Dag dames! Mag ik even inbreken? Ik ben momenteel onder behandeling in Voorburg. Ik ben inmiddels 4 afgebroken IVF-pogingen verder. Er wordt daar gewerkt met het korte antagonist protocol. Dat betekent dat je vanaf cyclusdag 3 begint met stimuleren met FSH (in mijn geval Menopur) en dan komt daar na 5 dagen spuiten ongeveer een remmer bij, in mijn geval Orgalutran. Ik heb het idee dat dit protocol bij mij niet werkt, omdat er bij mij op dag 3 altijd al een zgn. dominante follikel ligt. Deze follikel is groter dan de rest en slokt zo alle hormonen op zodat er voor de rest niets groeit. In Leiderdorp wordt er een ander protocol gebruikt, hier begin je al op cyclusdag 1 met onderdrukken met Decapeptyl, zo heb ik begrepen. Ik heb het idee dat dit protocol het ontstaan van een dominante follikel zou kunnen voorkomen. Graag zou ik van de dames onder jullie met een laag amh/hoog fsh, de zogenoemde 'poor responders' horen wat jullie resultaten zijn met dit protocol!
Hoi lamaris Heb volgens mij geen zeer laag AMh maar idd in Leiderdorp begin je op cyclus dag 1 met decapeptyl en vanaf dag 3 komt daar of puregon of menopur bij! Wat slecht dat je er al 4 afgebroken pogingen op hebt zitten en dat ze op deze manier doorgaan! Je kan een gesprek bij het mck aanvragen kan meestal op best korte termijn. Als al bekend is dat je een zeer laag AMH hebt dan kan je misschien beter op Düsseldorf of Gent richten en alvast inschrijven ze zijn daar veel verder dan in Nederland! Succes en klets lekker mee als je wilt!
Hoi lamaris. Ik heb mijn eerste poging bij het mck gedaan. Toch besloten om in Gent verder te gaan. Mijn amh is ook lager dan gemiddeld (1,4) Het klopt wat Jon zegt, Gent is een stuk verder dan dat de zkh in NL zijn. Mijn advies zou zijn om idd gesprekken aan te vragen bij andere zkh, kan me voorstellen dat je vertrouwen in Voorburg weg is.. Succes!
Jon1978 en Anja1977: bedankt voor jullie reacties! Ik heb al een intake gehad in Dusseldorf. Ik kan daar in principe snel beginnen maar ik wil het eerst een keer in Leiderdorp proberen. Dat is met name omdat mijn vriend de toegevoegde waarde van Dusseldorf niet meer ziet naar aanleiding wat de arts bij het MCK ons heeft verteld. Deze arts vertelde ons namelijk dat zij tegenwoordig niet meer dan 225 ie FSH geven omdat het zou zijn gebleken dat hogere doses geen grotere follikelopbrengt opleveren. Ook is volgens haar uit onderzoek gebleken dat DHEA geen gunstig effect heeft op de kwaliteit/kwantiteit van follikels. Methodes zoals flushing en assisted hatching geloven ze niet in, want niet bewezen dat het wat oplevert.
We hebben het schema al gekregen. Ik vind het wel heel gek dat ik pas een eerste echo krijg na 5 dagen stimuleren, dat is dan ongeveer cyclusdag 8! In Voorburg kreeg ik altijd op cyclusdag 3 al een echo om te kijken of er geen cyste is. Cyste=niet beginnen met stimuleren en een ronde afwachten. Ik heb helaas een paar keer meegemaakt dat ik een ronde moest wachten in verband met een cyste! Ook werd op die dag altijd mijn bloed geprikt om te kijken of het FSH en oestradiol ok zijn. Wat denken jullie hiervan? Hebben jullie weleens gehad dat bij de eerste echo er een cyste bleek te zitten? Zo ja, wat werd er toen besloten?
Lamaris, ik heb geen ervaringen met cystes. Gisteren de 2e fm gehad in Belgie. 6 follikels, tussen 11 en 16 mm, BMS 9 en al mooi in laagjes. Doorgaan met spuiten en zaterdag weer een fm ( in Leiden) Ik heb een rigoureus besluit genomen. Ik heb m'n baan opgezegd om een stapje terug te gaan. De icsi vergt enorm veel energie en heeft veel impact op mij. Daarnaast vraagt mijn huidige functie ook veel. De werkdruk wordt steeds hoger. Gelukkig alle begrip en mooi voorstel gehad vanuit P&O.... Voelt enorm goed! Dus nu m'n netwerk aan het gebruiken Schorpioen, hoe gaat het met jullie? Snippie, hou vol!!!!
Anja, dat is een mooi aantal, toch? Mag je in het Diac of Lumc voor de echo's? Wat knap van je om je baan optezeggen! Hopelijk geeft het wat rust! Hier is het best druk. De kleine doet het goed, maar mams is bij vlagen onzeker en heeft ook erg last van de hormonen (die kraamtranen). Ze krijgt nog om de 3 uur voeding en 's nachts is ze vaak in de weer. de ene dag voel ik beter dan de andere, maar het gaat de goede kant op! Mag nu lekker met de kleine naar buiten.
Lamarus hier geen ervaring. Met te hoog of te laag. Amh. Ook niet met cystes op.de eerste echo. Ik ben.zelf erg te vreden.met mck. Maar liep daar alleen voor terugplaatsing. En punctie. De rest wat door mijn.eigen ziekenhuis. Anja mooi aantal.schorpioen. Het is ook wel even wennen. Je wereld is.plots even helemaal anders. Komt van zelf wel.allemaal. En. Fijn.dat je nu lekker naar buiten mag.
Echo mag in het Diac morgen. Merk dat m'n eierstokken lekker aan het werk zijn 😃 Schorpioen, kan me die onzekerheid goed voorstellen. Ik heb die gedachtes nu al, hoe weet je wat je moet doen? Wat is er aan de hand? Maar heerlijk dat je met Lisanne naar buiten mag!! Lamaris, in NL zeggen ze idd dat bepaalde technieken/behandeling due in t buitenland wel gedaan worden geen invloed hebben. Ben t daar niet mee eens, aangezien het slagingspercentage veel hoger is. En ook de zkh gaan toch weer opnieuw bepaalde zaken onderzoeken, omdat t toch invloed te hebben. Maar het belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in t zkh. Mck is prima!
Je weet dat de komst van een kleine een grote verandering is, je kijkt er heel erg naar uit! Maar sommige dingen blijven gewoon lastig, je hebt van die vragen,'doe ik het wel goed?' Ik zit niet geheel op een roze wolk, maar de wolk wordt wel steeds rosser. Maar soms is het ook lastig, ze kunnen helaas niet praten en zeggen wat er aan de hand is. Maar aan de andere kant, ze is heel tevreden. Gelukkig vannacht weer een goede nacht gehad, na de voedingen is ze gelijk in slaap gevallen! Manlief en onze kleine meid liggen nu nog lekker te slapen! Hier is de stuwing eindelijk helemaal weg, dat geeft ook weer een verlichting! Straks op pad om vaderdagkado's te kopen, manlief blijft thuis om op de kleine te passen, dus zo kan ik rustig op pad gaan. Anja, wel fijn dat je in het Diac voor echo's kan! Ik ben daar ook bevallen Snip, ben erg benieuwd wanneer we van jouw babynieuws horen! Je houd ons is spanning Jon en wish, hoe gaat het met jullie?
Lekker even zelf op pad Schorpioen. Diac is prima, m'n schoonouders werken er allebei, erg handig Ik heb vandaag behoorlijk last van m'n eierstokken, benieuwd wat de score morgen is. Ergens volgende week punctie? Meiden geniet van t mooie weer! X
Lieve dames Lamaris ik heb ook zo'n vriend fir alleen gelooft wat de artsen zeggen. Zelf ben ik ook een stuk optimistiser over het buitenland qua slagingskansen. Het blijkt wel uit de fora hier! Zelf ook nooit een cyste gehad ook wel een keer poging afgebroken vanwege te weinig follikels maar toen waren we wel heel voorzichtig begonnen namelijk op 112.5 eh . Ben niet anders gewend over mck. Ze werken anders dan anderen ziekenhuizen maar hadden samen met lumc wel een 2de plek met succesvolle behandelingen in Nederland na het vu! Ben zelf ook tevreden gebben tenslotte onze zoon aan hun te danken. Nu alleen al een aantal mislukte tp. Gelukkig volgende week weer een gesprek. Scorpioen heel herkenbaar die onzekerheden hoor hoort er allemaal bij. Je hele leven staat op zijn kop door zo'n kleintje! Volg je hart en dan komt het vast goed! Anja fijn dat er een mooi aantal groeit en dat hè echo's in de buurt kan doen! Elke keer naar België is ook pittig! Betaal je nog extra hiervoor? Snippie lekker bijna 38 weken!
Voor de echo in NL betaal ik niet extra. Zilveren Kruis vergoed alles. Vandaag weer echo dus, 9(!) follikels. 5 grote en 4 kleine. BMS 14 mm Gyn was zeer tevreden. Maandag naar Gent voor echo + bloedafname en dan woe/do punctie. Komende week dus spannend en maakt me mega emo. Maar ben wel blij dat t weer zo goed aansluit en neem ik de pijn in m'n eierstok op de kop toe
Klinkt goed Anja you go girl! Trouwens heftig om je huidige functie op te zeggen maar je hebt al een andere functie dus een stapje terug of heb je even niks?
Ik ben nu in overleg met P&O. Voorstel is tot 1 nov doorbetaling van salaris en dus de tijd om intern (heeft m'n voorkeur) iets anders te vinden. Blijf tot 1 juli op de werkvloer om eea over te dragen.
Anja wauw dat is wel een mooie regeling.goed van je ben benieuwd. Mooi aantal zeg!! Spannend g morgen.
Anja, dat is een mooi aantal! (Ik had ook 9 follikels, ik weet hoe het voelt) En ook fijn dat je dicht bij huis de echo's kan laten maken, want om de paar dagen naar België rijden lijkt mij ook geen pretje. En wat fijn dat je goede afspraken kan maken met je werkgever! Hier gaat eigenlijk zijn gangetje. We wennen er steeds meer aan dat we een gezinnetje zijn! Toen we vanmiddag zo met z'n 3 door het dorp liepen, voelde ik me helemaal top en waren alle onzekerheden vergeten. Maar wat is het leven ook tegenstrijdig. Terwijl wij nieuw leven hebben ontvangen is een lieve tante van mij overleden. Van de week is de begrafenis , gelukkig heb ik oppas, dus kan ik daar naar toe. Het is heel dubbel. Je bent heel blij en gelukkig, maar ook weer verdrietig.
Gecondoleerd. Schorpioen. Veel sterkte en inderdaad leven is tegen. Strijdig. Spannend je kleine alleen laten.of vind je dat niet. Ik vond dat.de eerste keer best lastig.
Vind het wel spannend om onze kleine meid aan iemand anders over te laten. Maar ik weet ook, mijn schoonmoeder die gaat oppassen, heeft zelf ook haar kinderen groot gebracht! En als ik zie hoe handig mijn eigen moeder nog is!