Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fijn dat de menopur te doen is! Ik hoor echt horrorverhalen over het mengen, haha!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Knap hoor jordan dat het prikken je zo goed afgaat! Super! En nog wel staand toppie! Bijna weer een echo voor jou dus? Spannend hoor!! Hopelijk hangen er veel eitjes aan je eierstok! Dat je maar veel bevruchtingen mag hebbben ;)

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Shaddixxx, het valt mee. Beetje Pregnyl idee alleen moet je wat rustiger aan doen ermee ivm luchtbelletjes enzo. Ik meng het nu in een minuut. De eerste 3 dagen deed ik er 5 minuten over hahaha.

Bbibi, ik hoop het ook. Pfff. Maar het voelt wel als een flink aantal. Kan me niet herinneren dat vorige keer ook te hebben gevoeld maar het lijkt net of de boel op knappen staat zeg maar hahaha. Heel de tijd mega gevoelig rechts onder in mijn buik vooral.

Ik ben benieuwd naar jullie gesprekken vandaag meiden!

4. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Shaddixx en Bbibi he Veel succes!

Jordan. Voor jou morgen en spannende dag ik hoop dat het niet lang meer gaat duren voor je.

5. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Shaddixxx en Bbibi. Hoe is het gegaan vandaag? Ben benieuwd!

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @jordan succes vandaag meissie! ben benieuwd of het een berg eitjes zijn hihi...

@ ikkuh lief dat je aan ons denkt! hoe is het met jou meid? Kom je je dagen een beetje door met deze hitte en hoog zwanger?

@hier zodra ik ongi wordt kan ik gaan starten! super fijn! Alles zag er netjes uit! ik start met 200eh puregon en na 3 dagen ga ik over op 150eh puregon. (ik vond dit echt onwijs weinig... maar zal wel aan mij liggen denk..) dan vanaf de eerste echo ga ik ook een remmer gebruiken zodat de eitjes niet gaan springen! en dan wordt een nieuwe afspraak voor een echo gemaakt en dan wordt de punctie gepland! onwijs spannend allemaal dus :) maar we hebben er zin in!

@shaddixxx hoe was het bij jou meid?

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sorry ik spring vanaf hier weer bij als jullie dat goed vinden:)

@Shadixxx, ik volg je blog nog steeds. Hoe was het gesprek gister?

@Ikkuh, nog maar eventjes meid spannend hoor!

@Bbibi, oh spannend zeg nu komt het allemaal wel dichtbij he!

@Jordan, Wat fijn dat het prikken je meevalt, ben benieuwd wat je echo laat zien vandaag!

Ik hoop ergens volgende week de tp van een cryo te hebben. Morgen moet ik weer naar het zh voor een echo. Heb nog geen positieve ovulatietest gehad maar ik denk dat die vrijdag positief is.

Ik ga vanaf de positieve ovulatietest beginnen met Utrogestan omdat ik vorige keer een week na de tp van een cryo al ongesteld werd. Ook zal ik gelijk beginnen met het prikken van Fraxiparine (bloedverdunner) omdat ik nu tijdens het gebruik van hormonen en ook bij een zwangerschap toch meer kans heb op het krijgen van trombose. Gezien wat er bij mn zus is gebeurd en omdat ook mijn vader trombose en longembolie heeft gehad.

Best spannend dus allemaal weer al probeer ik er maar niet teveel aan te denken. Verder gaat het met ups en downs. Het is zo'n heftig jaar geweest en het overlijden van mn zus is nog steeds onwerkelijk. Maar gelukkig lukt het ondanks alles toch ook een beetje te genieten.

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ikkuh, hoe gaat het met je? Trek je het nog?

Bbibi, 150 is echt niet weinig hoor :) helemaal goed. Vind die 200 juist vrij heavy hihi. Goed gesprek dus. Wanneer verwacht je ongesteld te worden?

Shaddixxx alles goed?

Snoopy, je gaat dus weer een kans wagen? Ik duim! :) Ja jullie jaar is echt niet normaal geweest. Het is logisch dat het tijd kost om alles een plekje te geven hoor. Dat zal tijd kosten. Rustig aan! X

Ik heb net echo gehad. 11 grote follikels en een paar kleintjes. Doorspuiten en zaterdag opnieuw echo. Ze verwacht dat die kleintjes ook doorgroeien nog dus misschien heb ik er bij punctie wel 15 of 16 :) Mooie score toch!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    wowwwwww jordan wat een geweldig nieuws meid! zon score wil ik ook wel! wat spuit jij? ook puregon? en hoeveel? Vind jij die 200 heftig ja? ik vind het allemaal maar einig! mijn amh is niet zo hoog! Dus ik verwacht er gewoon niet zoveel van! en er lagen ook niet echt veel eitjes klaar wat ik begreep! Dus ik weet het allemaal niet... misschien doe ik stiekum 4x 200 en 1x 150... Maar zaterdag weer terug dus? Super hoor meid!!

@Snoopy, tuurlijk mag je weer inhaken! En wat een jaar is het geweest voor jou inderdaad! En je zus wat erg! hebben jullie in de familie een hoger risico op trombose dus? Nu je het erover hebt. Mijn trombose waarde was 380 en mocht maar iets van 400 zijn. Ik vroeg er gisteren om bij Dr S in DD of dit wel normaal was? Maar hij zei dat het wel prima was en zo niet had Dr P dat wel gezegd zei hij. Ik maak me er toch best druk over. Al schijnt het wel te zijn dat intralipid infuus je bloed dunner maakt en dat moet ik 3 dagen voor punctie en 3 dagen na terugplaatsing. Maar jij dus weer weer cryo terugplaatsing binnenkort. Spannend hoor. Ik hoop zo dat het een plakkerd is, jij verdiend dat echt na zon jaar!

10. @Jordan; Wow, wat veel! Hopen op een mooie opbrengst bij de punctie!

@Snoopy; Hoe is het met jou meissie?

@Ikkuh; Kom jij de laatste paar dagen een beetje door?

Ik zal even m'n bericht uit het DD-topic kopieren en plakken, vrij lang verhaal;

Vreselijk hectische dag gisteren. Eerst naar DD, daar waren we iets voor 10 uur, hadden om 10:15 een afspraak.. Liep dik een uur uit. Is maar goed dat de afspraak in Mulheim pas om 16:30 was! In ieder geval, dokter S. begon meteen over m'n AMH. Dat dat op mijn leeftijd tenminste 3 moet zijn en dat 2,32 wel laag is. Relatief gezien nog prima te doen, maar omdat ik zo moeilijk te stimuleren ben en omdat het ook in de familie voorkomt moet ik er toch maar vanuit gaan dat de eicelreserve (te?) laag is. Ik snap er eigenlijk weinig van, ik dacht juist dat een AMHwaarde daar uitslag over gaf en dat er dus een andere oorzaak moest zijn voor het moeilijke stimuleren. Maar goed, dokter S. wil dus meteen hoog inzetten bij het stimuleren. Hij heeft wel aangegeven dat m'n eierstokken dan sterker kunnen reageren dan we eigenlijk willen en dat er een groter risico op overstimulatie is, maar ik ben dolblij met een arts die dat risico eens durft te nemen in plaats van maar heel makkelijk te roepen dat ik 'zoooo jong ben' en dat we 'zoooo voorzichtig moeten zijn', om dan weer met een slecht resultaat te eindigen. Gezien het afgelopen jaar geloof ik ook niet zo dat het dramatisch af zal lopen. Als ik 3 weken Puregon spuit en er zit nog niet eens 1 klein follikeltje, denk ik niet dat er nu ineens tig follikels zullen groeien. Maar goed, dat is afwachten natuurlijk. Verder een lijst met vitamines meegekregen die we allebei moeten gaan slikken.

Toen naar Mulheim.. Wat een raar ziekenhuis.. Bij de deur had ik eigenlijk de neiging om weer om te draaien omdat ik het echt niet zag zitten om m'n man hier te laten opereren ;) Het leek meer op een psychiatrische inrichting uit films, waar zo nu en dan iemand vermoord wordt ;)

De afdeling waar wij moesten zijn was op de 3e verdieping, en toen we uit de lift stapten kwamen we gelukkig terecht in een omgeving die er wel ziekenhuizerig en steriel uitzag, haha. Nog steeds heel raar; Hij moest een urinemonster inleveren, die moest hij dus in een luikje zetten (net als bij de zaadonderzoeken in DD), maar daar stonden dus echt nog 2 andere bekertjes van mannen die hem voor waren gegaan. Te ranzig voor woorden!

Dokter was gelukkig wel ontzettend aardig. Bij een normale TESE zijn de kansen dat er iets gevonden wordt 50/50, omdat het bij mijn vriend niet altijd allemaal morsdood is geweest is de kans nog hoger, en met een micro TESE verhogen we de kans met nog 10%. Micro TESE is wel wat heftiger, maar ik vind 10% behoorlijk veel, dus het leek mij verstandig om voor de micro te gaan, en dat vond de arts ook.. Nou, allemaal prima, afspraak zou ingepland worden, nog even bloedprikken en dan naar de balie. Vraagt het meisje bij de balie of we er op de dag van de TESE wel even voor willen zorgen dat we 2259,19 euro in een envelopje bij ons hebben :$ Je moet dat dus contant betalen daar.. Heel raar!

En tja, ik wist natuurlijk wel dat we alles zelf voor moesten schieten, maar dit is toch zo'n 70% van ons ICSI-budget. Ik kan nergens de Nederlandse tarieven voor een TESE vinden op internet, maar ik vermoed dat we niet meer dan 1200 euro terug gaan krijgen.. Ik wist al wel dat we voor de TESE ook eigen kosten zouden moeten betalen, maar dat het zoveel zou zijn..

Het is dat er zoveel goede verhalen bekend zijn over Mulheim en dat Dusseldorf het aangeraden heeft, maar anders was ik daar zo weer weggerend..

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Bbibi, 200 is echt veel. Je bent nog vrij jong ook toch? Ik spuit nu Menopur 150 en de vorige poging heb ik Puregon 150 gespoten. Toen was de eindscore 11 eitjes (waarvan 9 goed genoeg, 4 bevrucht en 3 konden er toen ook de vriezer in). Dus naar mijn gevoel en weten is 150 gewoon helemaal goed! :D

Shaddixxx, wat heftig zeg. Die kosten maar alles bij elkaar. En hoe voelt je man zich er onder? Die moet het uiteindelijk ondergaan! Pffff... Wanneer is de TESE? Eerst maar even alles op jullie in laten werken want het is nogal wat aan info!!!!

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @Jordan ja 200 toch veel? ik ben inderdaad jong alleen was Dr S niet tevreden over mijn AMH waarde. Hij wilde dit volgend jaar nogmaals testen omdat het zo laag was voor mijn leeftijd en gezien het feit dat mijn moeder al jong de overgang in ging is hij daar bij mij ook bang voor. Hij was dus blij dat we nu al in DD liepen en dat we niet nog even wilde wachten. Want iedere maand wachten was volgens hem te lang. Dus of ik zo heftig ga reageren op die hormonen weet ik niet hoor? Ik ben nieuwd! Met jou score zou ik fantastisch blij zijn :)

13. #1053 Shaddixxx, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    @Bibi, is jouw AMH 2,6?

@Jordan; Tja, blij is hij er natuurlijk niet mee, maar na alles wat ik heb moeten doorstaan vindt hij meer dat 'hij nu een keer aan de beurt is' ;)

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Dan denk ik dat hij die 200 inzet vanwege de lage waarde en dan dat sprongetje terug maakt naar 150. Tijdens de eerste fm kan hij altijd weer terug naar 200 gaan als het te weinig doet. En spuiten is niet ideaal maar stel dat er te weinig groeit...zolang je de punctie niet laat doen is het geen poging. Ik weet alleen niet hoe dat zit qua buitenland of het je dan wel extra kost omdat je dan bijv. meer medicijn nodig hebt en de vergoeding dan wellicht anders ligt. Volg je het nog? :)

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Shaddixxx, ja begrijp het goed hoor als het een laatste redmiddel is. Niet geschoten...zeg maar :) Mijn moeder maakt zich er altijd kwaad om dat wij vrouwen zoveel moeten doorstaan en mannen er 9 vd 10 x makkelijk mee weg komen. Hihi. Wij hebben natuurlijk ICSI ivm slecht zaad man. Dan vind mijn moeder het 'niet eerlijk' dat ik dan moet prikken en punctie moet ondergaan enz. Maar ja, het zij zo hihi. Als dit voor jullie maar resultaat oplevert toch!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @shaddixxx ja mijn amh is 2,6 en ik ben 24 jaar (bijna 25).
    Hoe hoog is jou waarde?

@jordan ja dat vermoed ik ook. Hij wil hoog starten zodat er genoeg groeien en zodra ze groeien wat lager zodat er nit NOG meer komen maar degene die er zitten doorgroeien! ophogen hoor ik vaak dat dat geen zin meer heeft. Zodra er al een aantal groot zijn blijft de rest vaak achter en heeft dan vaak geen zin meer! ik denk dat ik stiekum 4x 200 doe en 1x 150.... daarbij voel ik me beter! en dan na 1 dag kunnen ze altijd nog even kijken of ik naar boven of beneden moet :D (ik weet het slecht slecht) misschien doe ik het ook wel niet. Het is maar net hoe ik mijzelf voel.

En hihi grappig hoe je moeder dat verwoord. Mijn moeder heb ik het er maar weinig mee over. Zij snapt er niets van en denkt nog steeds dat als we er maar niet teveel mee bezig zijn dat het vast vanzelf wel gebeurd. En dat als ik naar het buitenland ga ik straks opeens zwanger ben van een buitenlander dat een gynaecoloog mij bezwangerd als ik onder narcose bent ... pfff wat een logica he? ik reageer daar altijd maar op JA MAM,.... ik zou willen dat het zo was! zwanger van wie maakt me momenteel niet eens meer uit, als het maar gebeurd ;) haha !

Wat betreft de poging tja ik zal dan alleen de bloedonderzoeken enzo moeten betalen en infuzen enzo als ik de poging afbreek denk ik ...Maar ik heb hier zoooo naartoe geleefd dat ik totaal niet zit te wachten op afbreken eerlijk gezegd. Ik zet graag meteen hoog in ;) hihihi... achja het is afwachten. Eerst maar eens ongesteld zien te worden. Vind dat altijd zoooo frustrerend... je weet allang dat de vorige poging mislukt is, je bent allang met die gore utro gestopt en alsnog wordt je dan niet ongi... ghrrrr

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Bbibi. Spannend hoor allemaal wanneer moet je ongi worden? Last het maar komen zou ik zeggen!

Snoopy. Ook voor jou nu weer een spannende tijd. Dat nu maar al het positieve maar mag komen! Kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk is van je zus maar ben blij dat je toch soms kan genieten van dingen weer zowiezo gewoon je tijd nemen die je nodig hebt.

Jordan. Wow wat super zeg als je zoveel eitjes kan hebben zou fijn zijn als er een voorraadje komt te liggen hoewel het leuker zou zijn dat je er gewoon maar 1 nodig hebt.

Shaddixxx. Gelukkig is het goed verlopen allemaal. Klinkt positiever dan het mck voor je he. Maar wow he wat een bedrag moet je betalen dan zeg is toch niet normaal eigenlijk. Ik hoop dat alles heel goed gaat uitpakken en het allemaal snel kan gaan gebeuren.

Meiden Ik ga echt duimen voor een babyboom hier het word nu echt tijd!!!

Hier gaat alles rustig zijn gangetje nog steeds hij zit nog goed blijkbaar haha heeft er nog geen zin in.
    Ben wel echt aan het aftellen denk nu gewoon nog max. 2, 5 week met 41 weken gaan ze een afspraak maken met een gyn om in te leiden Maarja Ik hoop dat het toch wel eerder uit zichzelf gaat gebeuren... moet eerlijk zeggen dat ik er op het moment nog niet tegenop zie gelukkig heb echt zoiets van ik laat het gewoon op me af komen ben alleen heel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet.
    Voor degene die het leuk vinden om te zien plaats ik een buik foto in me album.

18. @Ikkuh; Haha ja, maar de arts die wij bij het MCK getroffen hebben was ook echt de meest gruwelijke arts op aarde. Haar opmerking staat nog steeds op nummer 1 in mijn 'meest pijnlijke opmerkingen - lijstje'.

Ik ga zo even naar je foto kijken! :D Fijn dat je er zo vredig mee bent. Veel vrouwen hoor je toch klagen op het eind (wat ook te begrijpen is natuurlijk). Ben heel benieuwd wanneer het gaat gebeuren! Op de 19e gebeuren altijd mooie dingen.. Wie weet ;)

@Bibi; Ik ben 22 en mijn AMH is 2,32.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @shaddixxx owh dat is nog iets slechter dus! Maar bij jou was hij ook niet erg pisitief he? Vreemd dat dat toch kan! Was jou moeder ook vrij vroeg in de overgang?

@ ikkuh jaaa zeker laat maar gauw komen ja! :)
    En voor jou geld precies hetzelfde! Heerlijk nog even en je "ontmoet" gewoon het kindje wat je 9maanden gedragsn hebt! Zooo bijzonder <3 ben erg benieuwd wanneer we het goede nieuws krijgen ;)

20. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Oeps vergeet ik nog die foto te plaatsen nu al dement haha maar hij staat er meteen gedaan

Shaddixxx. Kan me voorstellen staat meteen gegraveerd voor de komende jaren. Vreselijk zo'n heks.
    Klopt dat het aan het eind iedereen gaat klagen Haha Moet eerlijk zeggen dat mijn gezeur is omdat ik nu gewoon ongeduldig word haha na al die jaren is het eindelijk gelukt en het laatst duurt zo lang dan komt denk Ik ook omdat je dan verlof hebt en als af is dus je hoeft niks meer te doen dan word je ongeduldig.

Bbibi. Zodra hij er is zal ik me zo snel mogelijk melden :d

Deel Deze Pagina