Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden in het ziekenhuis ook verschillende onderzoeken gehad. Bloedonderzoeken, zaadanalyse, ovulatieecho's en ik had ook een HSG ondergaan.
    Maar ze willen toch zelf ook wat onderzoeken. Beide bloedonderzoeken op soa's.

De vragen die wij kregen waren nog of er erfelijke ziektes in de familie voor kwamen. Of je rookt, medicijn gebruik, of je partner een zittend beroep heeft enz.

Bij ons zat er 2 mnd tussen het intake en start behandeling, maar dat kwam ook dat ik vlak voor de infoavond ongesteld werd en je mag pas starten na het startgesprek en infoavond.

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat is dat dan snel gegaan zeg! Goede timing van je menstruatie!;) Dank je wel voor je informatie.

Het lijkt me het beste om het gewoon over me heen te laten komen en niet teveel verhalen van horror puncties lezen :)

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist mail gehad van mck. 10 oktober intake!Wat snel.. 😃
    ( moest ik even delen )

4. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Welkom Anja! Ik had binnen 2 weken een intake en een maand daarna een startgesprek, dus het is wel snel gegaan. Ik ben tot nu tevreden :)

Vandaag tp gehad van een 7-cellig embryo, nu de wachtweken doorkomen

Schorpioen, hoe is het bij jou gegaan? Ben je ook al aan het broeden? :)

5. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook aan het broeden :D. Bij ons is een 8 cellige embryo terug geplaats en 1 embryo wordt ingevroren.
    Ik vond de embryologe niet heel vriendelijk, wilde me even netjes voorstellen, maar daar was geen tijd voor, verder wilde ik weten hoeveel cellen het was. Ik kreeg wel antwoord, maar een beetje zo van,'moet ik even nakijken, weet ik niet uit mijn hoofd, zoveel terugplaatsingen. Ik weet best dat het druk was, maar de manier hoe dat gezegd werd.
    En toen was het antwoor','8.' meer niet. toen zei de arts die erbij was dat het een prima embryo was.

Wow: kreeg jij ook gelijk een afspraak mee?

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    NOD is altijd spannend( ondanks dat de kans bij ons op een spontane zwangerschap klein is) maar het lijkt me nog veel spannender na den terugplaatsing...

7. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Anja welkom!! Ik zit alleen bij MCK voor punctie en tp! Heb dus verder niet veel met de artsen te maken.

Wow en schorpioen veel broedplezier wanneer mogen jullie testen 13 oktober?

Schorpioen wat een stomme reactie!! Van die man zeg!
    Maar hopelijk verder niet nodig meer!

Hier tweede FM gehad.
    rechts sowieso 6 en links 2.
    Er zijn nog een paar Dinsdag weer terug komen.
    Punctie wss zaterdag.
    Moet dinsdag weer terug komen. en dan mogelijk donderdag nog eens. Dan zou denk 8 okt de tp zijn.Maar eerst dinsdag weer afwachten

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Bbibi, ik vind het zelf juist helemaal niet hard gaan, maar t voelt nog steeds als de tijd uitzitten van mij mag het al maart zijn;) Hoe gaat het verder met je?

@Shaddixxx, hoe gaat het nu met je? Lekker dat jullie er toch even tussenuit zijn geweest. Dikke knuffel!!

@wow, de laatste keer hadden we idd 4 follikels waarvan volgens mij 3 of 4 goede eicellen. Ze zeggen weleens bij minder follikels dat de kwaliteit vaak wel heel goed is. En bij jou dus ook 3 mooie eicellen super! Fijn dat de punctie meeviel. Nu lekker broaden op je sterke embryootje!!!

@Jordan, op zich dus een heel positief gesprek zoals ik het hoor. Wat fijn dat er nu eens goed geluisterd wordt en naar het probleem wordt gekeken. Ik snap je gevoel helemaal meid. Het is ook moeilijk om positief te blijven omdat je er zelf gewoon geen invloed op hebt. Zoek je een baan kan je alles op alles zetten maar met zwanger worden en blijven is het gewoon afwachten en hopen...Iedereen zegt nu ook bij ons het moet gewoon goedkomen nu, heel lief maar wie zegt dat het nu wel goedkomt?

@schorpioen, fijn dat de punctie meeviel en wat een mooie opbrengst! Wel balen dat het zaad niet zo goed was maar gelukkig doen ze gelijk ICSI. Nu lekker broeden op je mooie embryootje!! Ik vroeg vaak ook hoeveel cellig ze waren maar ik heb het idee dat ze dat niet zo belangrijk vinden daar. Kreeg wel antwoord maar ze zeiden het nooit van tevoren.

@Anja1977, welkom! Mijn ervaring bij het MCK is goed. Al had ik alleen de punctie en de TP daar de rest in het ziekenhuis. Ik was de eerste ICSI een jaar geleden gelijk zwanger, helaas is ons zoontje plotseling overleden bij bijna 23 weken. Dit jaar 2 ICSI pogingen gehad en nu zwanger van een cryo. Ik vond het vooral fijn dat het heel snel ging allemaal, in sommige ziekenhuizen moet je eerst een paar maanden wachten. Heel veel succes ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn!

@Snippie, spannend meid gaat nu opschieten!!

9. We moeten nog hoor :p Het gaat verder wel redelijk. We hebben vrijwel alles van ons traject gefilmd. De TESE, FM's, onze stunts om de poging succesvoller te maken ;), het spuiten, voor de punctie, na de punctie en de uitslag. Per ongeluk heeft de camera nog een half uur nadat we het nieuws hebben gekregen doorgedraaid, dus ook al ons verdriet staat erop. Ik heb het allemaal achter elkaar gezet, het is een film van bijna anderhalf uur geworden. Ik merkte het eerder na de TESE al, maar het helpt me heel goed met het verwerken. Alles krijgt steeds meer een plekje, als ik het weer opnieuw gekeken heb.

Op sommige momenten is het nog moeilijk natuurlijk. Vooral het lezen over meiden die tegelijk met mij in het traject zaten en die nu de TP achter de rug hebben (niet lullig bedoeld meiden). Wat me ook heel erg steekt, ondanks alle lieve reacties die we hebben gekregen, is dat er een paar mensen zijn die tijdens het traject heel erg mee schenen te leven en die nu niets laten horen en alleen bezig zijn met hun eigen traject -met goede afloop-, terwijl ik weet dat ze het wél hebben gelezen..

Hoe is het met jou? Kan me voorstellen dat het ontzettend langzaam gaat. Is een AngelSound eventueel niets voor jou? Of denk je dat je jezelf daar alleen maar gekker mee maakt? Knuffel!

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oh jullie hebben het nog tegoed dus;) Poehh lijkt me heftig om alles terug te kijken zeg maar wat je zegt het kan wel heel erg goed zijn voor de verwerking idd! Zo heb ik alles van begin tot nu ook op een site gezet en soms lees ik het nog weleens terug en dat helpt idd. Het lijkt me zkr confronterend om te zien dat andere met wie je gelijk liep nu een TP hebben gehad, zo had het voor jullie ook moeten zijn. Mag ik vragen of je nog vertrouwen hebt? Ik las op je blog dat je doorzettingsvermogen, je vechtlust al vrij snel weer terug was. Ik vind het super knap want je moet wel. Maar denk je nu niet steeds vaker aan een donor? Want ze hebben nog zaad over maar dat is toch van dezelfde kwaliteit? Heb je binnenkort een gesprek om al je vragen te kunnen stellen?

Een angelsound heb ik, bij de zwangerschap van Lieke aangeschaft en toen vanaf 11 weken zo af en toe geluisterd tot ik haar voelde.
    Ruben hoorde ik al met 9 weken, maar gek genoeg had ik de dwang om te blijven luisteren. Eerst wekelijks, daarna 3x per week daarna 2x en vervolgens iedere dag. Toen ik hem voelde niet meer aangeraakt tot die ene dag....ik heb daarom nu gemengde gevoelens erbij en raak hem liever niet meer aan. Doet me iedere keer aan die ene dag denken.

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor het welkom! Ik ben nog niet helemaal thuis in het vakjargon van de wereld die ivf heet, maar daar komt vast verandering in.😃

12. Kan ik ook heel goed begrijpen Snoop.. Doen waar je je goed bij voelt!

Ik denk inderdaad dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het een donor gaat worden. Ik kan niets bedenken wat dokter S. nog kan zeggen om daar nog verandering in te brengen. Ik bedoel, zelfs áls hij zegt dat we gewoon 'pech' hebben gehad en dat de rest van het zaad, wat nog in de vriezer ligt, wel prima geschikt kan zijn, durven wij het dan aan om het nóg een keer te proberen?

Ik denk dat we ons dat na het telefoontje al gerealiseerd hebben en dat we er nu min of meer gewoon vanuit gaan dat dat is hoe het gaat verlopen. Soms kan ik daar echt vreselijk verdrietig om zijn. Dan doet het zoveel pijn dat er nooit een kindje zal komen wat zijn ogen heeft, of zijn haarkleur. Aan de andere kant.. Van Damiën is hij óók de biologische vader niet, maar dat merk je echt nergens aan. Damiën neemt zijn manier van praten over, ze hebben dezelfde interesses en hoe vaak mensen niet zeggen 'dat hij zo op z'n vader lijkt'.. Ik zou het echt vreselijk vinden als 15 oktober blijkt dat we de droom van een kindje, dat volledig van ons samen is, op moeten geven, maar tegelijkertijd denk ik ook dat we momenteel al bezig zijn met afscheid nemen van die droom, dat we het straks na de 15e nog heel moeilijk hebben, maar dat we daarna weer vooruit gaan kijken..

Ik heb eraan gedacht om een volgende poging half met eigen zaad en half met donorzaad te doen, maar ik denk niet dat DD daar aan mee wil werken. Daarnaast.. Wat dan als je een tópembryo hebt, ontstaan door het donorzaad en eentje met matige kwaliteit, ontstaan door eigen zaad? Welke laat je dan terugplaatsen? De matige, omdat het dan biologisch gezien helemaal van ons is en omdat dat zo'n wonderlijk gevoel zou geven, of die van topkwaliteit, omdat je dan het meeste kans hebt op een zwangerschap, wat uiteindelijk het doel is wat we al zo lang willen bereiken? Ik denk niet dat we voor die keuzes willen komen te staan..

Het is gewoon kut allemaal. Echt zo ontzettend kut. Wat waren we blij met onze 9 rietjes.. Nu zou het écht wel gaan lukken. Ja, niet dus ;)

Nouja, goed. De tijd zal het leren, denk ik..

13. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Sorry voor de radiostilte Meiden, was op vakantie en had daar dus geen wifi..........zooooooo 2012.. Maar nu weer lekker helemaal terug en ga binnenkort eens gauw alles bijlezen. Wel een boel zie ik hoor!!

Anja, welkom hier Meis en heeeeeeel veel succes, ook mijn ervaringen bij het MCK zijn erg goed, ik vind ze snel en vriendelijk en krijg altijd antwoord op mijn vragen!!

Meiden, vraagje hier. Mag weer op voor cryo tp. Nu zijn 't vierde dag cryo's geloof ik. Dan moeten ze op vierde dag na eisprong ook worden teruggeplaatst. Nu heb ik wo. ochtend ongeveer mijn eisprong (pregnyl morgenavond zetten), wat zouden jullie dan als de vierde dag rekenen? Ikzelf reken die wo. dan namelijk mee en zou zeggen za. maar ik moest afspraak maken voor de zo. Ga maar eens vragen nog denk ik, maar hoor heel graag jullie ervaringen hiermee!!

Ga gauw lezen hoe het allemaal met jullie is!! btw, Snooooooop wat ga je goed Meis, supergoed joh!!

Dikke kus, Elvi

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    **** breekt ff in ****

Shadixxx, wat een verdrietige kutzooi! :(:(:(
    Sterkte met het verwerken hiervan!
    Hele dikke knuffel!

**** breekt weer uit ****

15. Dankjewel Zonnestraal! Knuffel terug!

16. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddix, heb het gemist!! Geen goed nieuws? Ze hadden toch zoveel buisjes? Was het niet goed? Oh Meis als dat zo is, he gatver, dat mag niet hoor, we hebben zo hard geduimd allemaal!! Is het echt geen goed nieuws? Of misschien nog een kleine kans?

Dikke kus en stevige knuffel, Elvi

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Shaddixx hele grote knuffel lieverd!!

Elvi meis fijn weer wat van je te horen.
    Ik zou inderdaad zeggen woensdag! Dus even goed overleggen meis!! Maar hun nemen denk ik ruim Omdat je ei binnen 36 uur springt.

18. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Ik geloof dat je 16 dagen na punctie mag testen, dat is 12 oktober

Wat fijn dat je op schema loopt!

19. wachtenopwonder

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Weet je, ik had precies hetzelfde gevoel, niet zo vriendelijk. Ik vroeg zelf ook naar de embryo en toen vroeg ze wat ik precies wilde weten. Ik vroeg naar het aantal cellen, kwaliteit enz en toen vertelde ze dat het 7 cellig was met wat fragmentatie

Ik heb ook gelijk een afspraak gekregen, 4 november

20. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    wow: ik kreeg van haar alleen te horen dat het 8 cellig was, meer niet! zelfs mijn man, die heel van kan hebben vond haar erg onvriendelijk. Ik bedoel, voor hun is het misschien heel normaal, maar ik wilde het gewoon graag weten! Maar we zijn het weer snel vergeten.

Ik moet 6 nov terug. de dag daarna ben ik jarig, dus wie weet krijg ik een heel mooi verjaardagskado;)

Shaddixxx: geniet lekker van jullie korte vakantie! Ik moet vaak aan je denken, ook omdat we bijna gelijk liepen. Snap best dat je het lastig vind om te lezen dat een aantal nu een tp hebben gehad.
    Een hele dikke knuffel!

Deel Deze Pagina