Jordan. Ah nee zeg! Ik had echt goede hoop hierop... echt k*t. Snoopy. Spannend allemaal voor je vrijdag hippen dat het goed ontdooid wanneer Hoor je dat?
Hier gaat alles rustig zijn gangetje Nog steeds in het ziekenhuis... Heb zo vaak het ziekenhuis gezien dat ik niet meer weet voor wat precies maar tot nu toe is alles elke keer goed 6 mei krijgen we weer een echo en groei echo weet niet of dat altijd gebeurd Maarja altijd leuk om weer te kijken
Snoopy, dat was dus een tp met veel tegenslagen zeg Ik hoop wel echt dat vrijdag een goed bericht brengt. Laat je het weten? Ga loeihard voor je duimen!!!!!!! Ikkuh, wel leuk inderdaad die extra echo's maar als je bij de balie meteen herkennen is het eigenlijk niet goed hahaha. Ik had dit x voor het eerst ook een goed voorgevoel erover, helaas onterecht. Daarentegen is dit ook de eerste keer dat ik niet heb staan janken omdat het weer niet goed is gegaan dus het was een aparte cyclus hihi. Ja en hier met dat innestellen, Snoopy vroeg het al maar ik denk dat er inderdaad iets niet goed gaat mbt innestelling. Ik ben bang dat het een vorm van auto immuuniteit is. Het hoeft niet maar het gaat er steeds meer op lijken want voor de ICSI ben ik ook een paar x zwanger geweest met precies hetzelfde resultaat. Kan geen toeval meer zijn toch? Ik heb al een gesprek gehad bij MCK maar daar willen ze niet eens een onderzoek doen omdat ze er toch niets mee kunnen bij MCK. Dus ik ben naar de ha geweest en zij is er in gedoken en heeft aangegeven dat ik het beste naar AKL in België kan gaan voor dit onderzoek. Maar ze gaf aan dat MCK mij dan moet verwijzen met bijgesloten bepaalde info. Maar goed MCK wil dat dus niet dus nu ga ik morgen weer ha bellen of ik de benodigde info niet kan opvragen bij MCK, deze info door kan spelen naar de ha en dat zij dan toch een doorverwijzing maakt. Ik heb ook al gemaild naar AKL wat de kosten zijn van een onderzoek dus benieuwd op het antwoord. Snoopy, fingers crossed voor vrijdag! Ikkuh, succes de zesde mei!
Ikkuh,spannend en leuk iedere keer weer als je dat kleine hummeltje in je buik ziet bewegen. Lijkt me heel speciaal! Snoopy,succes morgen. Ik duim voor een goede ontdooiing. Jordan,wat spijtig dat de tp niet is gelukt. Had graag wat anders willen lezen. Sterkte! Vraagje aan jullie allemaal. Zijn jullie erg tevreden over het MCK? Ik heb nl maandag een oriënterend gesprek. Zit nu bij het VU en best tevreden daar, enkel het invriezen van cryo's zit mij dwars. Daar worden ze per 2 ingevroren waardoor er al 4 zijn weggegooid. Ik mag maar 1 cryo tp hebben omdat ik nog maar 1 nier heb. Het MCK vriest er 1 in een rietje in, dat is dus voor mij voordeliger. Maar vind het best spannend om evt over te stappen. Ik weet nu wat ik heb. Gr. Jackie
jordan--> ik hoop dat je al wat gehoord heb over wat je nu verder eventueel kan doen met het akl. is er niet een ziekenhuis in nl die er wat mee kan? amc of die in nijmegen of vu ofzo? of is dat te ver weg? jacky--> heel raar van het vu eigenlijk dat ze het niet per stuk willen invriezen ze weten zelf ook de reden waarom je maar 1 terug geplaatst mag hebben... ik weet niet hoe het in het mck gaat daarmee mijn eicellen waar daar ingevroren maar niet per stuk... verder heb ik dus niet zo heel veel ervaring met het mck ik vond het er wel gewoon prettig en voelde me er op me gemak maarja ze konden niet veel doen voor ons uiteindelijk dus we waren er niet verder gekomen dan een punctie.
Ikkuh, ik ben echt weer stukken verder. MCK wilde dus geen immuniteitsonderzoek instellen, mijn huisarts wel. Dus ik heb mijn dossier opgevraagd bij MCK en doorgestuurd naar mijn huisarts die heeft de verwijzing gemaakt maarrr...in de papieren zag ik de uitslagen van het bloedstollingsonderzoek en daar zag ik direct een aardig verhoogde waarde van mijn Factor VIIIc, deze is, als hij te hoog is, vaak ook verantwoordelijk of kan verantwoordelijk zijn voor trombose. Verbaasd me niet dat dit verhoogd is daar bloed- en vaatziekten in mijn familie meer normaal dan uitzondering zijn maarrr...als de factor te hoog is kan hij ook zorgen dan innestellen niet wil lukken. Daarom kun je dan Heparine spuiten en asperine slikken (hoewel dat laatste tricky is want ik heb astma en asperine kan een aanval veroorzaken) en dat moet dan helpen bij het innestellen. Het kan wel weer complicaties geven tijdens een zwangerschap dus moet je wel onder goede controle zijn. Ik word nu maandag door mijn arts van MCK gebeld, kijken of ze er iets mee kan, maar weet ook niet of zij hier kennis van hebben. AMC, Nijmegen liggen best uit de buurt (maar DD en Gent ook dus ja ) maar hier zit wel LUMC die veel stollingsonderzoeken hebben gedaan in het algemeen maar daardoor wellicht ook meer hier vanaf weten. Dus dat kan ik overwegen. Eerst maandag maar afwachten Jackie, dank je maar hier gaat het eigenlijk wel goed. Had er denk ik stiekem toch al een beetje op gerekend dat het zo zou kunnen gaan dus dit keer geen traan gelaten erom vreemd genoeg. Ik heb met MCK ervaring met ICSI en vanaf het eerste gesprek had ik er een goed gevoel bij. De arts wist echt waar ze het over had. Ze zijn wel zakelijk en kort bij MCK vind ik. Als je houdt van een aai over je hoofd dan zit je er niet goed is mijn ervaring maar je hebt duidelijkheid en weet waar je aan toe bent. Voor mij is het dus ideaal. Wat ik ook een groot voordeel vindt is dat ze alleen toegelegd zijn op vruchtbaarheidsbehandelingen. Mijn cryo's zitten ook per rietje ingevroren en van de 3 zijn er al 2 goed uit gekomen, nu nog wachten wat de 3e doet maar het gaat dus goed Succes maandag, ben erg benieuwd.
jordan--> jeetje zeg heftig hoor zo kom je ergens achter in ene he ik hoop dat er wat mee kan en dat het er dan voor zorgt dat het innestelen wel gaat lukken maar ik vind dat toch niet echt goed van het mck dat ze daar dan niet opletten...
Nee ik vind het ook echt matig dat het ze niet is opgevallen. Ik heb mijn huidige arts gesproken en ze zei dat mijn vorige arts erbij had gezet dat het er goed uit zag dus dat ze dat had overgenomen.... Ze gaat er nu in ieder geval induiken wat ze er mee kunnen, willen en gaan doen. Als ze niets doen dan stop ik bij MCK denk ik. Ik heb half mei sowieso een afspraak bij LUMC voor een auto-immuun onderzoek en ik heb me bij AMC opgegeven voor een onderzoek m.b.t. Heparine bij meerdere VMK'en. We wachten weer af
Hej, Goedemorgen, Mag ik ook mee kletsen? We zijn gister begonnen met Decapeptyl voor onze eerste ivf of ICSI poging, voor ons eerste kindje! We horen donderdag van het MCK of het ICSI of IVF wordt, omdat de zaadtesten van mijn vriend nogal varierend waren,maar hij heeft ook flink koorts gehad. 2 weken terug weer potje ingeleverd,en deze gaat bepalen wat het wordt
Hoi Nik, Tuurlijk, gezellig. Spannend, eerste poging. Lukt het met de Deca? Donderdag spannende dag dus al voor jullie? en hebben jullie hiervoor al andere behandelingen, bijvoorbeeld IUI gedaan? Vragen vragen vragen, sorry
Jordan,heel positief eigenlijk. Aardige arts die de tijd voor ons nam. Ik moet eerst weer voor 3 maanden aan de hormonen voor de endometriose en in de tussentijd een herhaalde mk onderzoek in het lumc. Zij stuurt ons hier een verwijzing voor en kwam hier zelf mee. Ook in VU weleens aangegeven maar zij vonden dit niet nodig. Wel blij dat er nu verder onderzoek gedaan wordt. En alle belangrijkste, cryo's worden per stuk in een rietje ingevroren. Geen probleem zei de arts,als je er maar 1 terug mag worden ze ook per stuk ingevroren. Toen waren wij al om om over te stappen. Moet dus nog wel weer een aantal maanden geduld hebben voor we echt weer kunnen starten maar kan ik in de tussentijd eenparig kilootjes afvallen. Jij bent zelf ook goed bezig met van alles te regelen lees ik. Goed zo! Nik,spannend! Hoop dat jullie donderdag goed nieuws krijgen over het zaad.
Goed om te lezen Jackie. Wil er zelf ook het liefst blijven maar ja, ik ben wel een bijzonder geval... Wist ik wel, maar dit onderstreept het weer. Hihi. Lekker dat je die 3 maanden nog kunt benutten om wat kilootjes kwijt te raken. Voor hoeveel kilo ga je? Ja het regelen loopt lekker, pffff... Morgen opnieuw bloed prikken om te kijken of factor VIII nog steeds verhoogd is, schijnt te kunnen fluctueren. Morgen heb ik sowieso echo dus dat komt mooi uit. Dan heb ik half mei een afspraak bij LUMC om te laten prikken op auto immuun aandoeningen, ik heb geen bloed meer over straks hahahaha. Ook heb ik contact met AMC om mee te werken aan een test met Heparine (ook een bloedverdunner) dus ik ben benieuwd... Gister zat ik er echt doorheen en zag ik het niet meer zitten allemaal. Heb het weer gerelativeerd en weer ook dat stoppen geen optie is
@Jordan,vraag maar raak! nee geen andere behandelingen gehad nog, we gingen voor IUI,omdat ik een ingreep aan mn baarmoederhals heb gehad waardoor zaad niet op de juiste plek kwam Maar na laprascopie afgelopen januari bleek dat mijn eileiders dicht zitten, dus toen doorverwezen naar MCK voor IVF. En town was de sementest dus ineens niet goed, en moesten we even maandje wachten nog, zodat ze nog een test konden doen. Decapeptyl viel me erg mee, ben benieuwd morgen naar de Menopur! @jackie, dank je wel! Hoop dat jij ook snel weer aan "de slag" kan!
Nik, heftig zeg. Helemaal dicht ook!!! En morgen dé uitslag he! Heb je een beetje een idee van wat je kunt verwachten? Oh en vanavond Menopur? Ben benieuwd, laatste poging heb ik met Puregon gedaan maar dat mag niet meer worden voorgeschreven dus moet nu ook aan de Menopur. Ik heb vanmorgen echo gehad, was dag 10 vd cyclus. Normaal is alles dan al aardig groot (bm-slijmvlies, follikel) maar nu nog gematigd dus zaterdag weer langs voor een echo. Ook opnieuw bloed laten prikken op Factor VIII...ben benieuwd wat er uit komt
Jordan,ga voor minimaal 10 kilo. Dan ben ik weer op m'n oude gewicht voordat ik aan IVF begon en Stopte met roken. Ook beter voor de kansen zeg maar! Wat houdt die factor 8 eigenlijk in?
Ja, nou eentje helemaal en de ander zo goed als... Ja, morgen weten we meer; hoop wel dat het nu goed is, maar zo niet, dan wordt het icsi en wat ons betreft is dat ook goed hoor, en qua behandeling maakt het voor ons niks uit. Oke, dat van Puregon, wist ik niet! Hoezo mag dat niet meer? Prik viel enorm mee, maar het klaarmaken was echt @#$#@ priegel werk met flesjes en ampullen Nu maar zien hoe ik er op reageer, tot nu toe voel ik mij prima, maar pas 3e dag Wat is dat voor bloedtest? Succes zaterdag!
@Jackie, ik moet eigenlijk ook afvallen van de arts, heb een bmi van 30,maar lukt voor geen meter Met alle emoties van nu, vind ik het maar lastig om geen lekkere dingen te eten. Ben jij ook aangekomen van de hormonen? of valt dat wel mee?
Ik ben 10 kilo aangekomen. Door hormonen maar ook gestopt met roken 3 mnd voordat we begonnen met IVF. Valt idd niet mee met alle emoties. Maar ook met het vooruitzicht op de zomer en de waarschuwing vd arts ben ik nu toch redelijk om dat het nu echt moet. Kansen liggen beter en ik voel me zelf ook beter met een paar kilo minder. We kunnen elkaar wel steunen? Mss dat het dan betr lukt!
Jackie, hoe wil je gaan afvallen? Ik ben ooit 30 kilo afgevallen maar nu door de hormonen en door een whiplash (waardoor ik niet kan sporten) weer 15 kilo aangekomen. Mijn BMI is nu 27. Niet schokkend maar hij moet echt lager. Ik durf nu niet zo goed te dieeten omdat ik bang ben dat het zwanger worden kan beïnvloeden maar ik let wel op wat ik eet zodat ik in ieder geval niet meer aankom. Nik, Puregon schrijven ze niet meer voor omdat het een stuk duurder is dan Menopur. Vond het echt ideaal met die pen maar ja, dan maar mengen Vandaag de uitslag gekregen toch? Factor VIII is een bloedstollingswaarde, die kan o.a. zorgen voor trombose maar ook het innestellen in de weg staan. Die was verhoogd bij mijn vorige stollingstest (daar werden meerdere waardes getest, heeeeel veel buisjes) nu hebben ze alleen die factor VIII opnieuw geprikt. Als die verhoogd is moet ik vanaf iedere positieve test een bloedverdunner gaan spuiten en als de zwangerschap dan doorzet moet ik 9 maanden lang blijven spuiten...gezellie