Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Gecondoleerd scorpioen was het onverwacht?

Hoe was de echo Anja?

Snip alles nog rustig?

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd Schorpioen!
    Echo vandaag was goed, 5 joekels, 3 wat kleinere. Woensdag is de punctie. Ze passen in Gent ook " flushing" toe. Naast dat ze de eicel eruit zuigen/prikken spoelen ze de eicel ook door. Zo weten ze zeker dat alles eruit is.
    Dus morgen weer naar Gent. Ik moet er woensdag nl om 0730 uur zijn... Ook staat de afspraak voor de tp al gepland (23 juni )
    Vind t allemaal weer mega spannend en eng...

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Anja heel veel succes met het reizen en de punctie! We duimen voor je! Je krijgt zeker een 5 daagse Emmy terug dan?
    Klinkt goed dat flussing wat bedoelen ze met dan weten ze zeker dat alles eruit is? Wat voor spul kan er nog inzitten?

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jon, stukje copy/paste
    In Gent doen ze aan 'flushing' bij de punctie.
    Dit houdt in, dat wanneer een folikkel wordt leegezogen om de eicel op te vangen, eerst de reageerbuis wordt onderzocht op de aanwezigheid van een eicel.

Indien dit NIET het geval is, dan, de naald zit nog in de folikkel, laten ze de folikkel vollopen met water (of een andere vloeistof, ik dacht water) en zuigen ze de follikel opnieuw leeg, wat ze dan hebben opgevangen wordt opnieuw gestest op de aanwezigheid van een eicel.

Dit heeft bij grotendeel van de vrouwen meerdere eicellen opgeleverd.

5. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anja, wat spannend, morgen punctie! En je weet ook al de dag van de tp al! Wel vroeg morgen, dan moeten jullie al vroeg op pad!
    Alvast al heel veel succes morgen!

Mijn tante was al een tijdje ziek, maar ze heeft tot het einde geknokt tegen de ziekte.

6. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Schorpioen veel sterkte meis. Ook al was ze al een tijdje ziek dat neemt het verdriet en verlies niet weg!

Anja veel succes alvast voor de punctie.

Nouja rustig haha rommelde al weken /maanden.
    Maar hij zit nog inside haha.

7. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bekijk bijlage 401863
    Hier een foto van onze kleine meid!
    Ze is in 1 week tijd bijna 3 ons gegroeid!

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Schorpioen, gecondoleerd met het verlies van je tante. Daarnaast wat een schitterende dochter hebben jullie. Wauw! Echt om trots op te zijn dag in dag uit :)

Anja, heeeeeeeel veel succes morgen. Zet 'm op en ik heb ook regelmatig gehad dat de laatste dagen net een duwtje aan mijn eitjes gaf en ik heb er toch heel wat meer had met de punctie.

Ik kom snel bijlezen en op jullie allemaal reageren. Wil nu nog wel even reageren op het buitenland. Ik ben in Gent geweest maar ik vond de kosten shockerend hoog. Wat me ook opviel was dat het hele UZG aan mekaar hangt van ellende en half vergaan is maar dat de fertiliteitspoli er super strak bij staat. Zit dus veel geld. Ik heb om de reden van de kosten (en een slecht vergoedende verzekeraar) besloten om te vragen welke onderzoeken Gent zou doen bij mij en met die antwoorden ben ik naar LUMC gegaan en heb dit voorgelegd aan een arts. In tegenstelling tot wat vele meiden ervaren stemde mijn arts direct in om dit bij mij te laten onderzoeken. Ook lees ik vaak dat in NL geen extra hormonen of bloedverdunners worden voorgeschreven. Nu blijkt dat ik een positieve ANA heb krijg ik dit ook zonder discussie. Sterker nog, de arts stelt dergelijke behandelingen zelf voor in overleg met collega artsen. Ik zeg hiermee absoluut niet dat je niet naar het buitenland moet gaan hoor, ze doen daar goede dingen, zijn met een heleboel verder maar mijn gevoel zegt ook dat ze soms makkelijk zijn met medicatie en ik denk, ik heb maar 1 lichaam en tot het mijn uiterste hulpmiddel is wil ik niet van alles mijn lijf in pompen waarvan de effecten op de lange termijn niet bekend zijn (al snap ik ook mbt dit onderwerp dat er veel vrouwen zijn die hier wel voor kiezen hoor, ik veroordeel niemand). Maarrrr terug naar wat ik zeggen wilde, het is het proberen waard ook in NL meer voor elkaar te krijgen. Dan krijg je alles vergoed. Scheelt je bakken met geld plus het scheelt je zeeën van tijd die je kwijt bent aan het reizen. Poging wagen kan dus geen kwaad denk ik. Anderszijds weet ik ook legio voorbeelden van meiden die in NL flink werden teleurgesteld of in de kou werden gezet omdat men ze gewoon niet goed wilde helpen. Het blijft een persoonlijke keuze maar uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat doorduwen voor mij in NL mooie deuren heeft geopend ;)

Tot snel weer girls!

xx

9. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Scorpioen wat een mooi meisje hebben jullie prachtig!

Jordan haai! Wat goed om in Gent geweest te zijn dan weet je tenminste ook hoe het daar is en dat ze in leiden deze onderzoeken nu ook zonder problemen bij jou gaan doen. Goed gedaan meid hoop op een zeer goed resultaat natuurlijk. Wanneer zou je weer gaan starten? Dit duurt zeker nog een maand of 3? Want je had ook nog cryo's toch?

Liefs Jon!

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hi Jon, de onderzoeken heb ik al gehad hoor :) ik ben vorig jaar in Gent geweest, daarna in Leiden en sindsdien loop ik in Leiden. Ik heb nog 6 cryo's en nog 1 poging maar ik mag pas weer verder als in september mijn baarmoederhals ok blijkt te zijn. Ik moet nog eeeeven rustig afwachten dus daar maken we dan maar gebruik van. Leuke dingen doen, bijna op vakantie en afvallen. Ben inmiddels 10 kilo kwijt en wil er nog max. 6 af hebben. Hoe gaat het nu met jou?

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Punctie gehad, score: 6 eitjes. Bij de vorige poging 4, dus blij!
    Geen pijn gehad, maar de verdoving gaf zo'n rotgevoel ( alsof ik keihard in de rondte draai) maar beter dan pijn!
    Helaas knapte ik niet op, werd onwel, m'n hartslag bleef door de medicatie veel te hoog. Arts en vroedvrouw hielden me goed in de gaten. Na 1,5 uur knapte ik op. Hartslag weer normaal. Na 3,5 uur konden we naar huis.
    Nu lekker bijkomen en goed rusten.
    Maar wat zorgen ze goed voor je in Gent en meer eitjes, nu morgen afwachten!!

@jordan, goed om te horen dag het goed gaat! Wat je zegt iedereen heeft z'n reden om naar t buitenland te gaan.
    Mijn ervaring is positief, omdat er uit onderzoeken dingen zijn gekomen wat in NL nooit onderzocht is. Nu ook met "flushing" zijn er toch meer eitjes gevonden. Mijn ziektekostenverzekeraar vergoed 100% dat scheelt, want t kost enorm veel.
    @schorpioen, wat een mooi poppetje!!!! Lief x

12. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anja, wat fijn dat de punctie er weer op zit! En een mooie score! Vervelend dat je zo'n naar gevoel en hoge hartslag had. Nu lekker bijkomen en ik ga hard duimen voor een mooi aantal bevruchtingen!

Jordan, fijn dat het beter gaat!

Ik heb me zelf nooit verdiept in een behandeling in het buitenland. Blijf het wel raar vinden dat ze in de omringende landen soms een stuk verder zijn dan in Nederland. Als Nederland zo ver was als België en Duitsland dan hoeven niet zoveel Nederlandse stellen naar het buitenland uittewijken!

Hier gaat alles lekker, de gebroken nachten breken me een beetje op, maar we hebben het ervoor over!
    De kleine groeit goed! Ze ruim over haar geboortegewicht! Ze krijgt nu echt een bolle toet!

13. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Jon fijn dat het beter gaat. En lekker bijna op vakantie.

Anja gelukkig zit de punctie er weer op. Spannend morgen hopelijk genoeg. Bevruchting.

Schorpioen. Hopelijk. Slaapt ze snel beter. Wel.fijn.dat ze zo goed groeid.

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    UZ belde, 7 eicellen bij punctie, 5 waren rijp, 3 zijn bevrucht.
    Het valt me tegen, nog minder dan de 1e poging!!!
    Natuurlijk, er hoeft maar 1 te blijven zitten, maar nu ben ik gewoon eerst ff verdrietig!!!

15. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ach Anja, snap dat het resultaat tegen valt. Maar je hebt maar 1 goede nodig.
    Jij hebt het zelfde resultaat als ik, toen in september. Ik had 9 eicellen,5 zijn geïnjecteerd, waaruit 3 embryo's kwamen. 1 embryo is op het laatst afgekeurd, nog 1 in de vriezer en de andere ligt boven heerlijk te slapen!
    Dikke knuffel!!

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je hoopgevende woorden. Het komt even hard binnen en stijf staan van de hormonen helpt niet....

17. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve Anja snap je teleurstelling heel goed meis dat er 3 bevrucht zijn! Je hebt er idd maar 1 nodig. Of laat je er 2 terug plaatsen indien mogelijk? Weet niet wat er is afgesproken?
    Succes meis ik duim voor mooie bevruchtingen en terug plaatsingen!

Hier gaat het even flink minder. Heb aan de bel getrokken en ben bij de huisarts geweest en ga maandag in gesprek met de psycholoog van het Mckw. Ben depressief(licht) maar kan ook steeds slechter met zwangerschapsaankondigingen overweg. En als dan hè zus met het nieuws komt dat de 2de onderweg is en dit eigenlijk nog niet de bedoeling was, sloeg dit wel ff heel hard in.Wij inmiddels ook 21 maanden onderweg voor een brusje.

18. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lieve Jon, wat goed dat je aan de bel hebt getrokken! Hopelijk doet je gesprekken je goed!
    En het is herkenbaar, die gevoelens. Soms voel je zo onbegrepen en denk je, waarom zij wel en wij niet!
    Het klinkt heel stom, maar ik liep vandaag met de kinderwagen in het dorp en ik zag een hoogzwangere dame lopen, toen voelde ik toch een soort jaloezie, zo raar, terwijl ik 3 wkn geleden ook nog met een dikke buik rond liep en nu met onze dochter in de kinderwagen liep.

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jon, idd knap dat je hulp vraagt! Het valt allemaal niet mee!
    Ik herken je gevoelens, ben als de dood dat als we met vrienden ofzo afspreken dat er iemand gaat vertellen dat ze zwanger is!

Nu weer met de utro begonnen.. Gaat weer kliederboel worden 😝

20. Wish2

Wish2 Actief lid

1 mrt 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL

Van harte gefeliciteerd meid, geniet van jullie wondertjes! Liefs Wish

Deel Deze Pagina