Lieve meiden, daar ben ik dan. Gister alleen in het Dusseldorf-topic gepost en vroeg naar bed gegaan, want ik was echt kapot na het vele rijden en de lange dag.. Gisteren is me eigenlijk een beetje tegen gevallen. Dr. S. had het de vorige keer over 'direct hoog inzetten', maar schreef me maar 225 i.e. Menopur voor. Ik had op iets veel hogers gerekend, vooral omdat ik eerder Puregon en Gonal-F heb gespoten, in dezelfde dosering, wat nooit meer dan 1 follikel opleverde.. Daarnaast wil hij me aan de Cetrotide hebben, terwijl ik ontzettend op Suprefact had gerekend, omdat de meiden met ervaring in het DD-topic me hadden uitgelegd dat dat op mijn situatie beter van toepassing is.. Toen is er een echo gemaakt, omdat ik geen idee heb waar ik in m'n cyclus zit (laatste menstruatie startte op 26 juli). Arts dacht dat het misschien zo was dat er inmiddels een eisprong was geweest, maar wist het niet zeker. Moest bloedprikken om dat te bevestigen of uit te sluiten, als er nog geen eisprong is geweest moet ik aan de pil (en dat wil ik echt, echt, echt niet). Toen gevraagd of mijn dunne aders een probleem op gaan leveren bij het aanleggen van het infuus. In het Geertgen konden ze dat niet voor elkaar krijgen, dus moest de punctie zonder verdoving. Jullie kennen mijn verhaal ongetwijfeld Daarom ben ik ook dolblij dat het in DD onder narcose gebeurt, maarja, dan moet die narcose wel toe te dienen zijn natuurlijk.. Arts wilde dat de anesthesist er vast even naar zou kijken. Meteen in de stress natuurlijk.. Want ja, als dat infuus niet aan te leggen is, wat dan? Dan kan er of gewoon geen punctie gedaan worden in DD, of het moet weer zonder verdoving (en hoe groot mijn kinderwens ook is, ik denk niet dat ik dat nog een keer aan zou kunnen..). Goed, op naar het bloedprikken, anesthesist zou later komen. Verpleegkundige kreeg het niet voor elkaar om me te prikken. Ze heeft me geslagen, geknepen en overal gevoeld, maar nergens zat iets wat geschikt was om bloed af te nemen.. Nog meer stressen, want als bloedprikken al niet eens lukt, gaat een infuus helemáál niet lukken. Anesthesist erbij gehaald, die heeft keihard op m'n hand geslagen (au!) en toen was het uiteindelijk mogelijk om daar bloed af te nemen. Ook zei hij meteen dat het infuus geen enkel probleem zou worden. Opluchting! Bloedprikken duurde ontzettend lang, want het liep maar heel langzaam, ik werd steeds misselijker en witter. Haalt hij eindelijk de naald eruit, overal bloed :') Ze hebben het hele kastje uit elkaar moeten halen omdat het daar in was gekomen en het schoongemaakt moest worden. Nou, toen had ik het helemáál niet meer. Ik heb zitten janken als een klein kind Goed, na een beetje water en diep ademhalen weer bijgekomen. Gisteravond toch een mailtje gestuurd naar de arts, omdat 225 mij echt te weinig leek. Nu heeft hij het opgehoogd naar 300 i.e., en daar ben ik echt heel blij mee! Word vandaag gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek. Ik hoop zo ontzettend dat die eisprong geweest is en dat ik NIET aan de pil hoef..
Wow nog maar 3 dagen meis wat spannend/' Snoopy hopelijk over paar maanden een pracht wonder. Elvie knuffel Bibi dikke knuffel en wat tegen strijdig zeg!Hopelijk met ene goed doel en lukt het Jordan hoe is het met jouw? Shadixx ik reageer zo op jouw even alles bij lezne meis.
Shasixx wat een pech zeg met je aders enzo ! Oeps alles onder hihi Gelukkig uiteindelijk toch gelukt. Gelukkig kan staat het de punctie niet in de weg. Zijn dat ze het toch ophogen en hoe was je bloed?
hey meiden! hoe is het hier met iedereen? heb weer even terug gelezen dus ben weer helemaal bij. snippie. spannend meid om iedereen weer op de hoogte te stellen. snoopy. wat super van je goede echo gefeliciteerd en ik hoop dat je er uiteindelijk wel een beetje van kan genieten hoor probeer dat echt... ik heb geen miskraam gehad maar alles ging altijd mis ervoor waardoor ik nu eigenlijk een gevoel heb dat ik niet echt van me zwangerschap heb kunnen genieten alsmaar het gevoel dat het nog ieder moment mis kon gaan en we weer teleurgesteld zouden zijn... dus ik hoop dat jij wel echt zal kunnen genieten meid het is je echt gegund. elvi. ik kan me voorstellen dat je het nog moeilijk hebt af en toe gelukkig kan je dan wel hier je verhaal kwijt dat lucht ook wel eens op. Bbibi. heftig en zeker moeilijk met de pil je stopt er mee omdat je graag een kindje wilt en dan moet je ermee beginnen tijdens het traject kan me voorstellen dat het heel naar voelt want het klopt gewoon niet. Jordan--> spannend bij het lumc ik hoop dat ze je daar beter verder kunnen helpen. zeker wel lekker om met een psych te praten van het mck dan kunnen jullie toch wat makkelijker alles kwijt met echt hulp dan zal het vast goed komen allemaal uiteindelijk met een mooi wondertje in het vooruitzicht. wow. spannend meis bijna starten! heerlijk zo`n vooruitzicht hoor. shaddixxx. spannend hoor wel fijn dat het opgehoogd is dat ze toch naar je luisteren is wel prettig. ben benieuwd naar je uitslag vandaag en dat je niet aan de pil hoeft. wat ik echt als ergste heb ervaren van het hele mmm was bij mij het wachten... iedere keer wachten op uitslagen dan weer wachten op je volgende afspraak vreselijk vond ik dat altijd ik ben echt mevrouwtje ongeduld heb altijd zoiets van huppakee aktie in de tent en doorgaan... helaas werkt het allemaal niet zo. hier gaat alles nog steeds rustig zijn gangetje we hebben nu een bedje gekocht die we tegen ons bed aan kunnen zetten waar hij in de loop van de nacht in kan liggen en dan slaapt hij ook lekker door afgelopen zaterdag heeft me man een tattoo laten zetten echt super gaaf is die geworden ik zal een foto in me album zetten, me man wou al heel lang een tattoo maar wou iets van zijn kindje dus nu was dan eindelijk het moment dat het kon
Shaddix, sjeetje wat een gedoe allemaal zeg!! Hoe gaat 't nu dan met je? Een beetje bekomen van de schrik Meis al? Snoop, ja begrijp het helemaal hoor, dat je het allemaal zo spannend vindt!! Maar supermooi dat alles er zo goed uit zag op de echo joh!! Ik denk nu dat 't een jongetje wordt, hoor!! Kun je op sommige momenten tussendoor wel even genieten? Biebsie, hoe is 't Meis? En WOW..... spannend, zet 'em op Meis!! Jor, hoe voel je je lieverd? En Snip, waar zit jij nu ook alweer in je cyclus dan? Dikke kus, Elvi
Ikkuh, wat mooi dat alles goed gaat joh!! Kun je Een beetje slapen snachts of wordt 'ie nog erg vaak wakker nu? Dikke kus, Elvi
Shaddixxx wat is er uit het bloed gekomen? Ik hoop zooooo dat je niet aan de pil hoeft, lekker tegenstrijdig ook Jeetje wat vreselijk dat je zo moeilijk te prikken bent meid ik snap dat je er even helemaal door van slag was. Gelukkig is het wel mogelijk. En super dat je naar je eigen gevoel geluisterd heb qua dosering!! Dat is zo belangrijk meid! Kom vnv even uitgebreid reageren op de rest!
Er is uitgekomen dat ik niet aan de pil hoef.. Ik begrijp er alleen niets van, want de assistente zegt dus dat mijn eisprong er nog aankomt. Hoe hebben ze dat dan gemeten en waarom was er dan geen grote follikel te zien op de echo? Waarom zei dr. S. dan dat de eisprong wellicht al geweest was en heeft hij dáárom bloed laten prikken? Ik vind het zo frustrerend, want ik heb geen idee waar ik nu op zit te wachten. Heeft de assistente het nou verkeerd, of..? Hoe is het met jou? Elvi, voel jij je weer wat beter? Ikkuh, gister even in je fotoalbum gekeken.. Wat een heerlijk mannetje heb je!
Huh Shaddix, wat raar joh!! Vertrouw je ze nou nog wel dan? Misschien hen opbellen en dan zeggen dat je het raar vindt en wel het gevoel van vertrouwen graag wil hebben en daarom graag uitleg wil of zo bijv.? Dikke kus, Elvi
Hier afgelopen week een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog. Ik mag naast de afspraken in het ziekenhuis ook gewoon naar de verloskundige. Zo heb ik iedere 2 weken een afspraak en hopelijk helpt dat me ook een beetje in mn onzekerheid. Ook adviseerde ze eventueel een coach of een haptonoom om beter met mn angsten en de spanning om te kunnen gaan. Dinsdag de termijnecho. Ik vind het weer heel erg spannend maar hopelijk krijg ik straks steeds meer vertrouwen. @Shaddixxx, gelukkig niet aan de pil maar dit zorgt ook weer voor onzekerheid. Misschien toch nog even een keer bellen? Heb je zelf wel het idee dat je eisprong is geweest? @ikkuh, ik doe mn best meid maar het is niet makkelijk. 2 keer in een jaar tijd plotseling iemand verliezen hakt er flink in en doet je vertrouwen geen goed. Oh je bedoeld een co-sleeper zkr? Ideaal die dingen heb ze weleens gezien. Echt fijn dat het zo goed gaat! @wachtenopwonder, hopelijk mag je snel beginnen meid!! @Bbibi, jeetje wat tegenstrijdig idd meid Even een hele dike knuffel voor jou!! Hoe gaat het nu? @grotebabywens, nee ik ben alleen in het MCK geweest voor de punctie en de terugplaatsing. De rest allemaal in mn eigen ziekenhuis. Hoe gaat het nu met jou? Gaan jullie er binnenkort weer voor of wil je eerst kijken of het nog spontaan lukt? @Jordan, fijn dat er toch goed wordt gekeken naar de miskramen. Ik hoor weleens dat een inj met bloedverdunners ook helpt om miskramen te voorkomen. Wat goed dat je ook gaat praten met een psycholoog meid altijd fijn om van je af te kunnen praten. Dikke knuffel! @snippie, jij ook weer bijna beginnen?
Snoopy, wat fijn dat je extra controles krijgt.. Ik kan me voorstellen dat het vreselijk stressvol moet zijn en dat je je constant onzeker voelt (hoewel ik aan de andere kant natuurlijk helemaal niet weet hoe het is om zoiets mee te maken, maar je snapt vast wat ik bedoel). Dikke knuffel! Elvi, ik heb zeker vertrouwen in DD hoor. Slechter dan de vorige kliniek kunnen ze niet zijn, en fouter dan de vorige keer kan het ook niet aflopen Daarnaast staat dokter S. toch ook wel bekend als dé dokter als het gaat om lage AMH's en slechte stimulatie, dus ik hoop ontzettend dat het hier gaat lukken. Wat de eisprong die nog moest komen betreft; daar zaten ze helemaal naast, ik ben vandaag namelijk ongesteld geworden! Dat betekent dinsdag starten met spuiten. Eindelijk verder!
Elvi ik moet als het goed is en mijn cyclus zoals altijd mee werkt zondag ongesteld worden. En dan dus meteen spuiten. Nog ongeveel 6dagen ! Deze week lekker druk dus tijd gaat hopelijk snel. Snoopy wat dijn extra controlles. En de hulp j hopelijk kan je gaande weg meer genieten knuffel! ! Shadixx wat goed zeg. Maar goed dat ze fout zaten! Nu snel beginnen. Ikkuh zou zo eens kijken naar de foto. Ik hem ook de naam van me zoontje +geboorte datum om me pols. En op mijn rechter voet zijn geboorte bloem. Mijn man heeft op zijn schouder de innitials van ons zoontje en geboorte datum.
Morgen meiden! @shaddixxx goed nieus zeg! Eindelijk beginnen! @ ikkuh ben nu aan het wachten bij bloedprikken maar ik ga vd week even kijken in je album ben zoooo benieud! @snippie jij dus ook binnenkort beginnen! Nog 6 daagjes wachten dus! Aftellen! @elvi fijn dat het weer war beter met je gaat meid! Zitten jullie al te denken aan nieuwe behandelingn voor een brusje of willen jullie het graag nog thuis proberen? Je hebt bewezen dat het wel kan! *knuf* @snoopy ik snap volkomen je stress en spanning! Logisch na wat jij hebt meegemaakt allemaal! Goed dat je nu zo goed begeleid wordt en dat ze je nu goed in de gaten houden! @ jordan hoe is het met jou meissie? Weten jullie al wanneer je weer wilt gaan beginnen met een cryo? Wij hebben morgen belafspraak met dr S. Ik heb so ontzettend veel vragen in mijn hoofd die ik op wil schrijven en wil stellen voordat we besluiten om door te gaan! Daarnaast nu sowieso sinds een week aan de pil dus vermoedelijk moet ik die geoon doorslikken en dan stoppen en dan beginnen met cryo terugplaatsing! Ben onwijs benieuwd! Zit wel met een dubbel gvoel! Ik wil gewoon eignlijk graag snel doorgaan! Want nu een maand rust bevalt me niet ( geestelijk heb ik zo geen rust). Aan de andere kant wil ik het liefst gewoon helemaal geen MMM meer en heb ik mijn buik er flink vol van. Ik ben een hoopje verdriet *knuffel voor jou meis* @wow hoe is het met jou meid?
Ik heb gisteren negatief getest, nu even afwachten wanneer mijn menstruatie doorbreekt, duurt wat langer door de utro. Dan kunnen we gaan beginnen. Ik vind het best eng allemaal, hoe zal het stimuleren gaan etc. Ik ga menopur voor het eerst gebruiken, 150 eh, ik weet niet hoe ik erop ga reageren en hoeveel follikels er zullen groeien. Stapje voor stapje.... Shaddixx, fijn dat jullie gaan starten! Snoopy, fijn dat je de begeleiding krijgt. Hopelijk geeft het je wat rust. Veel succes morgen tijdens de echo! Snippie, jij gaat ook bijna starten, spannend! Bbibi, tuurlijk heb je er genoeg van, maar je bent sterk en je gaat het volhouden en op een dag wordt je geduld beloond. Je hebt nog vele pogingen voor je, blijf hoopvol! Knuffel
Heej Biebs en Snoep, Thanx lieve Meiden,.hier gaat het steeds een stukje beter!! Wel weer aan de Utro nu, want je weet nooit, maar erg veel last van de Utro dit keer hoor. Al overgegeven, extreem moe, buikpijn gehad, etc.!! Maar goed, we gaan er nu nog wel even voor, hoor!! Dikke kus, Elvi
@wow lief van je meid! Je hebt gelijk we moeten hoopvol zijn al is dat nog zo moeilijk! Jij dus ook nega getest? *knuf* Wel spannend zon eerste keer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt "zin" in had! Heel gek... Was eraantoe denk...vond het helemaal niet eng ook de punctie niet ! Ik was blij dat het zover was allemaal! Hopelijk heb jij dat ook! @Elvis meid wooooow ik denk echt dat het gewoon weer raak is bij je! Dat zou bijzonder zijn zeg! Wat heb jij anders gedaan dit keer dat je opeens uber vruchtbaar bent ofzo? Dat geheim wil ik dan ook wel weten hihihi! Van ivf naar spontaan! Wauw! Jij hebt geen pcos denk ik ofwel? Aangezien jij zulke mooie cyclussen hebt?
@Shaddixxx oh gelukkig maar meid!! Spannend zeg nu pffff ik ga keihard duimen voor jullie. Dit is in ieder echt weer een kans, een hele mooie kans! @snippie, fijn lekker druk idd nog maar even!! @wachtenopwonder, logisch meid het is ook heel spannend allemaal, hopelijk mag je snel beginnen! @grotebabywens, oh bah heb jij zoveel last vd bijwerkingen joh Jullie proberen het dus eerst nog even zelf? Nou meiden vanmorgen weer een super mooie echo gehad van een heel bewegelijk kindje! Termijn klopt helemaal ben nu 10,3 weken. Wat wel heel bizar was is dat het een tweeling had kunnen zijn... Mijn man vroeg is het er echt maar 1? Ws omdat ik voor het eerst zo misselijk ben deze keer. Ze ging kijken en toen was er dus een tussenschot te zien met ene vruchtzakje en een vruchtje dat gestopt is met ongeveer 6 weken. Het schijnt heel vaak voor te komen alleen weten heel veel vrouwen het niet. Zou zomaar kunnen dat er bv over 2-3 wkn niets meer te zien is. In principe ruimt t lichaam t vanzelf op en het kan geen kwaad voor het andere kindje dus daar vertrouwen we maar op Ik vroeg of dit ook kon bij een zwangerschap na ICSI maar sowieso kan een embryo zich nog delen dus ja dat kan. Wij weten het niet aangezien we ook gewoon gemeenschap hebben gehad dus weten we ook nooit 100% zkr of we zwanger zijn van een cryo. Maar ik denk het wel hoor zag dat toch wel als een sterk embryo We zien het ook niet als een miskraam maar raar idee is het wel... @Dreamer, weet niet of je hier nog leest maar had jij dit nou ook?
He Snoop, wat vreemd joh!! Tuurlijk blij met een gezond kindje, maar wel apart en je blijft er wel aan denken he.... Wat als, bijv.!! En ja, we gaan toch weer zelf proberen, maar erg veel last van hormonen (utro) dit keer, wel vaker zo hevig gehad, hoor!! Even doorbijten dus!! Dikke kus, Elvi
Oei Shaddixxx, wat een verhaal met je aders. Gelukkig wel bloed kunnen prikken en nu je uitslag en GEEN pil. Yeeey. Bbibi, exact wat jij voelt, dat voel ik ook. Tegenstrijdig. Doorvermoeid worden als je aan de MMM denkt, kapot gaan van verdriet bij de gedachte nu dan maar te stoppen. Ik ben vooral moe van de MMM omdat het steeds hetzelfde loopt en ik de pijn niet meer aan wil gaan die het meebrengt als het weer mis loopt. Ik haat pijn en verdriet, ik ben er zo één die dat nooit toelaat. Ik ben blij dat we naar LUMC gaan maar vind het ook eng omdat het ook weer hoop geeft en hoop betekend nog harder op m'n bek gaan bij tegenslag. Dikke knuf meis! Ik geniet trouwens nog wel van de rust van het niet aan tp te hoeven denken voor heel even Snoopy, wat een goed bericht! Nog steeds zo blij voor je. En ik hoop dat ik dan maar voor die bloedverdunners of voor Prednisolon mag gaan. Ben echt zo benieuwd wat LUMC kan betekenen. Elvi, het gaat goed hoor. Zolang ik geen tp hoef en nu rust heb gaat het prima Hoe gaat het nu met jou? Snippie, nog maar een paar dagen he! Spannend! WOW, balen dat je niet zo zwanger bent nu maar aan de andere kant ga je nu dan wel beginnen. Ik ben van Puregon overgestapt naar Menopur afgelopen poging. Ik voelde me door de Menopur niet super maar met Puregon had ik 11 follikels, 9 eicellen, 4 bevruchtingen, 1 vese tp en 3 cryo's (die het ook allemaal overleefd hebben in de vriezer). Nu had ik 13 follikels, 11 eicellen, 10 bevruchtingen waarvan 1 vers is teruggeplaatst en er 9 in de vriezer zitten. Dus ook al was ik er 'bluh' van (van de Menopur) het resultaat is wel mooi. Ikkuh, ik ga straks jullie foto bekijken. En we hebben gesproken met de psy en ze had wel opties maar daar denk ik nu over na. 25-9 hebben we een afspraak bij LUMC hh miskramen poli. Ik wil toch echt proberen alles in NL te realiseren. Naast dat Gent en DD me bakken met geld gaan kosten omdat Menzis geen zak vergoed is het ook de belasting die er bovenop komt waar ik niet op zit te wachten (klinkt misschien zeikerig maar ik ben MMM-moe hihi). Maar ik ben dus benieuwd naar LUMC. Verder lekker op dieet. Al 8 kilo geloosd, zit nu op 74 kilo (bij 1m69, ben meer dan 15 kilo in 1 jaar aangekomen door hormonen en niet kunnen sporten vanwege de nog altijd lopende whiplash) en mijn doel is 65 dus nog 9 te gaan. Moet lukken. Verder zo mega druk @ work dus vandaar ook minder tijd maar ik kom snel weer voorbij zweven!