scheiden/nieuwe relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door dwazie1980, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    Goededag..

Ik ben gewoon even nieuwsgierig...

Ik ben gescheiden heb twee kindjes.. heb co-ouderschap.. helemaal prima

heb een nieuwe liefde ook aan het scheiden deze heeft drie kindjes..en een heks van een ex...

wie heeft er ook deze ervaring...

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zit nu midden in een scheiding, heb ook 2 kindjes.
    Ook wij hebben co-ouderschap, wat ik vreselijk vind ik mis ze vreselijk maar de kids vinden het helemaal leuk.

Maar aan een nieuwe relatie moet ik ff niet denken eigenlijk.

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    oh meid wat heftig... mijn scheiding verliep heel soepel... is nu ookal een half jaar geleden..en de kinderen missen ja vreselijk went ook niet denk ik

hoe doen jullie dat als ik vragen mag...

bij zijn de kinderen van zondag avond tot woensdagavond en dan om het weekend..wij wonen dan ook echt nog een straat achter elkaar..

sterkte meis dat wil ik nog wel even zeggen

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik heb met mijn ex een dochtertje Linn*
    Samen met mijn vriend heb ik een tweeling Cas en Sem en nu krijgen wij nog een tweeling.
    Mijn vriend heeft een dochtertje Loecke met zijn ex. Loecke heeft Cas en Sem nog nooit ontmoet. Dat wil haar moeder niet en zij heeft haar helemaal tegen haar papa opgezet. Ondertussen gaat het wel al beter tussen mijn vriend en zijn dochtertje en vechten wij de hele zaak aan. Ze snapt dat papa nu voor haar vecht en echt heel veel van haar houd. Donderdag 2 december komt de zaak voor en hopen wij Loecke ook af en toe bij ons te hebben. Mijn vriend heeft voorlopig enkel bezoekrecht.

5. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    pffft das ook heftig...

mijn vriendje heeft 3 kinderen de jongste meid mag sinds 2 weken een om het weekend bij ons zijn maar de oudeste twee jongens heeft mama zo opgestookt dat ze mij werkelijk haten...en dus voel ik me vaak de reden dat hij zijn kinderen niet ziet...en dat vind ik zo een vervelend gevoel...

zo erg dat ik soms denk om de relatie te beeindigen maar dat zou mijn vriendje echt vreselijk vidnen en ik natuurlijk ook hij is namelijk echt een wereld vent..

maar ik vind het zo moeilijk!!!!!!!!!!

6. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Hier zette ze enkel hun dochtertje op tegen haar papa. Voor ik beviel van de jongens mocht zij wel bij ons komen. Maar net voor ik beviel vond zijn ex het nodig om ons aan te klagen omdat we wegens de tweeling Loecke zouden verwaarlozen. En toen heeft zij dus gelijk gekregen. Helemaal oneerlijk want wij deden vaak dingen samen met haar!

7. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    jeee das belachelijk... oh echt ik snap niet wat sommige mensen hun kinderen aandoen...
    Het liefst heb ik mijn kindertjes 24 uur per dag 7 dagen per week bij me...maar daarmee ontneem ik dus hun vader en daar pas ik voor...ik vind dat mijn kinderen het recht hebben op hun vader en wat ik daarbij voel is niet belangrijk...
    Nou is de papa van mijn kindjes ook echt wel een hele goeie papa ik snap best dat er moeders zijn die hun kinderen weghouden bij vaders die minder goed zijn...

YM sterkte jij ook met dit alles...naast alles wat je al meemaakt moet dit heel heftig zijn...

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook uit elkaar met de vader van mijn dochter. Hij had ook al een zoon en dat is dus de halfbroer van mijn dochter.
    Vader is niet meer in beeld. Woont volgens zeggen zelfs in Engeland. Ik zou ook mijn dochter niet bij hem alleen achter laten. Hij heeft geen verantwoordelijkheids gevoel naar de kids toe en niet eens de financiele middelen om luiers en of fatsoenlijk eten te kopen.

Wel is er een soort van omgangsregeling met de ouders van mijn ex. Die hebben ook een regeling met zijn zoon (de halfbroer van mijn dochter). Zo ziet ze haar familie en broer ook nog geregeld. Meestal komen ze haar 1 weekend per maand halen.
    Ze wonen ook ver weg.

Nu een nieuwe relatie. Mijn huidige vriend heeft een zoon. Die is om het weekend bij ons. Dit gaat verder prima. Hij is gek op mijn dochter en andersom.
    Nu komt er 1 kindje van ons samen bij.

Al met al behoorlijk ingewikkeld, maar het werkt en daar ben ik blij mee :D.

9. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    Pino...

jee inderdaad ingewikkeld verhaal moest echt 3 keer lezen..
    en met de ex van je nieuwe liefde.. dat gaat ook prima?

fijn hoor dat je zo gelukkig bent.. tenminste zo kom je over...

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja in zoverre dat mijn vriend zich op de achtergrond houdt. Zijn ex probeert geregeld ruzie uit te lokken en mijn vriend weet dat ze alle kansen wilt pakken om hun zoon bij haar te houden.
    Dit heeft ze ook al gezegd.
    Ze zei dat het beter was voor hem als hij voor altijd op 1 plek is, bij haar dus. Bullshit vind ik het want hij heeft het supergoed hier en mijn vriend is echt een supergoede vader. Dat weet zij ook.

Maar hij geeft haar geen enkele reden om zijn zoontje bij hem weg te houden. Dan kan ze het wel doen, maar dan nog heeft ze geen poot om op te staan mocht mijn vriend naar de rechter stappen. En ja, dan schiet ze er niks mee op.

Wel heeft mijn vriend gezegd. Ok prima, als jij vind dat het voor hem beter is dat hij bij jou blijft dan moeten we dat doen. Maar dan betaal ik ook geen allimentatie.
    En aangezien ze dat niet kwijt wilt is ze er tot nu toe niet meer over begonnen (half jaar verder).

11. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    oh ja zie je pino... volgens mij is dat toch een bepaald type vrouw want de ex van mijn vriendje is net zo...
    argg..alleen doet zij alles om mij onderuit te halen en ik soms gewoon niet hoe ik daarmee om moet gaan...

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ja volgens mij zijn stiekem heeeel veel vrouwen zo!

Ik mag eigenlijk van geluk spreken dat mijn ex niet een vader genoemd kan worden. Dat was helaas tijdens de relatie al zo. Zijn dochter boeit hem ook alleen als hem dat uitkomt. En aangezien hij van plan is om voorgoed in engeland te blijven ben ik er vanaf.
    Zowiezo wil ik geen regeling meer met hem.
    Hij weigert ook te betalen.
    En hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin en zoontje (of bijna) en ik wil absoluut niet dat mijn dochter volgens die normen en waarden daar opgegroeid wordt. Ze zijn beide extreem. Kinderen rennen voor ze. Echte afrikaanse instelling. Kinderen doen alles voor hun ouders. Zijn zoontje was ook behoorlijk bang voor hem, ondanks dat hij ook wel gek op zijn vader is natuurlijk. Hij werdt continu gecommandeerd, gekleineerd en zijn familie werdt belachelijk gemaakt. Als hij dan begon te huilen werd er flink duidelijk gemaakt dat dat absoluut not done was.

Nee, mijn dochter is beter af bij mij of bij de rest van zijn familie. Die zijn namelijk voor de kinderen niet zo extreem als mijn ex. Daar laat ik mijn dochter met een heeel gerust hart achter.

De ex van mijn vriend weet dat ze niks kan maken tegen mijn vriend en ook niet tegen mij. Ze houdt zich dan ook goed gedeisd nu. En dat is maar goed ook haha.

Maar ik kan mij voorstellen dat het erg lastig is als de ex van je vriend jouw in zo'n positie zet!

13. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    nee jouw verhaal is heel logisch als ik het zo lees...

pffft ik vind het een gedoe scheiden en kinderen blijft zielig...

en inderdaad ook soms voor mij....

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat een herkenning hier!! Mijn vriend heeft net zo'n ex!! Alleen zij heeft hun 2 kindjes zo tegen hem opgezet dat hij ze nooit ziet, hij mist ze vreselijk!! Ik snap niet waarom dit zo moet, :(

15. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ik ken jullie gevoel. Hier heeft mijn vriend zijn dochtertje toch kunnen overhalen ivm het feit dat hij ze wel nog graag ziet. Voor hem is het nu een heel moeilijke periode, ik lig in het ziekenhuis, hij heeft onze twee jongens om voor te zorgen en nu nog eens de zaak ivm zijn dochtertje. Hij heeft het er ook erg lastig mee. Hoe oud zijn de kindjes van jou ex als ik mag vragen? Klagen jullie dat dan niet aan?

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Zijn dochter is 16 en zijn zoontje is 10,
    Wij hebben het hier geprobeerd aan te klagen maar niemand wil zijn zaak aan nemen omdat hij geen hoge kans van winnen heeft.
    Wij wonen in Engeland en hier hebben vaders als het ware alleen het recht om te betalen voor hun kinderen en verder geen rechten.

Ze bedenkt elke keer wel wat waarom hij de kinderen niet kan zien, en als hij ze kan zien beslist zij wat hij gaat doen met de kinderen, zo van ja mag de kinderen maar dan neem je ze mee naar de bios, ow wat dan ook.
    Ook nu ik bij hem ben vind ze dat niet leuk en dat heeft het nog erger gemaakt.
    Ze weet niet dat ik zwanger ben, maar zodra ze daar achter komt gooit ze zijn glazen helemaal in dat weet ik zeker.

Dit doet hem zo zeer, Ik zie hem nooit huilen, maar als je het over zijn kinderen hebt springen de tranen in zijn ogen of hij loopt weg, hij heeft het er zo moeilijk mee.

Ik snap niet waarom ze dit doet,en vind het heel pijnlijk.

Wij hebben ons huis nummer veranderd en zijn mobiele telefoon nummer want elke keer vraagt ze om extra geld dat mijn vriend niet heeft en ze krijgt al het maximale dat ze moet krijgen en op papier staat en wat doet ze ermee??
    Ze doet daar haar achtertuin mee, of koopt een andere auto of wat dan ook maar naar de kinderen gaat het niet! ,of ze beld even om mijn lekker zwart te maken, een heel erg zielig figuur dus die haar kinderen als wapen gebruikt.

Mijn vriend zegt ook waar heb ik dit aan verdient?? hij zegt als ik nu vreemd was gegaan of haar heel slecht had behandeld, maar dat deed hij niet,, hij werkte zijn ballen af om zijn kinderen en haar te voeden en kleren aan hun lichaam te krijgen want zij wou nooit werken voor 10 jaar, maar nee dat was niet genoeg want mevrouw lag ondertussen met 5 andere mannen in bed.

Ik geloof ook echt in 2 schuld! hij zal ook wel geen engeltje geweest zijn, maar iemand zijn kinderen afpakken die een goede vader is dat snap ik gewoon niet. En vreemd gaan zie ik hem zowieso niet doen want hij heeft een libido zo laag als een kiwi!

Hoe oud je jou vriend zijn kindje dan? En is zijn ex ook zo erg?
    En hoe is het met jou, je ligt toch in het ziekenhuis? Trek je het nog een beetje?

17. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ah meid ik heb echt met jullie te doen, en zo stom dat daar de vader geen rechten heeft ivm het kind. Wat dom van haar om al dat geld aan zichzelf te spenderen, dat kan toch zo maar niet? :x

Loecke is 10 jaar, dus even oud als het zoontje van je vriend. En ja er is een tijd geweest dat zij niets wou te maken hebben met haar papa. Ze heeft een gsm gekregen omdat haar mama nooit opnam als wij belden. Maar dan nam ze op en zei ze dat ze kwaad was op haar papa. Omdat zijn ex gezegd had dat mijn vriend aan de drugs zat en dat dit door mij kwam. Of dat hij had gevochten en had geslaan op andere mensen. Wat dus niet waar was! Mijn vriend heeft er echt vaak om zitten huilen... En als partner vind ik dat enorm zwaar om daar mee op te gaan. Ik wil er voor hem zijn maar het vraagt zoveel van hem...
    Als mijn vriend haar in die periode ging halen stond ze achter het raam en wou ze nooit met hem spreken.
    Hier net het omgekeerde ivm het geld. Loecke krijgt van haar mama alles wat ze maar wil. Ze hoefd maar een kik te geven of het staat voor haar neus.
    Ik lig in het ziekenhuis inderdaad en het is zwaar maar ik moet ervoor blijven vechten. Voor mezelf, mijn vriend en voor onze kids.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    #18 LuckyMommy, 19 nov 2010
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
    Wat erg dat de ex van je vriend dit doet, en de ex vrouwen/vriendin weten dat ze hun ex de papa er mee kapot maken maar volgens mij genieten ze daar gewoon van!Plus een kind van 10 is heel makkelijk om te onder drukken, Haalt ze jou ook veel onderuit dan?

Zelfde hier zelfs de 16 jarige wil niet met haar vader praten! Ze heeft hem een brief gestuurd dat ze hem haat! Nou heb mijn vriend echt van de grond kunnen halen, Want alles wat daarin stond was niet waar en had de moeder(zijn ex) tegen zijn dochter gezegd.
    Verschrikkelijke woorden, echt die ging dwars door zijn hart vooral omdat het leugens waren en hij zich niet kon verdedigen en het zijn dochter, zijn vlees en bloed, zijn alles dit zei.

Ik snap hoe je je voelt dat je je vriend wil steunen en dat dat soms gewoon heel moeilijk is, want ja het doet jou ook zeer!
    Jij moet het allemaal ook zien gebeuren hoe hij elke keer op zijn hart word getrapt! Het zorgt hier ook voor heel veel spanning in onze relatie soms,
    We spreken haar nu amper maar toch, in mijn vriend zijn hoofd speelt het natuurlijk allemaal wel door.

Ook slecht dat ze alles krijgt van mama, aan het eind van het liedje heb je een heel verwend kindje dat wil je toch ook niet!

Moet je tot de bevalling in het ziekenhuis blijven?? :$
    Wat doe je dan zoal de hele dag? Verveel je je niet dood?:)
    Lijkt me heel erg moeilijk en dan kan je je kids ook niet veel zien, wat zal je ze missen meid *knuffel*

19. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Mij heeft ze buiten het feit van die drugs nog niet verder onderuit willen halen. Toch niet dat wij weten. Maar ik vind het echt vreselijk voor jullie ook. Wij hebben de mogelijkheid om het aan te vechten maar die hebben jullie zelf niet. Dat is toch een kans die iedereen als ouder moet krijgen. Ik hoop voor jullie zo hard dat die kinderen ooit inzicht krijgen in hoeveel hun papa en stiefmama voor hen overgeeft!

Ik voel me nu enorm slecht over heel dit gebeuren want ik lig hier terwijl mijn vriend op 2 december alleen naar de rechtzaal moet. Ik kan hem enkel steunen via skype, telefoon en 3 keer in de week een half uurtje als hij lang komt. En zo spreken wij ook zelf weinig en dat heeft ook een enorme druk op onze relatie. Wij proberen wel zo veel als mogelijk te spreken met elkaar.
    We zijn inderdaad bang dat wij niet zo goed kunnen doen voor Loecke als dat haar mama haar zo verwend.

Ik moet inderdaad tot de bevalling in het ziekenhuis blijven. Verveel me enorm want ik mag mijn bed niet uit. TV kijken, DVD kijken, forummen, lezen en doopsuikertjes maken zijn de dingen waar ik me nu mee bezig houd. Ik zie mijn zoontjes nu al 3 weken enkel via skype.

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ik hoop het ook, dat ze ooit bij papa aan komen kloppen en willen praten, Ik hoop ook voor julie dat julie die rechtzaak winnen!!
    En kan me heel goed voorstellen dat het voor jou en voor hem heel rot is dat hij alleen moet naar de rechtzaal, maar weet je meid je kan ook maar zoveel en je doet al alles wat je kunt en dat zal hij vast wel weten.

Wat moet je dan nog een tijd in het ziekenhuis liggen en je mag niet van bed af! Ik begrijp heel goed dat je je dood verveeld! Mischien heb je msn, ik wil best wel is wat met je kletsen als je niks te doen hebt, lijkt me erg gezellig, ik ben trouns 21, hoe oud ben jij dan?

En wat naar dat je zoontjes al 3 weken alleen via skype ziet, aan de ene kant ben je natuurlijk blij ze te zien maar aan de andere kant,, ja wa is skype,je kan ze niet knuffelen niks!, Je zal je wel vreslijk voelen! Weet je al wanneer je vriend weer met zoontjes langs komt?

Deel Deze Pagina