Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Jon, wat onwijs balen wel zeg. Vakantie kijk je toch naar uit, des te zuurder als het dan zo ontzettend tegenvalt. Al slaapt je eigen bed nog zo fijn, het is ook lekker om eruit te zijn (HA, de vakantie-gedicht-regel van Jordan voor Jon :D). Wanneer is jullie vakantie voorbij? Jullie hebben nu toch bijna echo?

Boannan, wij werden altijd gebeld m.b.t. wel of geen cryo's. Dan kregen we te horen hoeveel er bevrucht waren en hoeveel geschikt voor de vriezer. Volgens mij na een paar dagen. Als ik jou was zou ik er even achteraan bellen. Telefoon kan druk zijn maar bellen schiet altijd meer op, vind ik ;)

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jordan, hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws, succes met wachten.

Snippie, dat klinkt heftig, gelukkig gaat het wat beter, onze kleine meid heeft soms haar huilbuien, maar dat heeft meestal met haar sprongetje te maken. Ze spuugde ook in het begin, maar dat gaat nu veel beter, met aangepaste voeding.

Boannan, wij hoorde op de dag van de tp dat we 1 cryo hadden, later kregen we een brief met de rekening voor het 'opslaan' van de cryo.

Jon, jammer van jullie vakantie, maar geniet van de laatste daagjes en het wordt ook nog mooi weer!!

Onze kleine meid is vandaag wezen wennen op het kdv. Vond het best even moeilijk. Maar ze heeft het prima gehad! Ik denk dat ik het lastiger had dan zij!!

3. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Jordan lekker veel afleiding dus. Kan je nu wel gebruiken en dan inderdaad maandag lekker vrij vragen.

Nog geen verklaring gevonden zijn wel bezig met medicatie.
    Ik denk zelf niet dat het speciaal met ks te maken hoeft te hebben. Oudste is ook met ks gekomen en dat was een makkelijke.

Ik geef bv dus is beetje lastig andere voeding dan moet ik stoppen. Maar als het uiteindelijk moet dan moet het.maar hopelijk nog lang niet.

4. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Jordan we hebben deze week nog vakantie. We keken er idd erg naar uit en andere keren in Spanje was perfect. Lag echt voor een groot gedeelte aan de camping hoor. Helaas verkeerd gekozen volgende keer beter!
    Vrijdag de echo echt aftellen!

Snippie lijkt me dat het ene kindje meer last zou kunnen hebben van een keizersnede dan de andere het kan ook met high sensitieviteit te maken hebben. Heb er zelf geen verstand van maar ik herken wel wat in jou verhaal en in het artikel van jij en je kinderen. Vandaar dat ik erover begon! Hoop dat het snel beter wordt!

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dames hadden jullie ook allemaal 10 dagen utrogestan vanaf de dag van terugplaatsing? Ik lees overal dat vrouwen het langer moeten gebruiken. Vaak al vanaf de dag van punctie tot de testdatum. Waarom zouden die verschillen zo groot zijn? Ik vroeg het wel aan de arts maar die gaf niet echt antwoord. Ja ze zei wel dat mijn lichaam het in principe na 10 dagen zelf zou moeten aanmaken dus dat het niet meer nodig is. Maar dus niet waarom er zoveel verschil in zit.

Ik heb trouwens sinds gisteravond ineens weer meer menstruatieachtige buik- en rugpijn. Zou dat nog steeds van de punctie komen? Het is nu een week geleden. Ik temp nog steeds want dat is nou eenmaal een gewoonte en zat vanaf de dag na de punctie op 37,0 waar ik normaal meestal 36,9 zit na m'n eisprong en vandaag ineens 37,2. Hoop dat dat een goed teken is.

Ik krijg als het goed is voor het weekend nog een brief waarin staat hoeveel cryo's er zijn (OF ze er zijn ook).

Jammer van je vakantie, Jon. Wat viel er tegen aan de camping? Heb je wel mooi weer gehad? En is vrijdag je eerste echo? Spannend!

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi Boannan ja 2 doosjes utrogestan krijg je slechts bij een nieuwe poging. Het mck is idd erg anders dan andere ziekenhuizen hiermee. Het was eerst 3 doosjes maar dit is dus veranderd naar 2. Waarschijnlijk zijn de resultaten nog steeds goed hiermee want ze stonden op een gedeelde 2de plaats met lumc qua slagingspercentages!mck geeft inprincipe ook geen utro bij een cryo in natuurlijke cyclus terwijl andere ziekenhuizen dit wel doen sommige adviseren zelfs tot 12 weken te nemen. Probeer vertrouwen in het ziekenhuis te hebben!
    Met temperaturen heb ik geen ervaring hoop ook op een goed teken!

Wat er tegenviel aan de camping: de camping lag op een berg en had verschillende plateau's. Mijn zoon kon niet fietsen, voetballen( te steil) of al normaal spelen in de buurt van de stacaravan. Dit kon nergens op de camping. Er was een speeltuin maar de glijbanen gleden niet. Er was niet eens een schommel aanwezig 😳 conclusie ongeschikt voor kleine kinderen. Op internet zag het er heel mooi uit maar helaas niet. De bedden sliepen ook voor geen meter. Ik ben een moeilijke slaper maar mijn vriend slaap altijd overal maar nu ook niet.
    Jammer dus maar volgende keer beter!

7. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In het MCK krijg je inderdaad 2 doosjes utro. Sommige instellingen geven gaan langer door. Soms 12 wkn en soms wel tot 20 wkn. Maar volgens mij is het niet echt bewezen dat nog langer doorgaan beter effect heeft.
    Spannend hoor boannan. Helaas is er niks over te zeggen. Ik had ook menstruatieachtige krampen op dag 3 na de tp, bij mij was het positief, maar helaas zeg het niks. Hoop zo voor je dat het gelukt is!!

Ik trof onze dochter net ondersteboven in bed aan!! Wat een kind is het ook!!

8. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Jon vind het echt vervelend dat de camping zo tegen viel! Helaas hoor je het vaker mooi op de plaatjes maar verder hoe maar.

Wauw alweer over de 8weken!! Gaat snel.

kan inderdaad hoor meis wat je zegt. En heb zelf natuurlijk onrustige zwangerschap gehad dus wie weet allemaal extra factoren. Maar komt goed het is nu even aanpoten maar dat heb ik voor over. Wat ik nog meer twee van die pracht wonders.

Boannan wat een verschil hè qua ziekenhuizen. Weet nog dat mensen me verschrikt aan zaten te kijken als ik vertelde te stoppen met de bollen voordat je test. Vond dat zelf ook spannend.
    Menstruatie pijn had ik beide keren op dag3.maar zegt nu niks ook temperatuur hoeft niks te zeggen omdat de ustro ook je temp kan beïnvloeden. Maar ik temperatuurde ook en kon zo inderdaad zien dat ik zwanger was.Spannend!

Schorpioen gaat snel he!doet ze al rollen

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hoe kon je dat zien dan? Ik temp al een jaar maar nog niet zwanger geweest dus ik zou niet weten hoe dat er uit ziet.

Hier moest ik gisteravond iets heel spannends doen. Iets wat ik eigenlijk niet in deze wachtweken wilde doen maar het was een once in a lifetime opportunity zeg maar.

Maar daardoor vannacht amper geslapen en nog steeds hartkloppingen van. Zo reageer ik nogal snel op heel spannende dingen. Hoop maar dat dat niet van invloed is. Ze zeggen dat stress en zwanger worden niet zo goed samen gaan. Nog een week en dan zullen we het zien!

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Schorpioen, het lijkt mij ook een naar idee je kindje de eerste keren weg te brengen. Wel heel fijn dat het goed is gegaan. Hoe vaak per week gaat ze?

Snippie, je hebt gelijk dat je niet direct met bv wil stoppen. Mijn zusje had met de tweede echt problemen, huilen huilen huilen. Kreeg genoeg voeding maar was echt een huilbaby. Mijn zusje wilde zó graag bv geven, toen zei een arts tegen haar, letterlijk: 'Als je van je kind houdt dan stop je met bv want daarom huilt hij.' Mijn zusje stopte, 2 dagen later kwam een andere arts, waarom ze in godsnaam gestopt was, hij had juist die rust nodig en uit die voeding haalde hij de nodige voedingsstoffen. Zucht! Er was later twijfel m.b.t. melk intollerantie maar de reden van het huilen kwam na een paar weken boven water dankzij een oplettende fysio. Zijn sleutelbeen was gebroken. Hij is enorm snel geboren en waarschijnlijk is het tijdens de bevalling gebeurt. Wat een gedoe was dat. Maar soms zijn ze dus zo makkelijk met zeggen dat je moet stoppen met bv.

Jon, morgen echo dus? Succes, ik hoop op mooie beelden! :D
    Toch balen dat het zo gelopen is maar dan weten jullie waar je volgend jaar vooral niet moet zijn!

Boannan, hahaha nu ben ik wel heeeeeel benieuwd wat je hebt gedaan. Maar kan me voorstellen dat je het hier niet wil vertellen maar ik ben nu eenmaal nieuwsgierig :D Qua Utro, volgens mij is de hoeveelheid normaal in 'normale situaties'. Bij indicaties dat langer Utro slikken nodig is dan krijg je ook langer. Ik heb uiteindelijk ook voor 12 weken gekregen maar weet niet meer of dat echt bij MCK vandaan kwam of indirect of direct bij LUMC. Als je minder nodig hebt zou ik het zeker met minder doen want het is toch weer allemaal extra 'rommel' terwijl als je lichaam het zelf kan dat altijd beter is. Zou me er nu nog niet al te veel zorgen om maken ;)

Het is al donderdag, de dagen vliegen voorbij. Gelukkig. Ben ineens zenuwachtig voor maandag....

11. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hahaha. Als ik dat zeg ben ik wel heel herkenbaar.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hahaha, dacht al zoiets, dan moet je het niet zeggen en dan hou ik het gewoon bij parachute springen by night hahaha :D

13. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jordan, hoop zo dat de uitslag goed is!!!
    Jon, had jij binnenkort de echo?
    Boannan, ben ook wel benieuwd!;)

Voor onze kleine meid hebben we flexibele opvang (heel fijn), zit niet vast aan een vast dag. We hebben ip voor 2 dgn per week, waarvan we gemiddeld 4 dagen per maand moeten afnemen. Ik werk onregelmatig dus deze regeling is erg fijn.
    In de maand oktober gaat ze 5x naar de opvang en in november 4x, de overige dagen dat ik werk is mijn man thuis (de weekenden dat ik werk en hij heeft ook ouderschapsverlof) en de oma's passen ook een paar uurtjes op!
    En nu zit mijn verlof en vakantie er echt bijna op. Vanaf eind februari heb ik niet meer in de zorg gestaan (vanwege de hoge bloeddruk)
    Ik heb altijd fulltime gewerkt en nu wordt ik een parttimer, wel raar hoor. Ook als ik mijn rooster zie denk is steeds dat ik te weinig werk!

14. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames

Vanmorgen een goede echo gehad alles zag er goed uit en netjes op schema! Deze hindernis is igg genomen op naar de volgende!

15. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh Jon, wat super goed nieuws!!!

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Jon gefeliciteerd met de eerste goede echo!! Op naar de volgende!!

Jordan wat heftig zeg! Kom ze verder wel alles rollen enzo of ging dat ook niet door de gebroken sleutel been.arm kind en wat sneu voor je zusje dat ze moest stoppen echt slecht van die arts!!

Schorpioen handig hoor dat flexibel opvang.
    Je gaat zien dat is heerlijk partime werken hihi

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben weer in het land hoor! Heerlijke vakantie gehad... Maar ben altijd blij weer lekker thuis te zijn en in m'n eigen bed te slapen.
    Heb de gemiste berichten gescreend, nog niet in detail gelezen, sorry!
    Las wel een mooie echo bij Jon (!!!!!!!!) en een mindere vakantie :(
    Jordan voor jou ook weer een hoop medische energie vreters!! Knuf
    Schorpioen, je kleine meis naar de opvang.... Weer een nieuwe fase....

Wij hebben besloten om voor de derde icsi te starten met acupunctuur. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik start een ander topic om ervaringen te vragen en tips voor een goede acupuncturist in de omgeving van leiden.

Uiteraard hebben we in Spanje heel goed ons best gedaan, dus hopen op een Spaans wonder :)

Zwaai naar iedereen

18. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom terug Anja! En lekker uitgerust? Zelf geen ervaring met acupunctuur.
    Maar hopelijk is het niet nodig en komt er een spontaan (spaans ;)) wondertje!!

Ik moet morgen voor het eerst weer werken:(, zie er best wel tegenop :(
    Opzich wel zin om te gaan werken, maar ik ga mijn kleine meisje zo missen!
    Ze wordt zo leuk, gaat wat brabbelen, draaien en kan zo lief lachen

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve dames

Anja welkom terug fijn dat de vakantie goed is geweest! Heb geen ervaring met acupunctuur maar wel met shiatsu. Dit werkt ook met energie velden. Ik durf te zeggen dat ik door deze behandelingen zwanger ben geraakt.
    Over acupunctuur heb ik veel verschillende verhalen gehoord zowel succes als geen succes verhalen. Wist je dat dokter h ook nog acupuncturist is? Ze zit in Oegstgeest!
    Ik hoor ook goede verhalen over een orthopeed.

Zo scorpioen is het zover en mag je weer aan het werk? Zal best wennen zijn maar ook wel weer lekker denk ik! Succes!

Jordan hoop op een goede uitslag voor jou!

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dr H? Das wel heel fijn. Weet je toevallig de praktijknaam?
    Waar heb jij shiatsu gedaan?

Ik grijp nu alles aan onder het mom "baadt het niet.... "
    Succes morgen Schorpioen! ;)
    Jordan, jij morgen de uitslag?

Deel Deze Pagina