Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jordan nou opzich een vrij positief gesprek toch? ik begrijp je angst maar aan de andere kant super goed dat die man realistisch is en dat hij dus wel gelijk verder wil onderzoeken. Daarnaast heeft hij gelijk .Jij kan gewoon goed zwanger worden alleen het ''blijven'' is een probleem. Wie weet kan jij met bepaalde medicatie zelfs wel zonder icsi zwanger worden en blijven. Goed dat ze er nu alles aan gaan doen. En je van top tot teen gaan onderzoeken! hopelijk zoeken ze nu wel op de goede weg :)

2. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Jordan, hoe moed en fijn dat ze nog wat testen gaan doen. Ik hoop dat jullie over 4 weken meer weten en concrete stappen kunnen ondernemen. Succes meid

Snippie, hoe is je eerste echo gegaan?

Schorpioen, ik ben benieuwd hoe je punctie is verlopen!

Hier is de punctie goed gegaan, het was helemaal niet pijnlijk en dat had ik niet verwacht. Ik zit nu lekker thuis en ga de hele dag rusten, morgen ook. Uiteindelijk zijn er 7 follikels aangeprikt en er zijn 3 eicellen gevonden, van mooie kwaliteit. De rest waren cystes en leeg. We gaan hopen dat deze 3 gelukseitjes zijn en dat we goed nieuws krijgen zaterdag. Spannende dagen, ik probeer positief te blijven

3. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Wow wat fijn dat de punctie mee viel! Ik duim heel hard voor je! En dan zondag tp toch?

schorpioentje hoe ging het

Hier zoals verwacht nog geen eitjes boven de 10.maar er is duidelijk activiteit.
    Baarmoederslijmvlies was 8mm dus al keurig op dikte.
    Zondag weer terug.

We gaan er vanuit als het netzo gaat als vorige keer dat ik dan op dag 19/20punctie heb dus eind volgende week. Gaat het sneller dan woensdag of donderdag dag. Ze hoopt zondag meer te kunnen zeggen.

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook weer thuis. De punctie viel bij mij ook ontzettend mee! Ik vond de hsg veel pijnlijker!
    Bij mij hebben ze negen follikels aangeprikt en 8 eicellen gevonden!
    Alleen was de hoeveelheid zaad matig. Mijn man moest zelf een keer extra proberen te produceren. Omdat de hoeveelheid tegenviel wordt er gelijk ICSI gedaan. Ik vond dit een fijne mededeling! Nu tot zaterdag wachten.
    Ik wel behoorlijk last van buikpijn. Kruip zo lekker mijn bedje in.

5. Bedankt meiden (ook voor de reacties op m'n blog!). Het is inderdaad zo oneerlijk.. Ik weet zelf niet eens hoe ik me moet voelen, eigenlijk. Op het ene moment voel ik me echt 'ground zero', op het andere moment wil ik juist doorgaan..

Mijn hoofd zit nog te vol om alle verhalen te lezen, maar succes voor degenen die de komende dagen moeten afwachten en voor Jordan voor het wachten op de uitslagen (al duurt dat nog even..).

6. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Snippie, zondag tp *duim duim* Wat goed, je bms is al mooi, het zal nu vast hard gaan met de follikels :)

Schorpioen, dat is een mooi opbrengst! Hoe voel je je vandaag? Last van je buik? Ik duim voor je

Shaddixxx, doe rustig aan meid

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    WoW en Schorpioen, fijn dat de punctie meeviel en nu duimen voor zaterdag!!!!!

@All, ik ben van nature super positief ingesteld, kan ook overal iets positiefs uithalen maar uit zwanger (willen) worden niet meer zo helaas. Ik snap dat het positief is dat ze willen onderzoeken maar de boodschap dat de kans groot is dat ze niks vinden is wel realiteit. Ik wil mezelf niet gek maken dat ze nu gaan onderzoeken en dat dit dan DE oplossing brengt. Daarom ben ik sceptisch en ben ik me er HEEL goed van bewust dat dit niks zegt nog, mits er iets uit komt waarvan de kans maar heel nihil is. Het is dus niet dat ik z'n zeiker of doemdenker ben die alleen aan de rottigheid denkt maar in dit geval zie ik de realiteit/toekomst best somber in. Gisteren de 3D echo gehad. Alles zag er top uit. Uiteraard... Hahaha model baarmoeder en eierstokken, model uitslagen maar ja, het schiet zo weinig op. De echoscopiste gaf ook aan dat er best vaak vrouwen met veel miskramen zijn waarbij de oplossing gewoon NIET gevonden wordt. Ze sprak over het grootste deel van de vrouwen met dit probleem dus geen geweldig vooruitzicht. Ze zei ook dat het soms aan de embryo's kan liggen. Dat het feit dat ik steeds zwanger wordt (tot nu toe ook van iedere tp = 5x achter elkaar) echt bijzonder is omdat het theoritisch gezien erg veel is maar zij dacht ook aan auto-immuun aandoening. Haar theorie was dat mijn lichaam alle embryo's gezellig laat nestellen en ze er dan uit gooit of dat vervolgens de embryo's toch eigenlijk niet goed genoeg zijn... Nou ja, de laatste theorie klinkt nog het best, dat de embryo's niet goed zijn maar mijn lichaam ze niet zonder reden afstoot. Afwachten maar! :)

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Shaddixxx, begrijpelijk hoor. Het is oneerlijk, gemeen, niet te bevatten... Konden we elkaar maar een stukje geven van wat bij de ander ontbreekt. Ik heb embryo's liggen maar blijf niet zwanger, jij hebt best kans op een zwangerschap maar geen embryo's terwijl er junks zijn, meisjes van 16 waarbij het een foutje is, mensen die hun kinderen mishandelen, mensen die niet voor hun kind kunnen zorgen die allemaal maar zwanger worden. Wij halen er de meest bizarre acties voor uit, cijferen onszelf weg, leven mega gezond en het lijkt ons maar niet gegund. Het is een niet te verklaren gegeven dat wij voor de meest pijnlijke situaties en keuzes komen te staan en onszelf nog staande moeten houden ook. Hopelijk krijg je snel weer wat lucht in je koppie. Kun je het gaan verwerken en een keuze maken of je verder wil of het hierbij zal gaan laten. En waar je ook op uitkomt, vergeet nooit dat het voor jou de juiste keuze is, wat iedereen ook zegt. Je bent sterk en super en het is nu even JIJ-tijd. Hou je taai meissie! Hele, hele, superdikke knuffel!!!!!!!!!!

9. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wow: Hier gaat het ook best goed. Buik is nog wat gevoelig en soms als ik iets teveel doe voel ik dat ook. ben ook blij dat ik me voor vandaag ziek gemeld heb.
    En hoe is het met jouw? toch een mooie score hoor!
    Vind het best spannend hoor morgen, wat we te horen krijgen.
    Ik was ook heel blij met dokter D die de punctie deed, heel ontspannen en stapje voor stapje vertellen wat ze ging doen!

Jordan: natuurlijk blijft het afwachten. Maar er is nog een kans!
    Maar ik weet nog wat mijn eerste gyn vertelde,'we weten veel, maar nog meer weten we niet. En heel vaak staan we voor een raadsel, maar nog vaker zijn we verbaasd dat de natuur toch zijn eigen gang gaat!'

10. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Jordan, kunnen ze je dan geen aanvullende medicatie geven, ik heb weleens gehoord van prednison en aspirine. Ik heb vele verhalen gelezen van vrouwen met meerdere miskramen en wonder boven wonder zit er meestal toch een tussen die het redt. Ik ben ook bang dat er een probleem zit bij mij want ik heb nu al meerdere positieve testen gehad rond nod en toch ongesteld geworden. Ik ben echt bang dat mijn baarmoeder alles afstoot. Wij doen nu wel ivf maar ik ben als de dood dat het nogmaals gaat gebeuren. Maar we proberen alles wat we kunnen doen en geven niet op.

Schorpioen, ik voel me beter, inderdaad rustig bewegen en uitrusten. Ik weet dat 3 eitjes niet zoveel zijn en ik weet dat het beiden kanten op kan gaan met de bevruchting en embryo ontwikkeling dus ik probeer nuchter te zijn. Maar ik ben natuurlijk erg benieuwd en ik weet niet of ik vannacht rustig kan slapen. Ik vond de punctie begeleiding ook erg fijn!

11. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Jordan meis het is ook niet niks en goed dat je ook met de realiteit rekening houd. Toch hoop ik heel hard dat er een oplossing komt en je straks blijvend zwanger bent!!

Schorpioentje fijn dat het goed gaat.

Morgen voor jouw en wow spannend.

Wow ja hihi 8mm was al goed zei ze.
    Ben benieuwd. Sinds gisteren avond wel rek baar slijm dus ben benieuwd wat ik zondag zie.

12. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    wow: helaas is in dit traject niks zeker. Niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat er een (gezonde) zwangerschap optreed.
    Ik ben ook heel nuchter, 8 is een mooie score, maar ze moeten wel bevrucht worden en delen. en dan zijn we er nog niet.
    De komende wkn/mnd blijft het onzeker.
    Ik hoop dat ik vannacht ook wat kan slapen.

snippie: bij mij ging het ook niet heel hard hoor. Ik heb 13 dgn menopur gespoten. Bij de eerste zagen ze 6 follikels, toen 8 en de laatste 9 of 10. Ik ben gewoon een dieseltje.
    Maar 8 mm voor het bms is toch prima!

13. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ja 8 is prima en ik zat gisteren pas op dag 6 van stimuleren he .(cyclus dag 9)
    Bij me zoontje ging het ook zoals nu:)! Dus ik heb volste vertrouwen.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @jordan je hebt gelijk hoor datje zo nuchter bljft! Niets is zeker helaas :(
    Ik snap je redenatie! Iedereen was zo enthousiast over mijn 19eicellen maarja je kunt ook blij zijn met een dode mus, het zegt helemaal niets! Wat heb ik aan zoveel emmys als ze toch allemaal doormijn inmuunsysteem worden aangevallen en toch niet blijven zitte? Dan liever1 topper met een normaal funtionerend lichaam! Dan is de kans van slagen veel groter :( !! Het is zooooo oneerlijk dit klote taject!!! Ik was ook altijd zo positief! Maar dat is inmiddels ook wel over als het on kinderwens gaat! Bahhhh zo oneerlijk :( voor nu een dikke knuf! X

15. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    We hebben net gehoord dat we 3 embryo's hebben! van de 8 eicellen konden ze 5 voor icsi gebruiken en daaruit zijn 3 embryo's ontstaan!
    Morgen de tp!
    Ik weet dat we nog heel wat stappen moeten maken, maar we zijn weer een stukje verder!

16. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Wat goed schorpioen :) succes morgen meid

Wij mogen morgen ook komen voor een tp, ik was zoooo zenuwachtig. Er is 1 embryo gemaakt. Ik hoop op een topper morgen, ik ben zo blij dat we een kans hebben!

17. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was ook zo zenuwachtig! Was gewoon misselijk van de zenuwen!

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik bij jullie aansluiten. Ik sta dan weliswaar aan het begin van de MMM. Wachten op intake bij mck.. Wat ik zo even teruglees realiseer ik me dat ivf echt geen pretje is!
    Ik zie vooral op tegen het spuiten. Ben nl bang voor naalden!
    Zal er toch mee moeten dealen ..
    Wat ik lees begeleid het mck je goed bij het hele traject.
    Ik lees wel dat het verschilt per arts. Wat is jullie ervaring hierin

19. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Anja. Ik heb tnt nog geen slechte ervaringen met de artsen van mck. Voor de consulten heb je 'eigen' arts. Maar voor de echo's heb je soms een verpleegkundige, maar ook vaak 1 van de andere artsen.

Heb jij je digitaal aangemeld? Ik had gewoon gebeld en toen werd er gelijk een afspraak gemaakt.
    Bij de intake wordt er meer uitgelegd wat de behandeling inhoud. Er wordt naar je gezondheid gevraagd, vanaf welke leeftijd je begon te menstrueren en wanneer je moeder in de overgang is gegaan (dat is wel handig om dat te weten;))
    Je partner krijgt bijna dezelfde vragen.
    Ik had een doorverwijzing van de gyn, maar ze wilde toch wat onderzoeken doen, bloed, zaadonderzoek en een echo.
    Als je akkoord gaat met alles en de behandeling, dan wordt er een startgesprek ingepland en je moet naar een voorlichtingsavond.
    Je hoeft niet direct te beslissen hoor, je mag thuis nog alles rustig doornemen.

En het prikken, ik vond het zelf meevallen. Ik ben zelf verpleegkundige dus prik dagelijks mensen, maar in jezelf prikken is toch anders. Neem gewoon de tijd ervoor!

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze vrijdag gebeld voor wat informatie. Omdat ze voor afspraken maken niet in het weekend bereikbaar zijn kon ik ook een mail sturen. In het zkh hebben wij alle onderzoeken (bloed,hysteroscopie,echo's en m'n man 2 x zaadonderzoek) gehad in het zkh. Zal dat opnieuw moeten doen in het mck?
    Wat kan ik nog meer verwachten tijdens de intak qua vragen?
    ( ben graag goed voorbereid)
    Hoeveel tijd zat er tussen de intake en de eerste ivf behandeling?

Deel Deze Pagina