Hoi allemaal! Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben. Aangezien ik een auto immuunziekte heb met daardoor een grotere kans op een trombosebeen, miskraam en longembolie, zei de gynaecoloog dat ik maar fragmin moest gaan spuiten. Aangezien ik nogal panisch ben voor spuiten zie ik hier heel erg tegenop! :x Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en deze wil delen? Hoelang heb je het moeten gebruiken en viel het mee/tegen en hoe is je zwangerschap verlopen of hoe verloopt ie tot nu toe? Ik hoor het graag! Groetjes!
Hoi Masu, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb zelf geen ervaring met het spuiten van fragmin maar wel de spuiten zetten aangezien ik verpleegkundige ben... Ik hoor van mijn patienten altijd dat het prikje van de spuit erg meevalt alleen ( sorry dat ik het zeg) de vloeistof soms wat na kan branden. Ik hoop voor je dat het mee valt! Gr NursieD
Hoi Masu, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mij zijn ze er in het begin van de zwangerschap achter gekomen dat ik het anti-fosfolipidensyndroom heb. Ik heb dus ook trombose-kans en grote kans op miskramen (heb er voor deze zwangerschap 2 gehad). Ik moest toen direct beginnen met het spuiten van fragmin gecombineerd met het slikken van acetylsalicylzuur. Ik vond de eerste keer prikken echt doodeng, maar als je een goede huisplooi pakt (liefst op een plek waar een beetje vet zit) voel je er eigenlijk nauwelijks wat van. Ik voel altijd even met de naald of ik op een goede plek zit (je voelt meteen al aan de oppervlakte als je op een zenuw of iets zit en dan verplaats je gewoon). Zet de naald in de plooi, spuit de spuit leeg en laat dan rustig de plooi los en haal de naald heel rustig terug. Ik krijg zelf wel allemaal grote bobbels en harde plekken op de plaatsen waar ik heb geprikt en zo langzamerhand wordt het zoeken naar nog zachte plekken om te prikken. Maar het valt me alleszins mee! En mijn zwangerschap verloopt nu goed, en daar is het natuurlijk allemaal om te doen! SUcces en als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! Liefs, MArijn
Ik heb ook moeten spuiten. Ik vond het - sorry hoor - vreselijk. Ik ben helemaal niet kleinzerig, maar ik vond het heel onnatuurlijk om mezelf te spuiten! De pijn valt reuze mee van het prikje, de vloeistof brand wel een beetje. Het is een dikgoedje dat je inspuit, daarom kan je het beste heel langzaam aan in spuiten! Dan heb je erna het minste last! Ik wens je veel succes en sterkte! Ik mag eind februari weer een week mezelf spuiten ivm een kleine ingreep, maar ze hebben toch liever dat ik een week ga spuiten!
hey meid als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap maar heb heel vaak gehoord dat het zwangerschap aan de hand van inj. heel goed lopen!!!!! zelf heb ik mn gyn ook gevraagd om mij te testen op bloedstollingsprobleem/ trombose omdat ik al 2 x een MA hebgehad. maar die lieve man weigerd dit. dus ben blij dat jij het iig wel goed onder beh. ben. groetjes,