Heey Jordan, nog geen nieuws hoor!! Maar nu kan je wel een borreltje met Kerst, toch, dat is ook wel lekker! Spannend wel traks! Liefs, Elvi
Ik heb helaas met 4w2d een vmk gekregen ben zo verdrietig dat ik me heel even terug trek om het een plekje te geven.
semmy--> jeetje meid wat rot! wat een k*tzooi... doe rustig aan het heel veel sterkte neem je tijd he.
jordan--> hier gaat alles rustig zijn gangetje misselijkheid valt opzich mee hoewel ik in de avonden er meer last van heb heb nu een paar keer overgegeven en eet in de avond heel weinig na een paar hapjes zit ik vol... hoe is het verder met jou?komt je nod al eraan? en dan mag je weer verder toch?
Ah lieve Semmy, wat rot meis. Hou je taai he! Dikke knuffel! Ikkuh, goed te lezen dat het allemaal goed gaat, op de avonden na dan maar dat trekt ook wel weer weg toch? Ik hadbde 14e nod dus ergens eind januari hopelijk wel een tp nu. Van de week mijn 7 weken jonge nichtje in badje gedaan. Geweldig. Zo mooi die kleine handjes, oogjes, neusje en die bewegingen zo schattig. Elvi, kerstkindje?
Lieve meiden, allereerst een gelukkig nieuwjaar en dat in 2013 de meiden die er zo hard op hopen dit jaar zwanger raken en dat de meiden die zwanger zijn (of net bevallen?) dit jaar een gezonde beeb in hun armen mogen sluiten. En over net bevallen gesproken, Elvi, al nieuws? Liefs!
ik wens ook iedereen een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en dat iedereen zijn wensen dit jaar mogen uitkomen! ik ben ook erg benieuwd naar elvi ze zal nu denk ik wel der meisje in der armen hebben mogen sluiten dan heeft ze het te druk om het te vertellen
Meiden, ik kom even jullie topic binnenvallen.. Een paar van jullie ken ik al van het schrijven in andere topics, en ik heb nu een vraagje over het MCK. Ik heb net gebeld voor een intake gesprek, volgende week kunnen we terecht. Door mijn horror-punctie in het Geertgen willen we daar absolúút niet nogmaals een ICSI-behandeling ondergaan, en voor Dusseldorf hebben we momenteel helaas nog niet genoeg geld.. Over het MCK lees ik ook hele positieve verhalen, dus wellicht is dat dan voor ons de oplossing.. Helaas lees ik op de website dat ze je alleen willen behandelen met een BMI van maximaal 33. Daar zit ik helaas ver boven. Ik heb al van een paar meiden gehoord dat zij ook geaccepteerd werden met een BMI van 35 en 38, maar weten jullie hoe het MCK dit precies besluit en hoe ze dit beoordelen? Iedereen heel veel succes met de behandelingen, en zwangeren; gefeliciteerd! Hoe is het met jou Ikkuh? Jij schreef ook mee in het wachtweken-topic van een paar maanden terug, toch?
jordan--> ik heb maandag weer een echo erg spannend... shadixxx--> hey welkom! klopt daar zat ik bij... ik weet niet hoe het zit bij het mck kwa bmi je kan het altijd proberen gewoon. ik was er zowiezo erg tevreden in de tijd dat we er liepen. hier gaat alles goed rustig zijn gangetje we hebben de 12 weken bereikt en hebben volgende week dus de echo dus vind het erg spannend... hoe is het met jou verder? je was dus wel verder gegaan met de iui`s zie dat je nu bezig bent met de 4de? ik hoop dat het gewoon lukt voor je!
Ikkuh, succes maandag Ben benieuwd wat je allemaal te zien gaat krijgen dit keer! Ik ben helaas de hele week op een beurs aan het werk volgende week maar ik kom zo snel mogelijk lezen hoe het is gegaan. Shaddixxx, ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet. Ik zie in de wachtkamer altijd wel een diversiteit aan vrouwens zitten waarbij sommigen inderdaad best een hogere BMI zouden kunnen hebben. Maar wat Ikkuh ook zegt, je kunt het gewoon proberen natuurlijk, kijken wat ze zeggen. Ben benieuwd. Bij wie heb je een afspraak? En wat is er met je vorige punctie verkeerd gegaan als ik dat mag vragen? Succes in ieder geval Elvi houdt de boel in spanning. Hoop dat alles goed gaat.
Hoi meiden Allemaal nog de beste wensen voor het jaar 2013. @Schaddixxx: Ik ben heel tevreden over MCK. Ik zelf heb een bmi van 34 en mij helpen ze ook gewoon hoor ze doen daar niet zo moeilijk.Ik zie meer vrouwen die voller zijn en gewoon geholpen worden.Het is meer een advies denk ik. @Elvi: Hoe gaat het met je ben je inmiddels al bevallen van jullie dochtertje het is zo stil hahaha. @Ikkuh: ohh spannend nog 3 daagjes en dan zien jullie je wondertje weer ben heel benieuwd. Vorige week een echo gehad om te kijken of ik schoon was en dat was ik. Vandaag zou de dag zijn voor de echo dus best wel een rare dag vandaag. We hebben een goed gesprek gehad met de ff verpleegkundige en dat deed ons goed we hebben het een plaatsje kunnen geven.Nog wel even me medicijnen in 2012 gehaald dat scheelt weer me eigen risico hahaha. Woensdag 9 januari heb ik een gesprek met me gyn om te kijken of ik gelijk mag doorstarten want de week erna word ik ongi en wil gelijk door gaan voor ICSI 2.
Bedankt voor de antwoorden, we wachten het inderdaad gewoon maar af Heb vandaag de brief al ontvangen ter bevestiging, maar er staat niet in met wie we een afspraak hebben.. @Jordan; Bij mijn vorige punctie kregen ze in eerste instantie het infuus al niet aangelegd. Ik heb hele dunne aderen en ben inderdaad ook heel lastig te prikken, maar dit had ik echt totáál niet verwacht. Ze hebben toen besloten om de punctie dan maar gewoon zonder verdoving te doen. Ze hebben me nog een shot dormicum in m'n been gegeven, maar ze gaven zelf al aan dat dat pas op z'n vroegst na 10 minuten zou gaan werken, en bij mij, door m'n gewicht, waarschijnlijk nog trager. Omdat ze 'geen tijd hadden om te wachten' zijn ze gewoon maar begonnen met de punctie, terwijl die dormicum dus nog lang niet kon werken. Daar kwam dan ook nog bij dat ik een domme muts had die ingewerkt werd. Ze moest 20 keer prikken voor ze eindelijk een follikel te pakken had. Ik heb het echt als een hel ervaren, nog weken nachtmerries over gehad e.d. Kreeg na de punctie ook ontzettend veel buikpijn. De arts die snachts te bereiken was zei dat ik in een bepaalde houding moest gaan zitten, want waarschijnlijk zat er een eierstok klem achter m'n baarmoeder, door het opzwellen van de punctie. In eerste instantie hielp die houding wel wat, maar de dagen daarna werd het alleen maar erger en erger. We zijn toen nog een keer naar het Geertgen geweest, daar is een echo gemaakt maar er was geen overstimulatie te zien, dus was er niets aan de hand volgens hen. De volgende dag was de pijn écht onuithoudbaar, ik kon niet eens meer lopen. Weer de arts gebeld die snachts te bereiken was; Hij vond dat ik maar een paracetamolletje moest nemen, want dit was iets waar iedere vrouw na een punctie last van had. Ik moest er gewoon even doorheen. Toen hebben we de HAP gebeld en daar mochten we gelúkkig langskomen. Zij hebben me toen weer doorgestuurd naar de gynaecoloog van het ziekenhuis hier. Daar is weer een echo gemaakt, was weer niks op te zien dus ook deze arts vond dat ik me aanstelde, maar voor de zekerheid werd er toch ook maar even bloedgeprikt.. Bleek er dus wel degelijk een flinke ontsteking te zitten! Ik was er smorgens om half 12, kreeg om 3 uur smiddags de uitslag en moest metéén weer terug naar het ziekenhuis om m'n antibiotica op te halen. Of die ontsteking aan het Geertgen te wijten is weet ik natuurlijk niet, maar hoe zij er mee om zijn gegaan vind ik gewoon heel erg. Daarbij komt dan ook nog dat er 9 eicellen gevonden waren, waarvan er maar 2 bruikbaar waren. Waarom? Dat weten ze niet. Verder onderzoek? Willen ze niet. En dat vind ik zo raar. Elke keer werd er tegen mij gezegd dat er, omdat ik zo jong ben, waarschijnlijk heel veel eitjes zouden gaan groeien en dat de kans op slagen echt geweldig was. Nouja, uiteindelijk dus 9 eitjes, maar 7 afvallers. In mijn ogen is dat gewoon veel te veel, en moet daar een oorzaak voor zijn. Dat er 2 of 3 afvallen, prima, logisch! Maar 7? Omdat ze in het Geertgen geen onderzoek willen doen (ik heb al meerdere malen gesmeekt of ze alsjeblieft m'n AMH willen checken) ben ik zo bang dat het aan die muts heeft gelegen die mijn punctie heeft gedaan. Zal zij door dat ruige prikken niet dóór de eitjes heen hebben geprikt? Dat ze gebroken waren? We zullen het nooit weten, maar door al deze dingen bij elkaar ga ik écht niet nog een keer een punctie doen in het Geertgen.. Zo, dat is een heel verhaal geworden, sorry Ik hoop dat het MCK ons kan helpen! @Semmy; Ik ken jou ook al uit een ander topic, uit het ICSI topic van Danoontje. Geen idee of dat topic nu nog loopt, maar daar heb ik augustus/september dus een tijdje meegeschreven. Wat ontzettend klote van je miskraam zeg Wel fijn dat jullie het nu een plekje kunnen geven.. Bij jou heeft er trouwens wel een tijd tussen ICSI1 en ICSI2 gezeten.. Had je zoveel cryo's? Of was er bij jou iets met een operatie aan je schouder? Ik weet het niet meer zeker..
jordan--> succes op de beurs! semmy--> spannend weer hoor ik hoop dat deze ronde wel goed mag gaan en je zometeen een plakbabytje hebt shadixxx--> rot hoor die punctie... ik heb me punctie goed ervaren bij het mck echt totaal geen last gehad! en ik heb ook wel dunne aderen... met een narcose moest ik onder narcose via een kapje want infuus ging niet vanwege te dunne aderen maar in het mck ging alles perfect ze waren al aan het prikken en ik vroeg wanneer ze gingen beginnen... dus zal daar vast goedkomen dan voor je!
Ja klopt dat we elkaar kennen via een andere topic.Ik moest idd eerst geopereerd worden aan me schouder en dat is 25 oktober jl gebeurd en goed verlopen.Ik ben nu nog herstellende maar we gaan de goede kant op en kan al aardig weer bewegen met me schouder. In december een tp gehad van me enige cryo en was zwanger maar kreeg een vmk. Woensdag heb ik een korte evuluatiegesprek met me gyn om te kijken of ik over 2 weken weer mag starten voor de volgende punctie. ik heb de punctie ervaren als... ok het is niet fijn maar ook niet van ik doe het nooit meer.De verpleegster was heel lief en van het infuus heb ik niks gemerkt ze heeft heel netjes geprikt. De punctie was goed te doen ik heb een heerlijk roesje gekregen en ze vertelde me alles wat ze ging doen en ook dat ik op me ademhaling moest letten om het me zo fijn mogelijk te maken. Ze zei neem maar een grote hap lucht en terwijl ik dat deed prikte ze me aan en dan moest ik weer uitblazen. Daarna word je naar je bed gebracht om even lekker bij te komen met een kop thee/koffie. Daarna ging mijn vriend dan even zijn eigen handwerk doen. En dan krijg je ook de uitslag van hoeveel goede eitjes ze aangeprikt hebben en we kregen de uitslag van het zaad van me vriend ook te horen. En de volgende dag krijg je een telefoontje hoeveel er goed zijn en wanneer de eventuele tp plaats vind(meestal 3 dagen erna volgt de tp) en de rest vriezen ze in. Als je nog vragen heb stel ze gerust
Ben heel benieuwd! Doorverwijzing heb ik in ieder geval gekregen van de huisarts, en die begon meteen over hoe goed hij de arts kende die daar werkt.. Werkt er inderdaad een arts waarvan de naam begint met CR en rijmt op 'mooi'? Hoop trouwens wel dat het MCK, áls we daar terecht kunnen, het ook goed vindt dat dat potje vóór de punctie gevuld wordt. Het zal wel nergens op slaan, maar wij zien dat toch als 1 van de stappen die je maakt om een kindje te krijgen, en dat willen we dus sámen doen.. Denk dat het sowieso handig is om het voor de punctie te doen, bij de laatste test werden er 6 levende zaadjes gevonden. Als ik meer dan 6 eitjes heb zou hij dus nog een keertje moeten produceren, en 2 keer binnen 10 minuten gaat niet lukken vrees ik
shaddixxx--> zal vast wel goed komen toch als je uitlegt dat je het samen wilt doen allemaal neem aan dat ze daar wel gewoon begrip voor zullen hebben. nou meiden echo was weer goed hier alleen heel jammer maar was deze keer minder duidelijk de foto denk omdat het uitwendig was zowiezo. nu moeten we woensdag weer naar het zh naar de verloskundige voor de combinatietest.
Hallo meiden, ik kom hier ook even reageren. Wij hebben een prachtige dochter met dank aan MCK en zijn nu met icsi bezig voor een brusje. Ik ben nu 6 dagen aan het stimuleren en heb morgen ochtend de eerste echo. Ben benieuwd hoeveel eitjes er zitten. Begin ze al te voelen dus ik doe het inieder geval niet voor niets. Zie alleen nu alweer tegen de punctie op. Ik vind het vreselijk pijnlijk. Maar dat ligt niet aan het MCK. Ik reageer gewoon niet op de morfine die we krijgen. De laatste keer (derde punctie) heb ik zelfs een dubbele dosis gekregen en dat ging de eerste 4 of 5 follikels goed en daarna ging ik gewoon weer door een hel... Het ligt niet aan mijn pijn grens want ik vind het infuus en de plaatstelijke verdoving helemaal niet pijnlijk. Zelfs mijn bevalling vond ik niet bijzonder pijnlijk. Maar ja... je moet er wat voor over hebben he... Eerst maar flink broeden nog... shaddixxx, als je op tijd bent is het geen probleem hoor. Gewoon iets eerder komen, zodat ze nog niet met jou aan de slag hoeven. ikkuh1985, wat super dat de echo goed was. Ja jammer he, uitwendig geeft een slechter beeld dan inwendig. Maar wel fijn dat je een keer niet uit de kleren hoeft toch?
Hoihoi, Wij zijn ook onder behandeling in Leiderdorp en zijn tot nu toe erg tevreden. Ik heb gisteren alle spuiten voor onze 1e behandeling in huis gehaald. Wat zijn dat er veel zeg! Het klinkt raar, maar ik heb zin om te beginnen. Eindelijk weer eens een stap in de goede richting! Het enige waar ik als een berg tegenop zie, is de punctie. Ik ben 2x geopereerd geweest aan endocystes en de arts in MCKW zei dat de punctie geen pretje zal zijn. Heb verder geen andere endometriose. Hoe hebben jullie de punctie ervaren? Wel erg fijn om zoveel positieve Banners van veel meiden te lezen. Dat geeft de burger moed.
Hoi meiden mag ik ook meeschrijven... geloof dat ik hier al is eerder ben gweest maar toen was k niet bezig... we hebben als het goed is deze maand onze 8e terugplaatsing.. mits de cryo goed ontdooid... Zo niet gaan we meteen verder met poging 4!!... Ik zit ook in hjet MCK... zijn er mensen die menopur spuiten? Ik spuit normaal altijd puregon en ze willen voor poging 4 menopur 150 eh gaan proberen.... Inderdaad fijn om zoveel positieve banners te zien