Hallo meiden, Ik ben er vorige week vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben, joepie, ben echt ontzettend blij. Ik ben nu net geen 5 weken zwanger. Ik heb wel last van wat klachten, wat krampen onder in mijn buik, last van mijn rug, vlagen van misselijkheid, etc. Maar mijn grootste probleem nu is dat ik zooooo ontzettend moe ben. Wordt 's-ochtends tussen 5 en 6 uur wakker en kan dan eigenlijk niet echt meer goed slapen. Het gevolg is dat rond 2 uur 's-middags (dus op mijn werk) ik mijn ogen bijna niet open kan houden. Nu heb ik werk waar ik makkelijk iets eerder weg kan, als mijn werk maar af is. Maar ik kan toch niet de komende tijd elke dag rond 2 uur naar huis terwijl ik normaal tot 5 uur blijf. Heeft iemand anders dit ook en hier toch een beetje een oplossing voor gevonden? Ik moet eigenlijk een uurtje slapen tussne de middag, maar dat gaat niet goed. Groetjes Saartje
toch anders proberen 's avonds wat extra rust te pakken op de bank bijvoorbeeld. Anders tussen de middag even gaan wandelen, voor de frisse lucht en energie. Ik merk ook dat ik rond 2 uur echt volledig inkak! Ik noem het de after-lunch-dip, maar het heeft deels met zwangerschap te maken maar ook met je spijsvertering.
Dank je Marjanneke, Ik had hiervoor ook wel een after-lunch-dip, maar die was ongeveer van 13.30 tot 14.00uur. Nu duurt hij van 13.30/14.00 uur tot ik weer wakker wordt 's-ochtends. Heel erg lastig, maar ja, het is voor een goed doel. Mijn collegaatje zei net heel positief ... met 14 weken is het allemaal weer over, haha, nog 9,5 week te gaan dus. Volhouden dan maar.
Ik heb het ook al weken. Vanaf het begin tot nu! Hopelijk is het bij jou eerder weg, ik word het zo zat dat extreme moe zijn. Ik hoop dat het bij de 4 maanden weg gaat, want eerst dacht ik dat de vermoeidheid meestal bij 12 weken weg zou trekken, maar ik lees overal dat de vermoeidheid meestal zo rond de 4 maanden wel over is. Ik hoop dat echt! Heb geen tips voor je verder, alleen veel rust nemen! En even de boel de boel laten. Het huishouden kan later ook wel, zelf ben je nu even belangrijker.
Ik ben ook extreem moe geweest en heb 6 weken niet gewerkt. Het was bij mij echt de hele dag, of ik nou goed sliep of niet, ik kon echt niks. Ik ging van bed naar de bank, probeerde wat te eten en soms even wat te doen (wasje vouwen) en moest dan een half uur liggen. Mijn man kookte in de beginperiode, ik zat rillend op een stoel uit te leggen wat hij moest doen (hij heeft nooit gekookt). Echt een verschrikkelijke tijd! Ik kon absoluut niet functioneren, laat staan gaan werken. Rond een week of 8/9 ging het iets beter, dan kreeg ik ups en downs, in de ups kon ik wel wat doen, maar daarna moest ik echt bijkomen door te liggen of zelfs slapen. Dacht ik ff naar de supermarkt te gaan, maar voordat ik jas en schoenen aanhad was ik eigenlijk al kapot. Toch gaan en dan in de rij staan draaien voor de kassa pfff. Langzamerhand werden de ups beter en langer en vanaf 11 weken ging het steeds beter. Toen ben ik weer gaan werken. Was toen wel wat vermoeider, maar met 13 weken was mijn oude energie weer terug. Meestal is het zo tussen 12 en 17 weken weer over en als het aan blijft houden is er vaak meer aan de hand (ijzertekort of suiker bijv.). Ik zou zeggen: luister naar je lichaam en als t niet gat, dan gaat t niet. Je hebt trouwens als zwangere sowieso wettelijk recht op 1/8 van je werktijd extra pauze. Dus benut die ook en loop ff een rondje buiten ofzo. Ik merk nu dat mijn vermoeidheid weer wat begint toe t enemen, maar is andere vermoeidheid, gewoon duf na een dag achter de compu. Dus elke dag in pauze zeker naar buiten voor frisse lucht.
Dank jullie wel dames, Helaas heb ik gister een miskraam gekregen. Nu even bijkomen en tijd voor mezelf nemen, in ieder geval dit weekend. Daarna kijken we wel hoe het loopt en gaan we naar de volgende ronde. Onze tijd komt nog wel. Groetjes Saartje
Oh wat naar!! Heel veel sterkte en hopelijk zal de volgende keer wel goed gaan. Neem je tijd om dit te verwerken!
Heeeeel erg herkenbaar! Ik word elke dag rond 6u wakker omdat ik moet plassen (had ik anders nooit) kan dan nauwelijks tot niet meer slapen en ben de andere dag rond middaguur doodop.. Val dan ook rond 9 a 10u in de avond in slaap
hey saartje, ik heb idd ook dat ik ontzettend moe ben als ik vrij ben. dan ben ik net 2 a 3 uurtjes wakker en dan ben ik bekaf en kan ik zo de hele middag weer slapen. en dan in de avond wakker en dan kan ik de hele nacht weer slapen. maar als ik op me werk ben ben ik ontzetten hyper en stuiter ik van hot naar her. al moet ik er wel bij zeggen dat ik nu 3 weken niet ongy ben geweest en dat me testen nog niet positief zijn uitgekomen. de rest van de syptomen zijn er wel beetje raar maar ach hoop dat je je snel weer wat fitter voelt