Meer meiden met oogmigraine....?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja hier ook ja. De eerste keer schrok ik ook erg.
    Soms heb ik wel hoofdpijn maar meestal niet.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Meestal heb ik dat het zicht aan de zijkanten wegvalt. Ik zie dan alleen recht voor me, soort van tunnelvisie. Merkwaardig is dat dit meestal zonder hoofdpijn verloopt, terwijl ik ook bekend ben met migraine met knallende koppijn... Weet eigenlijk niet of de migraine medicijnen ook helpen tegen het wegvallen van zicht.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Was een hele vreemde gewaarwording.
    Ik heb ook totaal geen stress verre van zelfs ik geniet zooo van mijn meisje.
    De pil slik ik al drie jaar niet meer, momenteel heb ik wel mijn menstruatie of het daar dan mee te maken heeft??
    Zo gek dat het van een op ander moment komt, na 30min trekt het langzaam weg en is alles weer ok. Beetje doffe hoofdpijn en tegen de avond is er niks meer aan de hand. Toevallig dat ik het nu gisteren en vandaag om 10:30uur kreeg. Of er dan een hormoonpiek is of zo :( Tis me een volledig raadsel.
    Je kijkt dan echt alsof je je ogen open doet onder water dat idee.
    Vind zo eng als ik eraan denk stel dat je ergens bent....of sta net met mijn dochter op de trap en ik krijg het dan...
    Ben wel bekend met laag ijzer dat moet ik morgenvroeg laten prikken samen met nog boel andere dingen en kan na de middag bellen voor de uitslag.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee had geen last van licht en geluid.......

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Trouwens als mijn zicht weer terug is en de aanval dus voorbij is moet ik heel vaak plassen wel een keer of drie kort daarna en geen kleine beetjes maar echt plassen zeg maar.
    Komt dat iemand bekend voor toevallig?

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik dacht altijd dat het wel iets met mijn epilepsie zou te maken hebben.

Heb er nooit echt aandacht aan besteed, want hoofdpijn heb ik niet.
    Maar het is wel stikvervelend dat ik ineens een half uur niks of heel wazig zie door 1 oog.

De eerste keer had ik het overigens ... in 't midden van Barcelona. Ik schrok toen behoorlijk.

Heb het een paar keer per jaar, maar zonder dat ik er tijd of reden kan opkleven. Dat maakt ook dat ik het nog nooit aan een arts heb gemeld. Maar nu het hier staat, herken ik het wel.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hier ook!! Begonnen in de zwangerschap van de oudste. Ik had het al een paar jaar niet meer gehad, tot afgelopen vrijdag... Heel vervelend. Bij mij is het ook meestal met een half uurtje weer weg. Soms daarna geen hoofdpijn maar afgelopen vrijdag helaas wel. Ook een aantal keer bij de huisarts geweest ervoor maar ze kunnen niks vinden.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja helaas, na de eerste menstruatie was het weer raak en nu na 2 jaar is het erger dan ooit. Ben elke maand er een week of anderhalf zoet mee.
    Maar goed, het hoeft allemaal niet hè, kan ook lekker wegblijven :D

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik dacht dat dat normaal was bij migraine, daaraan herken ik dat ik weer een aanval krijg. Aan 1 oog zie ik niets meer en door de ander tunnelvisie en bliksempjes. Er helpt maar 1 ding, met een maxalt tablet op bed gaan liggen, alles potdicht en alle geluiden weg. Ik kan dan ook niet meer voor de kinderen zorgen helaas.
    Sterkte ermee, het is een drama om zo'n aanval te hebben.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben er nooit meer naar de huisarts geweest.
    Toen ik het de 2e keer had gehad begon mijn nicht erover dat zij oogmigraine heeft. Toen wist ik dus ook wat dat bij mij was/is

1e keer in de zwangerschap gehad, was op mijn werk en daar waren van die felle lichten dus ik dacht dat ik per ongeluk in zo een lamp had gekeken maar vond het wel raar. Ik had echt zo een vlek met bliksempjes enz,.... En kon niet tegoei lezen op de computer en papieren omdat die vlek net in het midden was.

Heb het nu een keer of 6 gehad volgens mij
    Gelukkig nog nooit met autorijden, als ik het dan zou hebben stop ik onmiddelijk!
    Wel heb ik soms dat ik een beetje troebel zie maar dat is over mijn heel zicht. Maar heb ook een bril nodig

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier ook! Migraine met aura....

De eerste X schok ik zo, dat ik ervan ging hyperen....
    Daardoor kreeg in tintelingen in m'n handen en voeten in m'n lippen,
    Kon ik niets meer zeggen (of alle woorden doorelkaar) wist ik m'n moeders naam niet meer (die wilde ze bellen)
    Mijn collega's dachten dat ik een hersenbloeding o.i.d, had, dus die hadden de ambulance zelfs gebeld!

Nu zie ik opeens een blinde vlek, kijk ik bijv, naar vriend en mist ie een oog.... Dan komen er schitteringen aan de zijkant van 1oog (meestal rechts) en dan zie ik soms ook niets meer aan de zijkant (als ik dan m'n hand naast m'n gezicht beweeg zie ik hem niet....)

Nu weet ik als ik dit krijg dat ik m'n pilletje moet nemen, en dan gaan liggen.... , m'n zicht is na ongeveer 20 minuten weer normaal
    En krijg dan enorme hoofdpijn. (Alleen de laatste X vlak na m'n bevalling kreeg ik helemaal geen hoofdpijn, alleen een "wattenbol"
    Vaag.....:(

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hyperen had ik ook zoooo vervelend.
    Vanmorgen weer hyperen omdat ik bang was dat ik het weer zou krijgen, gelukkig niet gebeurd en ben weer wat rustiger.
    Dochter belde e terug voor bloedonderzoek uitslag alles is nagekeken en alles was helemaal prima, alle waardes waren goed.
    Ik heb het vanmorgen ook niet meer gehad, ben lichamelijk helemaal nagekeken. De dokter doet er nu niets mee, mocht ik het weer krijgen dan moet ik terug komen, eerder niet.

Deel Deze Pagina