Hoi, Ik moet binnenkort naar de tandarts. Ik heb het al verzet naar 3-6 maanden zwangerschap. Weet iemand of je nu wel of geen verdoving mag hebben? De tandarts zegt: 'in mijn opleiding heb ik geleerd dat het mag', maar ja, wie weet is het iemand die de opleiding al 40 jaar geleden heeft gevolgd (het is een voor mij nieuwe tandarts)... Heeft iemand er zelf ervaring mee opgedaan? Of weet iemand dat een bepaald soort verdoving veiliger is dan de andere soort? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes, Mave
Lastig he dit? Ik had ook last van mijn tanden maar heb geen verdoving laten gebruiken. Dit omdat ik daar in de eerste plaats zelf geen goed gevoel bij had maar ook omdat mijn tandarts dat niet doet wanneer je zwanger bent. Daarin tegen heeft een vriendin het wel gewoon gehad tijdens zwangerschap, er moest toen heel wat gebeuren geloof ik aan haar gebit. Dat was een andere tandarts,...... Wat zegt je eigen gevoel en wat moet er gebeuren? Ik had twee gaatjes die gevuld moesten worden maar vond dit prima te doen zonder verdoving.
Mijn tandarts en gyn zeiden dat het geen probleem was omdat het plaatselijk is en het niet rondzweeft in je lichaam. Ik vertrouw op hun expertise ze hebben niet voor niet niets al die jaren geleerd.
Het mag maar je lijf breekt het spul wel af en dan komt het in je bloed dus het kindje krijgt een miniem deel binnen. Ik vermijd het daarom en lijd pijn
K heb wel een verdoving gehad bij de tandarts, pijn geeft stress en dat is gevaarlijker voor je kindje dan een beetje verdoving (zei de verloskundige).
Ik ben met 8-9 weken gewoon geweest, verdoving gehad. Ik had thuis in voorlichtingsboekje van overheid gelezen dat het gewoon mocht en tandarts (jonge vent ) zei dat ook meteen. Het enige was, zei hij, dat hij bepaalde soort verdoving niet mocht geven (maar dat was sowieso geen standaard middel), en dat het dus goed was dat ik het vermeldde. Geen reden gehad om te twijfelen aan zijn oordeel. Als mijn kind al 'iets' opgelopen zou hebben, dan zou het door de 14 weken primperan zijn...
Plaatselijke verdoving is echt geen probleem. En tandartsen blijven cursussen volgende gedurende hun carriere, zodat ze dus altijd op de hoogte zijn van nieuwe technieken en inzichten.