meer melk

Discussie in 'Voeding' gestart door JinxieWeasel, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vanaf wanneer mag je wat meer koemelk geven.
    Ik hoor nu steeds dat de kleine maar 300 cc zuivel per dag mag.
    Nou daar zit ik dus zo aan. En aangezien binnenkort de bv af is gelopen, wil ik haar in de avond ook gewone melk geven, maar dan moet ik een fles (of in de middag of ochtend) laten schieten.
    Hoe doen jullie dat?

Groetjes

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je mag 300-500cc koemelk geven, de max is 500cc zuivel per dag, incl kaas, boter en toetje. Zolang je kindje de rest van het eten, brood en warm eten goed eet kun je makkelijk die 500cc geven. Ze adviseren 300 cc omdat kindjes melk meestal lekkerder vinden dan gewoon eten, het gaat dan ten koste van de eetlust.
    Mijn zoontje krijgt nog steeds meer dan 300cc, maar hij eet verder ook prima. Kijk het even aan als je meer geeft, gaat ze minder eten, dan de zuivel weer wat minderen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je mag inderdaad wel iets over die 300 heen. Dat is het advies. 500 de max.

Wij geven nu in de ochtend een bekertje melk a 120cc, bij de lunch 120cc, een toetje van zeker 100cc.
    Maar ook regelmatig nog wel een 2e glaasje melk, of extra toetje. Maar dat geef ik pas als zijn boterham/warm eten goed op is. Daarna heeft hij dan tijd genoeg om het te verwerken voor de volgende voeding.
    We halen hier dus zeker de 340, en vaak genoeg ook richting die 500.

Verder krijgt hij roosvicee, thee en water. En sapjes(sinaasappel/appel).

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt dochter geen melk tussen de middag maar water of sap (water begint ze goed te waarderen dus bied dat eerst aan nu)
    Smorgens krijgt ze 150/5 bij haar brood en na het avondeten als ze geen yoghurttoetje wilt krijgt ze nog 120/4 en dan al met al over gehele dag komt ze goed aan 300.
    Wist die hele stelregel van max 500 niet, ik had begrepen max 300 maar zal dat verkeerd begrepen hebben dan.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe oud is je dochter?
    Het klopt dat voor kinderen vanaf 1 jaar tot 3 jaar het advies wordt gegeven van 300 ml. koemelkproducten ivm het aantal eiwitten. Als je geen kaas, vlees(waar) of vis geeft, mag je wat meer melkproducten geven. In borstvoeding zitten veel minder eiwitten, dus daar mag je veel meer van geven. Geef wel volle melkproducten voor de goede vetten en vitamines A en D, die niet in magere melkproducten zitten.
    Je kan ander vocht wel aanvullen met water/thee/aangelengd sap tot 750-900 ml.

Deel Deze Pagina