Ik moet dit gewoon even kwijt.. 3 jaar geleden hebben mijn man en ik ons ingeschreven bij de plaatselijke woningbouw vereniging. Gezien de wachtlijsten die er stonden zouden we rond ons trouwen een huisje hebben. (dit werd ons verteld) Inmiddels zijn we vandaag exact 5 maanden getrouwd, en wonen nu bij de ouders van manlief in omdat we nog geen huis hebben We willen dolgraag aan kinderen beginnen, het liefst nu al, maar zolang we geen eigen huis hebben kan dat niet. Wekenlang was er geen woonkrant, omdat er geen woningen vrij zijn. Nu kwamen er deze week opeens enorm veel huizen vrij! Ik helemaal blij, wilde gaan reageren. Hebben ze een nieuwe eis; Je moet minimaal met 3 personen zijn. :x:x Hoe moeten wij in vredesnaam een huis krijgen met zulke eisen??? De andere woningen liggen rond de 700-800 euro huur per maand of zijn voor 55+. Nu voel ik me wel zo met mijn fibro maar op papier ben ik het niet! Zo dat moest er even uit..
Nou ja! Dat slaat nergens op. Wat gek zeg. Kan je niemand mee laten inschrijven en daarna uitschrijven? Vanaf 1 januari worden de sociale huurwoningen nog alleen maar toegekend aan huishoudens die minder dan 33.000 bruto per jaar verdienen
Pfff hier krijgen mensen die scheiden al voorrang, mits ze kinderen hebben. Of als er een medische rede is. Die heb ik wel, maar ik laat geen eigen huis achter. Dus kom ik alsnog niet in aanmerking. Het begint nu wel erg frustrerend te worden
Op deze manier vind ik dat niet eens zo gek Hier in de regio zijn vooral jongeren woningen een probleem
Ik ken jou regio en dat duurt echt jaaaaaaaaaaaaren snap niet dat ze konden zeggen dat jullie snel een huis zouden hebben. Al ken ik ook uitzonderingen die spontaan een woning toegewezen kregen vraag me niet hoe. Je heb wat meer kans in de dorpjes dan de grotere plaatsen. Succes
Is er geen mogelijkheid dat je particulier kan gaan huren via bijvoorbeeld Direct Wonen? Je betaald dan misschien wel wat meer, maar dan heb je wel je eigen stekkie.
Wij wonen al in het dorpje met de kortste wachtlijst van het gooi (eemnes) en de lijst was toendertijd 2,5 jaar. In de tussentijd zijn er veel ouderenwoningen opgeleverd, wat volgens hun in ons voordeel zou werken. Direct wonen is hier in de regio eigenlijk alleen kamers of enorm dure woningen, helaas Zijn al wel aan het kijken via andere verhuur instanties ook. Maar hier in eemnes is het een ramp. Soms hebben we een huis waar we op kunnen reageren. Maar de meeste zijn of vrije huur: Ruim 800 euro huur voor een minimaal inkomen van 3450 euro. dan heb je 55+, waarvoor je ook een zorg indicatie moet hebben. Of je moet met minimaal 3 personen zijn
Het is altijd een ramp met die wachttijden, bij iedere woningbouw volgens mij. Wij wonen ook in een huurhuis, in mijn geboortedorp, want ik wou hier niet weg. Daar hebben we ook ruim 4 jaar op moeten wachten. Al met al hebben wij dus wel veel geluk gehad. Maar zijn er geen andere manieren om aan een huurwoning te komen? En kopen, of is dat voor jullie ook te duur? Voor ons wel in ieder geval, hier in het dorp betaal je voor een koophuis dik 30.000, en dat kunnen wij echt niet betalen!
Kopen is voor ons helaas onmogelijk, ik werk door ziekte niet veel en mijn man heeft ook geen top salaris. Goedkoopste huis hier in ook ruim 2 ton..
Wij hadden deze week of zoiets leuks;woning toegewezen gekregen via woningnet,zijn wezen kijken,helemaal blij,hebben geaccepteerd dus moesten binnen aantal dagen documenten inleveren. Zo gezegt zo gedaan.Worden we een dag later gebeld:afgewezen! Waarom?Huur(518 euro)is te hoog voor ons inkomen! Maar bij woningnet hadden we een foutmelding moeten krijgen,wat niet is gebeurd. Ik zeg nog tegen die vrouw:ik zit op een kamer van 630 euro!! Maar helaas,ze moeten zich aan de regels houden.
wij krijgen al voorrang en moeten al 1 jaar wachten minimaal wat wil je als er misschien 2 huizen in de maand leeg komen
ja hier hetzelfde. Alle huizen naar urgenties, om gek van te worden. Of doorstromers waarvan de huizen dan gesloopt worden.
Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging in Zuid-Holland... Wat ik eigenlijk mis in jou verhaal is of die 3 personen betrekking hebben op een eengezinswoning of een appartement? Hier is het namelijk zo dat als je met z'n 2-en bent je niet eens op een eengezinswoning hoeft te reageren. Deze zijn zo ontzettend schaars dat ze alleen worden toegewezen aan gezinnen. Wél is het zo dat een ongeboren kind vanaf 12 weken ook meetelt en je vanaf 12 weken zwangerschap dus wel kan reageren op een eengezinswoning. Ik snap dat je boos bent, maar de woningbouw kan hier ook weinig aan doen. Er zijn helaas té veel regels waar wij ons aan moeten houden bij het verdelen van de woningen en dit moet ook allemaal verantwoord worden aan de overheid. Eigenlijk moet je dus daar zijn Natuurlijk wil ik je wel heel veel succes wensen!