Ik ben sinds vandaag gestopt. Ik rook al zo'n 10 jaar en dit is de eerste keer dat ik ga stoppen. Het zal wel heel moeilijk gaan worden maar ik weet waar ik het voor doe. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als mijn kindje er wat aan over houdt. En daarnaast scheeld het ook een hoop geld in de maand Misschien kunnen we elkaar hier een beetje steunen
ik wil niemand veroordelen, maar... mag ik vragen (want dit is iets wat ik me altijd afvraag) waarom de meesten van jullie niet stoppen wanneer je bewust bezig gaat met zwanger worden? (voor degenen bij wie het uds niet als een verrassing kwam) je weet toch wanneer het zover is dat het nog moeilijk word ook ivm. de hormonen....? ik zal wel makkelijk praten hebben als niet (exroker) roker... maar dat lijkt mij altijd stuk logischer zeg maar... en wederom, ik val (deze x ) niemand aan, gewoon serieus geinteresseerd in de beweegreden te wachten tot een positieve test.
Na mijn positieve test heb ik nog een sigaret gerookt en daarna niet meer. Onderutussen dus al zo'n 7 maanden niet meer gerookt. Ik heb er niet echt veel moeite mee gehad, had ik behoefte aan een sigaret dan nam ik een lollie. Nu heb ik heel af en toe nog zin in een peuk maar ik doe het niet. Alles voor de beeb
helemaal gestopt direct. zou het me nooit vergeven als er iets mis zou gaan. ken niemand waar het goed bij gegaan is. dus vroeggeboortes, miskraam enz.... dus dat risico wil ik niet nemen. nog steeds rookvrij *ok pas nog een keertje voor de gezelligheid (en ook gewoon bij die ene keer gelaten en heb geen behoefte eraan om het weer te doen, bah), zou ook nooit meer terug willen naar die periode. vriendlief stopte na de geboorte van onze meid... vond ik veel te laat maarja... eerder stoppen heb ik al geprobeerd en minderen, helaas was ik toen zo teleurgesteld dat het zo lang duurde en hadden we een enorme stressige periode dat het niet gelukt is ermee te stoppen gelijk. gelukkig heb ik dat probleem met baby 2 straks niet
Ik ben gestopt op de zelfde dag dat ik zag dat mijn eiersprong was geweest (app). Dus vier weken voor ik een test kon doen. Achteraf ben ik heel blij dat ik dat heb gedaan ook al wist ik helemaal nog niet of ik zwanger zou zijn. Het was de een na laatste sigaret in mijn pakje en hij smaakte zo vies, echt heel fijn na 11 jaar roken dat het zo makkelijk was. Nu na 6 maanden nog steeds totaal geen moeite mee, ik vind het ook erg stinken. En als je in je hoofd houd hoe slecht en vies het is, is het makkelijker vol te houden. Ik ben benieuwd of nu stoppen met roken heel anders is dan als je niet zwanger bent ivm hormonen enzo?
@babebabe, inderdaad dat was ik ook van plan. Wij persoonlijk waren een half jaar gestopt met de pil om te onthormonen zegmaar, met in gedachte nog minstens een jaar te wachten met écht proberen Toen ik zag dat we niet goed hadden opgelet en dus 2 dagen voor mijn eiersprong hadden gevreeen was er een kans dat ik zwanger zou zijn, wat helemaal niet erg was. Ik had ook direct met roken willen stoppen tegelijk met de pil maar dacht nog zeker een half jaar tijd te hebben om af te bouwen. Ik was overigens van een pakje al naar 2-3 sigaretten per dag. Maar inderdaad is het eigenlijk al te laat omdat we wel het risico namen direct zwanger te worden. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan..