Jon, fijn dat het beter met je gaat. Wel jammer dat de psycholoog zo vol zit (zit de psycholoog verbonden aan het mck?) maar gelukkig kon je afspraak eerder. Anja, gelukkig is je cyclus weer normaal. Succes straks met je telefonische consult Hier gaat het goed. de warme dagen zijn we goed door gekomen. L had het wel warm, lag vaak alleen in haar romper en soms alleen in haar luier. Sinds vorige week gaat ze steeds meer lachen. Ze lacht heel vaak, ik smelt gewoon als haar zie lachen. Ze gaat ook steeds meer geluidjes maken! Zwaai naar de andere meiden!
Hoi dames Anja gewoon doen meid. Een afspraak is zo gemaakt en vind je het niks of klikt het niet met de psycholoog is een afspraak zo weer geannuleerd ! Weet je al wat je gaat doen met werk? Scorpioen fijn dat het goed gaat met jullie meisje! Ja warm was het hè echt onwijs. Had er zelf ook wat last van vooral met slapen dan! Bij het mck zit een medisch psycholoog. Er zaten er eerst 2 vandaar dat deze overvol zit en ook vakantietijd natuurlijk!
Anja, dr. Louwé is zeker een fijne arts. Zo heb ik haar ook ervaren. Dr. Verburg waar ik nu loop ben ik nog blijer mee. Toen ik hem de eerste keer zag wist ik niet wat er van te denken maar zodra we het gesprek in gingen wist ik dat het goed zat. Hij is bijv. ook de gene die toch meer onderzoek afdwong toen met die baarmoederhals bij mij. Hij is erg vasthoudend zeg maar Ik moet in september weer naar Louwé voor controle bm-hals. Jon, vindt het zo goed dat je erover aan het praten bent. Maar wat shit dat er zo'n periode tussen moet zitten zeg. Heb je de gesprekken in MCK? Ik had bij LUMC maatschappelijk werk. Je moet wel echt een klik hebben met de persoon in kwestie vind ik. Zij had soms opmerkingen waar ik niet zoveel mee kon maar heb maar 3 gesprekken gehad. Zij zou mij een nieuwe datum mailen in april maar heb nooit meer wat vernomen en heb het er zelf ook maar bij gelaten. Ik heb in het verleden vanwege issues met mijn vader bij een psycholoog gelopen en met haar had ik een goede klik, dat heeft me toen echt geholpen zaken op een rij te krijgen. In ieder geval hoop ik dat je nog vaker terecht kunt. En gecondoleerd met het verlies van een bekende bij die gruwelijke ramp. Vandaag sowieso een minuut stilte in acht al zit ik op de zaak en ik verwacht van al mijn medewerksters ook dat ze stil zijn. Dat moet gewoon uit respect en om stil te staan bij iets vreselijks als dit. Schorpioen, het klinkt alsof je echt volop geniet van J. Super. Kan me voorstellen dat de warmte even lastig is nu. Heb er zelf ook last van hihi. Voor mij valt steeds meer op z'n plek na de diagnose SLE. De extreme vermoeidheden i.c.m. keelpijnen en klierzwellingen, jeuk over mijn hele huid, periodes van haaruitval, gewrichtspijn enz. De medicijnen geven nu vooral bijwerkingen, ik hoop dat het verloop van tijd gaat helpen. Ik ga binnenkort een gesprek aanvragen met de fertiliteitsarts omdat hormonen de SLE verergeren wil ik geen hormoonkuren bij de tp'en, misschien meteen de overstap naar bloedverdunners als hij zich daarin kan vinden.
Even een zwaai naar iedereen! Ik zit hier nog in de wachtweken, het is nu dag 8 na de tp. Ik heb helaas sterk het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Ik heb dan altijd erge drukpijnen en steken in mijn baarmoeder maar voor mij is het meest overduidelijke teken dat ik een paar dagen voordat het bloeden begint, altijd een paar dagen veel waterige, doorzichtige afscheiding heb. Ik heb ergens gelezen dat dit komt door een scherpe daling van de progesteronwaarde. Dat gebeurt zodra er geen innesteling heeft plaatsgevonden. Kort daarna wordt het baarmoederslijmvlies afgebroken en word je ongesteld. Dat heb ik dus nu allemaal ook... Ik ben alweer aan het vooruitkijken naar hoe nu verder. Helaas heb ik pas een evaluatie over ruim een maand. Dat betekent dus sowieso 2 cyclussen wachten voordat we verder mogen met de cryo's. Heeft iemand enig idee waarom ik niet meteen door kan? Het terugplaatsen van een cryo gaat in eigen cyclus, dus dat is in dat opzicht helemaal niet belastend.
Hoi meis Hier gaat het redelijk, veel gebeurd de afgelopen periode, wat er flink ingehakt heeft, en dat ook in combi met de 4 mislukte cryo pogingen..... Na een pauze gaan we in augustus voor onze laatste cryo van poging 3. Dat is de poging waaruit ik zwanger werd van onze tweeling. Heel spannend weer. Hoe gaat het met jou, lekker aan het genieten? X
Lamaris zou balen zijn zeg! Het is normaal om 1 cyclus over te slaan na een punctie! Waarschijnlijk door vakantietijd is de evaluatie wat later! Echter mocht je in het begin van je cyclus zitten heb je kans dat je wel door mag! Heb ik ook weleens gehad ! Jordan op jou reageer ik later ben nu op werk!
Lamaris, ik hoop dat je gevoel er naast zit. Wanneer ga je testen? En mij is uitgelegd dat je bm slijmvlies vaak niet optimaal is na een nwe poging en dat je daarom 1 maand rust moet houden. Wish, spannende tijd zit er dus aan te komen voor jullie. Hoop zo enorm dat het goed gaat met deze laatste tp! Jon, werk ze
Jordan klinkt toch heel heftig de Sle zeg! Al die bijwerkingen zijn vast niet fijn. Maar zoals je zegt je weet nu wat het is en vanuit daar weer verder ermee! Hoop zo dat het in september er allemaal rustig uitziet en dat de arts jullie kan verder helpen! Nu voorlopig hard aan het werk? Of nog meer vakantie in het vooruitzicht? Mbt de psycholoog een klikt helpt zeker. Ik heb 7 jaar geleden ook bij een psycholoog gelopen dat dat hielp mij toen enorm. Nu ben ik benieuwd. Heb niet een enorme klik maar kan er wel wat mee wordt dus vervolgd! Wij hebben in september lekker 2 weekjes! Scorpioen nog even over de anticonceptie! Vind ook dat je man dan maar voor condooms moet zorgen hoor jij hebt al genoeg troep geprikt en geslikt lijkt me! Wij hebben nooit meer wat gebruikt maar ja met zulk slecht zaad wordt niet echt een wonder verwacht . Een spontaan wonder zou toch prachtig zijn! Zwaai!
We zijn eruit hoor. Manlief gaat condooms gebruiken. Snapte mijn standpunt wel dat ik even geen zin in hormonen had. Maar de doos staat nog onaangebroken in het nachtkastje, we vergeten het steeds.
Gisteren heeft ons meisje haar eerste prikjes gehad, zo sneu. Maar ze heeft het prima gedaan. Even flink gehuild, over de dag wat aanhankelijk.
Scorpioen ja lastig die prikken en ook zielig heaar ja hoort erbij! Hopelijk heeft ze er niet te veel last van! Anja ,Snippie en Jordan hoe is het met jullie? Lamaris jij nog nieuws?
Hier is het rustig. Mijn cyclus loopt weer hetzelfde als alle andere maanden. Fijn dat t niet door de war is geschopt. We blijven trouwens in het UZ Gent. De 21e gaan we poging 2 evalueren en poging 3 bespreken. Hopelijk in september weer verder... Zwaai naar iedereen
Hier begint de rust weder te keren dus vanaf nu zou ik er vaker zijn. Dikke knuffel voor iedereen. Kleinste doet het goed. Maar had in het begin veel last van krampen dus huilde best veel dus alle uurtjes dat hij sliep sliep ik ook.
Ja Snippie, die krampjes zijn erg vervelend, onze kleine meid heeft ze ook gehad. Zo zielig. Anja, jullie blijven toch in Gent. Hopelijk kunnen jullie weer snel beginnen! Jon, hebben jullie al een cryo tp gepland staan? Zwaai naar de andere meiden
Snippie! Wat goed om weer wat van je te horen. Fijn dat de kleine man minder last heeft van krampjes en jij dan wat meer slaap krijgt
Lamaris, ik zie in je handtekening dat deze poging niet is gelukt? Wat ontzettend SHIT! Je gevoel had het goed! Dikke knuf! Jon, SLE kan zeker super vervelend zijn maar het is nu redelijk rustig en dan is er mee te dealen. En de pillen die ik gekregen heb zouden pas na een maand of 3 optimaal werken maar voel me na 2 weken al energieker. Hopelijk blijft dat zo en werkt het medicijn inderdaad Ik heb in oktober nog 4 dagen met mijn mama gepland staan om Nederland te ontvluchten maar we zijn er nog niet helemaal uit waar we naartoe gaan. Jij september. Is al bijna joh. Dat ene maandje vliegt voorbij. Schorpioen, fijn dat de knoop is doorgehakt op gebied van hormonen of rubber En hoe is het verder gegaan met je dochter na de prikjes? Anja, jullie ook een knoop doorgehakt dus? Wel beter. Dan gaan we allebei voor september. Ik hoop ook dat de controle oke is en dat ik dan ook door mag. Snippie, fijn dat er wat meer rust komt. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten!!! Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor mijn bm-mond. Had steeds wat heel licht bloedverlies en vertrouwde het toch niet helemaal. Check check dubbel check. De wond is goed genezen en dicht dus daar komt het niet vandaan. Maar je hebt zeg maar de baarmoedermond, in het midden van een klein, recht oppervlakte zit een klein gaatje, de baarmoedermond dus en daaruit zijn wat cellen naar buiten gegroeid. Die horen binnen te zitten dus het 'hangt' er nu min of meer uit. Door stoten of veel beweging cq. tillen kan dit gaan bloeden omdat het nogal kwetsbaar is. Het hoort natuurlijk ook niet. Het kan komen omdat dit weer foute cellen zijn (woekeren ofzo) maar het kan ook zijn dan goede cellen door de lysexcisie weer zijn gegroeid maar per ongeluk naar buiten ipv binnen. Het was nu nog te vroeg voor een uitstrijkje dus ik moet wachten tot september. Als het uitstrijkje niet ok is dan gaan die cellen er sowieso aan, als het uitstrijkje goed is en goed blijft na een aantal halfjaarlijkse controles dan gaan ze na verloop van tijd die cellen verwijderen d.m.v. bevriezing. Afwachten dus weer....
Zwaai naar iedereen! Ik zie dat iedereen hier zo'n beetje in afwachting is van vervolgbehandelingen. Ik kan mezelf er ook toe rekenen. Helaas is de tp mislukt. Ik voelde de menstruatie al heel ver van te voren aankomen: de waterige afscheiding, drukgevoel in rug en baarmoeder....ook raakte ik de vochtkilo's in binnen 2 dagen kwijt. Kortom ik voelde me weer mezelf plus de normale PMS. Ik begrijp dan ook niet hoe vrouwen nog verbaasd kunnen zijn als ze ongesteld worden/negatief testen! Ik heb dan ook met tegenzin getest, alleen maar omdat dat moet van het ziekenhuis. Heb trouwens een vreselijke dag gehad die dag dat het doorbrak. Ik heb nog nooit zulke nare krampen gehad! En ik ben echt geen aansteller. De punctiedag viel erbij in het niet. Nu op dag 3 bloed ik al bijna niet meer. Voel me nog wel een beetje raar: erg duizelig, misselijk en heb hoofdpijn. Waarschijnlijk afkickverschijnselen van de hormonen... Op naar de cryo's dan maar. Hoe zijn jullie ervaringen met jullie cryo's? Ging het ontdooien bijvoorbeeld een beetje goed? Vriezen ze ze trouwens per cryo apart in?
Hi lamaris. Vind het het onwijs rot voor je. Op naar de cryo's die extra sterk zijn. In MCK gaan ze idd per stuk in een rietje, niet met meerdere. Mijn ervaring bij MCK was goed. Alles cryo's zijn daar goed ontdooit. Dikke knuffel!!
Anja wat fijn dat jullie er eindelijk uit zijn waar te behandelen. Jordan Pff toch weer spannend lijkt me die cellen. Wat fijn dat je nu door medicatie al beetje verschil voelt. Hopelijk alleen maar meer zodat je straks lekker opstap kunt met je moeder. Lamaris wat naar.Hopelijk slaat een cryo's meteen aan.
Lamaris... Dikke knuf! Bij mij zijn alle cryo's ook goed ontdooit. Helaas ben ik er niet zwanger van geraakt. Jordan, wat Snippie zegt, toch weer spannend zeg. Hoop zo dat alles in een rustig vaarwater voor je komt met als beloning een knal positieve test!!! Ik ben vandaag ongesteld geworden, 2 dagen eerder dan normaal. Gelukkig niet te afwijkend door de hormonen ed We hebben geen sex gehad rondom de eisprong dus een menstruatie zonder verdrietig te zijn is ook wel eens lekker ) Fijne dag x