wij hebben wel sex maar geen geslachtsgemeenschap zo kan het ook! ik heb veel last van mijn onderbuik en laatst na de sex heel veel last gehad, dus dat was niet erg prettig... waren waarschijnlijk de banden ofzo, maar hij mag er pas weer in als ik denk dat ik er geen last meer van krijg! hopenlijk is dat snel, want de zin is er wel hoor! alleen die pijn....
Nou, dat wilde ik ook net zeggen. Je kunt toch ook sex hebben zonder penetratie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar om bepaalde redenen geen zin meer in hebt of er angstig voor bent. Maar er zijn genoeg andere manieren om elkaar te bevredigen. Wij doen het nog af en toe, wel minder dan in het begin van de zwangerschap. Soms met penetratie en soms zonder. Ik voel soms echt de behoefte om intiem te zijn met m'n vriend. Dat komt denk ik ook door het besef dat het na de bevalling waarschijnlijk een paar maanden gewoonweg niet kan. Niemand moet iets tegen haar zin doen. Het is wel belangrijk om het uit te spreken naar elkaar en eventueel besluiten om andere dingen in bed te doen. Ookal is dat alleen maar lekker tegen elkaar aan liggen en zoenen zonder dat dat tot sex moet leiden.
evaatje schreef: Sorry maar ik vind het echt onzin dat als je echt geen zin hebt je maar zin moet maken! Je moet nooit iets tegen je zin doen, zeker niet als je zwanger bent. Je hebt er samen voor gekozen. Denk dat je me verkeerd heb begrepen! Had eerder geschreven:Heb ook niet altijd zin hoor, ben veel te moe. Maar hubbie heeft wel zin dus dan denk ik kom maar...... en zijn we eenmaal bezig krijg ik ook wel zin dus En het is niet zo erg dat mijn man moet, als ik echt geen zin hebt heeft hij daar alle begrip voor, en zoals gezegt er zijn indd meer manieren maar ik doe het echt niet tegen m'n zin hoor! jessica
Tja 9 maanden lang echt geen zin (en dan nog wat maanden erna) kan ik me echt niets bij voorstellen, natuurlijk kan je eens echt geen zin hebben, maar er zal ook vaak zijn dat je geen zin hebt door vermoeidheid, doordat de baby schopt, of weet ik wat en als je man dan echt wel zin hebt kan je toch proberen zin te maken. Als je tijdens het voorspel ontdekt dat je echt toch geen zin hebt dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
hohoho Je hoor mij niet zeggen dat een man vreemd mag gaan, ik haalde een topic aan uit een vaderschapsforum. En die man die dat zei kreeg bijna iedereen over zich heen hoor. ik wilde ermee aangeven dat mannen ermee zitten, dat ze ervan balen en er dus forumtopics over maken. Meestal wil ik vaker dan mijn vriend, nu in de zwangerschap is dat andersom. En daar heeft hij alle begrip voor. Ik heb hem nog nooit ook maar horen klagen. Maar daarom doe ik nog wel een beetje mijn best om zin te maken, verleidelijk te zijn etc. Want ik weet hoe belangrijk het voor ons is, en al ik eenmaal begin is het altijd leuk. Ik werk meer dan fulltime, en kan nu er weinig bij hebben (nieren verwijd). Dus het volledige huishouden en de zorg voor onze dochter komt op hem neer. Hij deed uiteraard al meer dan ik ( gezien onze werkverdeling) ,maar dat is nu nog veel meer geworden. Het samen leuk hebben is dus ook nu heel belangrijk, en sex is daar een onderdeel van. In mijn mening die ik beschrijf ga ik ervanuit dat je een leuke relatie hebt, eerlijk open en met vertrouwen. En daarin doe ik wat extra mijn best om toch voor genoeg intimiteit te zorgen. Uiteraard heb ik het niet over relaties waarin de vrouw bang moet zijn dat de man vreemd gaat ( die relatie heeft sowieso al een probleem, met zo'n man moet je niet aan kinderen beginnen lijkt me ) en nogmaals ., Ik heb het over een hele normale zwangerschap, zonder voorgeschiedenis of wat dan ook. En sex is meer dan geslachtsgemeenschap uiteraard. Ik was wat te bot met : dan moet je maar zin maken. ik vind in het algemeen dat je af en toe zin moet maken. Je bent nou eenmaal geen robot, en hebt niet allebei "klik" op het zelfde moment spontaan zin. Dus de ene keer maakt de een een beetje zin en de andere keer de ander. En tijdens de zwangerschap is het vaak de vrouw die wat minder zin heeft. Het betekend echt veel voor sommige mannen als ze 9 maanden geen sex hebben. Dat is voor sommige mannen net als niet communiceren is voor veel vrouwen.
Nu ben ik dit topic al een paar dagen aan het volgen. Ik herken veel van wat er gezegd wordt. Laatst heb ik zelf een topic geopend, waar is mijn libido?, en daar heb ik best veel aan gehad. Van wat er hier af en toe gezegd wordt, schrik ik echt. Vooral van MissX. Ik mag hopen dat het een grapje is, want als je op déze manier tegen je vriend/man aankijkt ben je in mijn ogen echt verkeerd bezig. Hoe zou je het vinden als hij op dezelfde manier over jou praat/denkt? Het komt echt heel minachtend over. Sorry hoor, maar dat moest ik echt ff kwijt.
Nee hoor mijn vriend en ik hebben het nog steeds redelijk spannend in bed. Ik heb nu wel meer zin als hem. En eerst was dat andersom. Het was uiteraard een grapje wat ik zei
even bijgelezen in dit topic en er komen toch echt opmerkelijke dingen voorbij. dat er op het vaderforum aangehaald wordt dat het te begrijpelijk is dat men vreemd gaat als de vrouw 9 maanden geen zin heeft vind ik belachelijk. als mijn hubbie er zo over dacht stond hij vanavond nog met zijn weekendtas bij z'n moeder op de stoep. dat je ook om de ander moet denken ben ik het mee eens, maar dat geldt voor hem dus ook en als ik geen zin heb, heb ik geen zin. ik maak dan ook geen zin! sterker nog, mijn man knapt dan volledig af zodra ik dat doe. een relatie draait om veel meer dan alleen maar sex. wij hebben op dat vlak absoluut geen klagen, maar ik zal het bijvoorbeeld nooit het belangrijkste van onze relatie noemen. als blijkt dat ik 9 maanden geen sex heb zal dat geen 'aanslag' op onze relatie zijn. denk niet dat m'n hub blij is, verre van, maar onze relatie is nog steeds stabiel. denk zelf niet dat dat gaat gebeuren, want zolang ik me niet beroerd voel door de hormonstertjes, is mijn libido juist gestegen.
dan zal je partner onderhand een beste bult in zijn broek hebben hangen na 23 wkn... .... ik kan me de ergenis van mannen soms wel voorstellen hoor, zo worden ze (zo lees ik het af en toe) gebruikt om zwanger te worden, vrouw kient de "vruchtbare" dagen uit en daarna mogen ze "hem" weer aan de strijkstok hangen tot die bekende dagen weer in het zicht zijn, en zodra men zwanger is, is het bekeken want dan is het "doel" bereikt.... dat je als vrouw zijnde af en toe geen zin hebt kan ik me helemaal voorstellen...daar heb ik tijdens mijn zwangerschappen ook wel eens last van gehad.... dat je na een medische voorgeschiedenis (medische molen - miskramen) niet goed durft kan ik me ook wel voorstellen... maar opmerkingen als bovenstaande, nee daar kan ik persoonlijk niks mee, en dan kan je je parnter wel het een en ander vertellen, dat je geen zin hebt, moe bent of wat dan ook en dat de beste man, je simpelweg met rust laat, maar ik vindt het persoonlijk niet echt kunnen.... je bent samen een weg in gegaan die je samen voor hele lange tijd wil bewandelen en dan ineens als de zwangerschap eindelijk een feit is moet ie maar "opdonderen" want ik heb geen zin, als je niet zwanger zou zijn geweest zou je ook door blijven gaan...maar nu het eenmaal zo ver is, is de behoefte aan ook vertrokken, vindt ik eerlijk gezegd een beetje egoïstisch.... mannen hebben met de hormonale veranderingen in ons lichaam al genoeg te "verduren" ook zij krijgen wel degelijk met vele veranderingen te maken..... zie het steeds vaker dat als er iemand zwanger is diegene wel ziekt lijkt te zijn zeg, zwangerschap is in mijn ogen nog steeds een heel mooi iets, en geen ziekte.... ben blij dat mijn gevoel voor mijn partner altijd zoveel is geweest dat ik zwanger of niet meestal wel zin in hem had wat sex betreft...zelfs de dg voordat mijn water brak hebben we het nog "goed" naar de zin gehad als je begrijpt wat ik bedoel....naarmate je dikker wordt is het ook weer leuk andere "standjes" uit te vinden en de lol die daarmee gemoeid gaat is ook prachtig.... ik zou het knap beroerd vinden als ik geen "trek" meer in hem zou hebben, of het niet meer op zou kunnen brengen.... liefs smoekie
Smoekie, ik ben het wel met je eens. Net zoals ik inderdaad verwacht dat hij bepaalde zaken nu doet omdat ik er gewoon geen zin meer in heb (kritisch bekeken kán ik sommige klussen namelijk eigenlijk gewoon nog doen... ), vind ik het niet raar om even iets meer in de stemming te komen zodat we het samen leuk hebben. Helemaal tegen je zin of met allerlei fysieke klachten is wat anders natuurlijk. Ik prijs mij trouwens gelukkig met een man die mij sexy vindt tijdens mijn zwangerschap en die ook/juist nu (nog) zin heeft in sex. Volgens mij zijn er ook (veel?) mannen die er heel anders over denken. Maar goed, dit topic maakt wel duidelijk dat iedereen anders is en dat is misschien maar goed ook