gelijk in gesprek met de arts( en laatste jaarstudent). Dr Peters, vriendelijk vrouw.
    Wat doen zij meer/anders?
    Embryo's pas invriezen op dag 5, dan heb je echt alleen de beste embryo's over die daadwerkelijk kans hebben om tot een zwangerschap te ontwikkelen. (Stadium blastocyste)
    Testen op schildklierafwijking ( ivm stolling in bm ), auto immuunsysteem (stoot je lijf niet lichaamseigen dingen af?), enzymen, amh. Als er afwijkingen gevonden zijn dan hebben ze voor alles medicatie/behandelingen voor.
    Ze gaan ook verder met stimuleren, evt langer dan in nl.
    Meerdere onderzoeken mbt zaad.
    Minimaal 2 weken voor start icsi moet ik de anticonceptie pil gebruiken.
    Uit cijfers blijkt dat zowel een verse tp als cryo evenveel kans van slagen hebben. 50/60%, stuk hoger dan in nl.

Omdat t bij ons lijkt dat t bij de innesteling fout gaat, gaf de arts aan zij veel kunnen betekenen voor ons. Ze sprak ook uit dat er wellicht niets aan de hand is, de kwaliteit van embryo's is goed en we hebben er pas 3 gehad. Ze heeft er vertrouwen in.

Eerst wachten wij de tp van laatste cryo af. Mocht dit niet lukken dan hebben wij de 18e een afspraak voor bloedonderzoeken en zaadonderzoek (bij laatste zaadonderzoek leken er wat antistoffen in te zitten. Mck weet niet wat het kan zijn, Gent gaat dat wel verder onderzoeken). 27 mei ( we gaan eerst 10/22 mei heerlijk op vakantie naar Kos) hebben we een startgesprek met de arts en bespreken we alle uitslagen.
    Dus ja, wij gaan voor Gent:)

11. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Dat klinkt goed Anja! Ik hoop dat de stap niet nodig is, het zou mooi zijn als de laatste cryo tot een zwangerschap leidt ;) fijn dat jullie een plan hebben en vakantie op Kos klinkt heerlijk!

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    We zijn zo druk bezig geweest met Gent, dat we bijna vergeten dat t misschien niet nodig hoeft te zijn :)

13. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Wow klinkt heerlijk dat weekeinde Portugal!
    Volgende werk weer beginnen met stimuleren?

Anja fijn dat het een prettig gesprek is geweest en dat jullie er een goed gevoel bij hebben indien nodig! Klinkt wel erg uitgebreid allemaal goed hoor! Hopelijk is het niet nodig!

Snippie met jou alles goed? Al uit de naam en kamertje klaar?

Bij jou ook scorpioen?

Wish hoe gaat het op het wachtbankje? Duurt lang hè!?

Snoopy nog even en dan hebben jullie je kindje in je armen! Zeker zware jaren geweest kon het verhaal wel een beetje en ook nog spontaan zwanger geraakt/ geweest. Succes met de laatste loodjes!!

Hier de duivels begonnen op naar het gesprek van woensdag! Ga een lijstje klaar leggen!

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Anja wat fijn dat gesprek zo goed waw. Maar hopelijk heb je die niet nodig!

Jonh spannend meis.

Namen wisten we al heel snel.
    Kamertje nog niks aan gedaan haha.
    En.verder ook nog niks gedaan.

Ik heb nu een paar rompertjes en 4setjes kleren en Dta is het haha.

15. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anja, fijn dat jullie een goed gesprek in Gent hebben gehad. De onderzoeken klinken veel uitgebreider dan in Nederland. Maar wat de andere zeggen, hopelijk is het niet nodig!

Jon, op naar woensdag! Een vragenlijst kan nooit kwaad.

Wish, lekker aan het broeden?

Bij ons is de babykamer bijna klaar, we wachten nog op een kledingkast die over 2 weken komt. Maar de commode en de ledikant zijn al in elkaar gezet. Als de kast er is kan ik gaan uitzoeken wat we nu wel en niet hebben. We hebben al zoveel gehad!
    Over de naam zijn we nog niet uit, maar we hebben nog even ;)

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Wat leuk schorpioen dat bij jouw bijna alles klaar is :)! Leuk hè zoveel krijgen. Bij.me zoontje kreeg ik ook heel veel. Nu begint het een beetje te komen. Maar komt meer door de start van zwagerschap.

17. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja snip, vind het heel bijzonder dat mensen eigenlijk zoveel weg geven.
    Mensen horen dat je zwanger bent en bieden van alles aan. Zo kregen wij een badje met standaard, kruiken, badspullentjes enz.
    Verder komt mijn moeder en schoonmoeder ook regelmatig nieuwe spullen brengen, van kleertjes tot hydrofiele luiers.
    Ik weet nu gewoon niet meer wat we wel en niet hebben.

18. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Een luxe probleem hihi.
    Ja apart hè :).
    Leuk van je schoonmoeder en moeder :)

19. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Het was heerlijk :) hier zijn de duivels ook gearriveerd, morgen beginnen met stimuleren, over een week de echo.

Fijn weekend allemaal!

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow, fijn dat je morgen kan starten met een poging!
    Hier vanmorgen knal ovu test, donderdag tp!

Deel Deze Pagina