Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Tara, hoe ging de punctie?

Elvi, ja was echt schrikken maar die klap ging in nog geen seconde, die nasleep is echt irritant.

Vanmorgen ben ik bij mck geweest en het wordt meteen een ICSI. IVF heeft geen zin voor ons. Ik kon meteen beginnen maar omdat ik aan de paracetamol zit voor mijn rug stellen we het een maand uit. Ook meteen prikinstructie gehad dus dat ook gehad. Definitief en spannend. Maar ook heavy, je hoopt toch stiekem op toch nog iui hihi. Kom snel weer langs bij jullie nu plat.

2. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ jordan

Punctie ging goed, wel gevoelig maar te doen.
    Er zijn 4 eicellen gevonden dus nu duimen!

Gaat ineens hard bij jullie he, hopelijk kunnen jullie volgende maand van start. Succes!

3. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, Icsi voor jou dus nu gelijk! Volgende maand van start! Hoop dat de maand maar snel voorbij mag gaan voor jou, Meis (ook vanwege je pijnen)!

Spannend nu Tara! Wanneer hoor je van de bevr.?

Liefs, Elvi

4. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ elvi

Zondagochtend hoor ik of er embryo's zijn en dan zou maandag de tp zijn.

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ben net gebeld door het MCK.
    Alle 4 de eicellen zijn bevrucht en doen het goed volgens hun :D

morgen om half 12 de TP

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    @Tara wauw, gefeliciteerd! Wat spannend maar ook leuk. Ben benieuwd. Hoeveel krijg je terug geplaatst? Ja gaat ineens heel snel allemaal. Vandaag ook wel even zwaar gehad. Vrijdag al slikken dat het zo definitief is nu, maar vandaag sloeg het goed in. Ook blij dat hey kan maar jullie kennen het wel, dat gevoel. :)

@Elvi Ik hoop met je mee. Liefst al donderdag gestart maarrr ik slikte ook geen foliumzuur meer omdat het niet ging dus nu kan ik een maandje aan de fz. :) Morgen fysio. Benieuwd wat ze zegt.

Zit zelf ook beetje met een vraagteken. Ik lees veel over chromosomenonderzoek en DNA onderzoek bij ICSI ivm kans op afwijkingen bij slechte zaadkwaliteit maar wij hebben dat niet gehad. Weten jullie er meer van?

7. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Taar, supergoed Meis!! Zie je wel, daar ga je hoor Lieverd, op naar roze he!

Hmm, Jordan, weet er helaas zelf ook te weinig van. Iemand anders misschien?

Liefs, Elvi

8. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ jordan

Hier ook niet bekend mee maar geloof dat de zaadkwaliteit van mijn man goed was. Hij heeft een PESA gehad.

Ik krijg er eentje teruggeplaatst, protocol helaas :(

Spannend voor jullie he, hou ons op de hoogte ;)

@ elvi

Thnx meis :)

9. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    All it takes is one good emmy Meiden!! Wat een spannende tijden hier zeg, op 't forum!

Liefs, Elvi

10. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Zo emmy aan boord en 3 cryos! Allen waren 8-cellig.
    dus helemaal blij hier :D

11. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    There you go Tara!! Nu beginnen de lange, lange wachtweken. Wanneer wil je gaan testen Meis? Volgens mij testte ik zo'n 11 dgn. na de T.P., maar weet het niet helemaal precies zeker meer.

Liefs, Elvi

12. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    tja testen poeh:)

vorige keer werd ik op de 9e dag al ongi na de TP dus denk dat ik ook op ong dag 11 á 12 de 1e test doe als ik dan nog niet ongi ben...

Mag officieel van het MCK op 2 Juli testen ;)

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey meiden!

ik heb weer heel wat bij te lezen :)

jordan--> jeetje wat heftig met die aanrijding... niet best allemaal ik hoop dat het nu allemaal weer iets beter gaat?
    dna onderszoek weet ik niet maar chromosomenonderzoek weet ik wel daar is me vriend ook op na gekeken in het amc toen daar keken ze naar omdat ie dus weinig zaad heeft en kijken of de oorzaak daar ligt want het kan zo zijn dat ie bijv. 2x-chromosomen en 1 y-chromosoom heb enzo dat is o.a. een voorbeeld op een oorzaak.
    bij me vriend zijn ze er toen achter gekomen dat ie dus een ringchromosoom 21 heeft wat dus inhoud dat er een stukje is afgebroken van het chromosoom 21 dus daar was bij hem ook verder op onderzocht en door dat chromosoom is/was er ook meer sprake met een kans op een kindje met downsyndroom dus wij krijgen hierdoor ook de vlokken/waterpunctie test vergoed omdat het soort van noodzakelijk is dan.
    volgens mij doen ze dit niet bij het mck maar in ziekenhuizen meer dit is bij me vriend echt bij het amc gedaan waar ze dus ook weer wat verdere onderzoeken doen.

tara--> spannend nu allemaal het wachten :D ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je! hoewel ik vind dat de tijd heel snel gaat :D

elvi--> hoe gaat het nu met jou? nog steeds geen zwangerschapsklachten?

nou wij hebben onze afspraak staan weer in het amc voor de 29ste in het amc dus ben heel benieuwd wat ze te vertellen hebben dan, en hoop dat we ook heel snel verder mogen met alles daar want me geduld raakt nu best een beetje op... maarja heb nu wel zoiets van dat gaat allemaal na de bruiloft gebeuren we willen erna een paar dgn. naar rome we wilden altijd naar caribische eilanden maar is dan hoogseizoen dus misschien dat we dat doen na de zomer maar dat gaan we natuurlijk allemaal afwachten want ALS er eventueel hier een zwangerschap mag plaats vinden dan wil me vriend niet dat ik ga vliegen dus dan maar volgend jaar een leuk reisje ofzo in vooruitzicht haha

14. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Ikkuh, de 29ste dus. Hopelijk vliegt de tijd voor jou voorbij Meis! Rome, heerlijk hoor Meis, een van mijn Europese lievelingssteden by far!!

Haha, nou, na 11 weken vrijwel iedere avond te hebben gekotst, ben ik nu sinds een paar weken bijna geheel symptoomvrij. Bijna, want de vermoeidheid is des te meer!! Maar goed, ik vind 't natuurlijk allemaal helemaal niet erg, doe 't graag voor die kleine Bengel, hihi! heb zo sterk 't gevoel dat 't een jongetje gaat worden, we gaan 't helaas pas over 'n paar weekjes zien, nog even geduld!!

Liefs, Elvi

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hi meiden,

@Tara, hoe gaat het met je? 1 juli, anderhalve week is zo voorbij moet je maar denken ;) Spannend hoor.

@ikkuh Ben benieuwd hoe AMC bevalt. Lekker veel dingen in het vooruitzicht voor jullie. Bruiloft komt ook al dichtbij he. Leuk leuk leuk. :) :) :)

@Elvi, wat fijn dat je jezelf nu eindelijk wat beter voelt. Ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Dit klinkt misschien idioot maar ik heb ALTIJD gedacht dat wij sowieso als eerste kindje een dochter zouden krijgen. Nu moet ik überhaupt nog zwanger raken maar ben benieuwd dat als het lukt of het voorgevoel klopt hahaha.

Ik heb nagevraagd bij MCK waarom die chromosomen- en DNAtest bij mijn man niet is gedaan en zij zei dat dit was omdat er over de jaren heen is gebleken dat bij traag bewegend zaad praktisch geen afwijkingen werden gevonden alleen bij zaad dat niet tot bijna niet beweegt is het anders. Hij heeft dus traag bewegend en weinig zaad. Ik ga gewoon bij echo's vragen of ze extra goed opletten hihi. Ik heb vandaag bij de apotheek mijn medicijnen laten bestellen en kan ze morgen ophalen. Heb MCK gebeld en aangegeven dat ik volgende maand wil starten. Als mijn cyclus gewoon loopt zoals 'ie dat meestal doet, dus 28 dagen, zou ik morgen ongesteld moeten worden en dan morgen over een maand dus starten. De laatste dagen wel beetje heen en weer geslingerd qua gevoelens e.d. Ik ben blij en dankbaar dat er een mogelijkheid is voor ons, dat we nu duidelijkheid hebben. Maar aan de andere kant is die duidelijkheid ook best wel hard. Ik heb vreemd genoeg altijd al het voorgevoel gehad dat mijn man en ik nog 'zomaar' een kindje zouden mogen verwachten. Geen idee waarom ik dat dacht maar zo'n voorgevoel (vrouwelijk intuïtie he hahaha). Nu kregen we de bevestiging wat fijn is omdat we nu weten waar het aan ligt maar wat ook heftig is omdat we nu weten dat dit de mogelijkheid is en daarna houdt het op. Ik zie ook een beetje op tegen de punctie (ik ben heel bang voor infuus prikken en daar zie ik het meeste tegen op hahaha, stom he). Het prikken zelf van de hormonen zie ik dan weer niet zo erg tegen op hoewel ik wel heb nagedacht over de bijwerkingen. Bij mij ziet alles er wel goed uit wat de kans op een zwangerschap aanzienlijk verhoogd maar ik hoop dat die hormonen niets veranderen daar aan. Gelukkig besef ik me ook dat dit 3 kansen zijn die wij krijgen en dus focus ik me vooral maar op de positieve kanten er aan. Hahahaha.
    Zo, heel verhaal weer. Ik word trouwens 29 juni gebeld om te kijken of ik juli echt mag starten. Spannend. Ik ben wat minder vaak online, nog steeds door die rug, maar ik ben er zsm weer! :)

16. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ jordan

Goed dat je het hebt nagevraagd, je kunt het maar beter weten toch ;) Hier ook geen onderzoek gehad verder...

Hoop dat je volgende maand echt kunt starten, duim voor je :)

@ grotebabywens

Fijn dat je je nu wat beter gaat voelen :D

@ all

Dag 3 na TP, sinds een uur kleine steekjes in m'n buik. Pff vreselijk die onzekerheid. Ik durf nergens op te hopen omdat ik bang ben voor weer een teleurstelling maar ergens hoop ik ook weer wel dat dit mss een innesteling is of zo *zucht* die wachtweken duren ook zo lang :)

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tara, ik ga keihard voor je duimen. Ik zou graag zeggen, maak je niet gek maar ik doe dat zelf ook dus ik weet hoe je jezelf nu voelt. Nou ja, ff doorbijten, je weet het bijna. Hoop het echt voor je.

18. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, ja, voelt eng dan, he!! Spannend Meis, einde deze maand eindelijk meer duidelijkheid over starten!!

Taar, spannend he!! Het duurt echt ongelooflijk lang, he!

Liefs, Elvi

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi dames,

Mag ik even inbreken met een vraagje?
    Sinds feb heb ik een pauze op mmm-gebied na 6 mislukte tp's na een punctie. Maar ik wil binnenkort evt weer starten. Nu zag ik op de site van het mck dat het beleid veranderd is met aanmelden.
    Dat alles gepland moet worden en dat je dus niet zomaar kan bellen en kan beginnen.

Hebben jullie hier ervaring mee, heb er destijds na mislukken laatste poging niks van gehoord. En voorheen kon ik bellen en starten.

Hoor het graag wat jullie ervaringen hiermee zijn.
    Alvast bedankt

20. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ zonnetje

Ze proberen niet teveel mensen per periode in te plannen maar denk dat het in de praktijk wel mee valt.
    Toen ik belde dat ik voor de 2e poging wilde mocht ik de komende cyclus (1,5 week later) meteen starten ;)

Maar je moet wel bellen om je in te laten plannen, op de datum dat je vermoedelijk ongi wordt en tenzij het die periode mega druk is zul je gewoon kunnen starten.... Bij mij wel in elk geval;)

Deel Deze Pagina