Meer melk dan geadviseerd?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hellen1971, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn dochter van bijna 16 maanden drinkt nog 2 x wat borstvoeding ( ben nu verder ana het afbouwen) en daarnaast gemakkelijk 2 bekers melk en ze eet nog wat yoghurt. Ze is geen heel grote eter, brood gaat niet geweldig, wel is ze meestal dol op haar avondmaaltijd.

Als ik straks de laatste voeding voor het slapengaan wil afbouwen, ben ik van plan ze nog wat melk te geven. Dan komt ze aan meér dan de door het consultatie ( consternatie?)buro geadviseerde bekers melk. Is dat nou écht zo erg??

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje heeft per dag nog 300ml melkproducten nodig. Als dat 400 ml wordt is het ook geen probleem. Meer is niet nodig en gaat ook vaak te koste van de voeding. Verder bevat de voeding dan veel eiwitten in verhouding.

Groetjes Eveline

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En wat zou je dan adviseren om te geven als ze naar bed gaat? Want bij ontbijt en lucnh ( nou ja..ze eet haar brood erg slecht) heeft ze al melk. Tussendoor drinkt ze rooibosthee zonder suiker of water en eens per dag een beker met diksap oid.

Ze heeft nog nooit de klok rond geslapen, dus ik wil ook niet dat ik ze water ga geven en vervolgens middenin de nacht met een kind zit dat trek heeft.

Ik hoop, dat je me verder kunt adviseren!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Het is geen probleem om voor het slapen gaan melk/pap te geven alleen zal je dan overdag wat minder moeten geven, zodat je totaal niet boven de 400 ml uitkomt. Of je verdeelt 400 ml of 3 keer, ontbijt, lunch en avond.
    Groetjes Angélique

Share This Page