Waar ga jij op bezuinigen in 2011?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Gezien t feit dat in 2011 veel dingen omhoog gaan in prijs zoals Kdv en zorgverzekering, zou ik graag willen weten waar jij op gaat bezuinigen in 2011.
    Dus neem je bv een andere zorgverzekering of zoek je een ander KDV waar de prijzen lager zijn?
    Of ga je bv voortaan minder shoppen of boodschappen doen bij de goedkope supermarkten.
    Mischien kunnen we tips van elkaar gebruiken.

Ik zal zelf beginnen:
    -Ik overweeg om de kids 1 dag minder naar t KDV te brengen in de week. Hierop zou ik zeker 100 euro besparen per maand.
    -Ik wil overstappen naar een goedkope zorgverzekering als ik die vind.

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij hoeven niets te besparen en zullen dat dan ook niet doen, 2011 wordt juist het jaar met veel grote uitgaves, paar keer naar NYC (werk en prive) baby die komt en waar we alles nieuw voor moeten kopen, etc etc Maar dit kunnen we met ons huidige inkomen prima doen, dus bezuinigen, nee.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hoeven ook niet te bezuinigen. Integendeel, ons hypotheek is net verhoogd, omdat we een extra kamer laten bouwen. In principe verdienen we genoeg om alle tegenslagen op te vangen.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook niet bezuinigen

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Nee, wij gaan ook niet bezuinigen.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.123
    113
    Home
    wij gaan nergens op bezuinigen

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hier wel, maar waarop? Dat weet ik nog niet.

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

pff ik hoop toch wel te kunnen bezuinigen, bij ons is het wel echt nodig hoor

ik wou dat ik ook wel kon bezuinigen op het kdv, maar dat kan niet, het is nog altijd voordeliger om haar te brengen en om te werken dan om dat niet te doen bij ons.

ook wil ik graag naar een goedkopere, maar toch goede zorgverzekering maarja ik vind het nogal moeilijk en durf ook weer niet goed over te stappen...

dus bezuinigen ik hoop dat ik iets kan vinden waarop het kan!

9. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Wij gaan naar de zorgverzekering kijken en het zou fijn zijn dat we iets minder aan boodschappen konden gaan uitgeven.

10. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik ben bang dat er bij ons niet veel te bezuinigen valt. Ik budgeteer alles al.

Ik maak elke maand een overzicht van de vaste lasten, ons inkomen en alle voorziene uitgaven zoals verjaardagen, uitjes, extra benzine, boodschappen enz. wat er overblijft gaat naar de tussenspaarekening. hier mag ik gewoon afhalen wat ik extra nodig ben in de maand. Maar meestal kan het eind van de maand gewoon naar de spaar.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ga overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Ik ga van VGZ naar CZ. Dat scheelt me 14 euro in de maand. Verder gaat per 12 december mijn autoverzekering over, dat scheelt me een tientje in de maand.

En als het me gaat lukken om komend jaar zwanger te worden ga ik besparen op roseetjes ;). Maar dan komen er natuurlijk veel andere kosten bij. Maar het idee is er...

12. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier is bezuinigen ook nodig. Maar waarop, ik vind het moeilijk. Wat hier al helpt is de maandteruggave van de hypotheekrente wat hoger laten uitbetalen.

Verder twijfel ik over de zorgverzekering, daar zou ik op kunnen bezuinigen maar ik wil wel een goede backup hebben mocht het nodig zijn.

Al iemand nog goede tips heeft!? :D

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Waar doe je je boodschappen? Soms zijn we hier lui maar zeker als we goed opletten en 3 of 4 keer in de maand naar de Liddl gaan houden we zo ruim 100 euro over van het boodschappen budget. Ook een weekmenu heb ik twee keer gedaan met de spullen die je hebt en zorgen dat je het al in huis hebt. Ben er slecht in om dat vol te houden maar het scheelt echt veel!

Verder ook je zorgverzekering op de vergelijker van de consumentenbond vergelijken dan zie je wat er wordt gedekt. CZ dekt voor mij mee dan VGZ, terwijl het wel goedkoper is...

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    De kosten van het kdv gaan voor ons 50 euro omhoog, maar de zorgverzekering kan 50 euro omlaag door naar een andere verzekeraar en een goedkoper pakket over te stappen. Dus daar ga ik op bezuinigen...dan heb ik de stijging van het kdv er weer uit.

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Mijn telefoon abbonement loopt af en stap over op sim only (scheelt 20 in de maand)
    En verder ga ik 'proberen' wat minder onzin te kopen (kleine dingetjes die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb en vervolgens rondslingeren of kwijt raken in huis).

16. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Tja altijd weer die booschappen als ik daar eens op zou bezuinigen scheelde dat alweer.
    En niet overal pinnen een tientje bij de blokker en dan nog effe 5 euro bij de zeeman enz. Gewoon een vast bedrag per week voor de booschappen ed.
    Dat is het wel voor 2011.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga zelf een pakket lager nemen van zorgverzekering ( Heb nu gezinspakket ivm bevalling, wil een jong pakket omdat ik volgend jaar ws toch geen kindje er bij ga krijgen ) en wil goed op de boodschappen blijven letten. Verder heeft mn man net een andere auto om nee naar werk te rijden, scheelt een hoop in de benzine. We zullen flink zuinig aan moeten doen omdat ik 10 weken ouderschapsverlof opneem en daarna 50% ga werken!

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja op de boodschappen hebben we al bezuinigd dit jaar. Dat gaat heel goed. Doe alles bij de LIDL en haal soms bij Ah of C1000 een beetje aanvulling, maar vaak is dat niet nodig. Daarnaast heb ik een strak budget plan waar ik alle inkomsten en uitgaven bij houd, dus we doen het al redelijk netjes. Alleen de KDV wordt fors duurder voor ons, dus dat valt wel tegen en eerlijk gezegd weet ik neet eens echt waar we het vandaan moeten halen.

Maar goed, ben al veel aan het kijken bij de verzekeraars, kijken of daar iets te bezuinigen valt.

19. Miniman

Miniman Niet meer actief

Leuk topic, ik ben wel bezig met een aantal bezuinigingen.

- Aanvullende verzekering van onze zorgverzekering opgezegd, scheelt 30 euro per maand.
    - Telefoonabo van 20 euro naar 3 euro per maand. (goedkoopste abo bij Ben, ik bel toch nooit)
    - boodschappen halen voor het grootste deel bij de Liddl vp de Appie.

Wij doen wel aan bezuinigen aangezien ik de helft minder ben gaan verdienen afgelopen jaar...

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik ga bezuinigen op impuls aankopen..Ook wil ik gaan bezuinigen op de kleding van Esmee.. Ze kan voor de hele maand kleding aan zonder dat ik hoef te wassen. :)

Deel Deze Pagina