wel of geen lf ondersteuning bij cryo tp in eigen cyclus?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roosje72, Feb 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wel of geen lf ondersteuning bij cryo tp in eigen cyclus

1. lf ondersteuning met utro - zwanger

2. lf ondersteuning met utro - nietzwanger

3. lf ondersteuning met pregnyl - zwanger

4. lf ondersteuning met pregnyl - niet zwanger

5. geen lf ondersteuning - zwanger

6. geen lf ondersteuning - niet zwanger

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik heb eind deze week een cryo tp, tenminste als ze goed ontdooien. nu heeft mn gyn gezegd dat utro niet echt nodig is omdat ik een goede eigen cyclus heb. ik mag het wel. dan weten we zeker dat ik een lf van 14 dagen haal. mijn eigen lf fluctueert wat tussen de 12-14 dagen. Nou hebben we omdat het geen gestimuleerde cyclus is ook nog de mogelijkheid tot een lf ondersteuning middels pregnyl....dat mocht ook van de gyn, hoewel ze er zelf niet in gelooft dat het verschil maakt met utro. tot slot hebben we ook nog de mogelijkheid om helemaal niets te doen en hopen dat het embryootje slim genoeg is om het zelf te regelen. Ik ben in het verleden 1x spontaan zwangergeraakt, en 1 x met iui, allebei zonder lf ondersteuning. Het afgelopen jaar wel een hoop streepjes, maar geen plakkers. In december een spontane plakker, zonder utro, maar liet na 3 dagen toch weer los. voor de rest heb ik het afgelopen halfjaar alle andere cycli (iui, ivf) met utro gedaan. Graag ervaringen met de 3 verschillende opties bij (cryo) tp:
    1) utro lf ondersteuning
    2) pregnyl lf ondersteuning
    3) geen lf ondersteuning

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik heb 4 terugplaatsingen gehad. Van de 2 terugplaatsingen waarbij ik Utro gebruikte werd ik niet zwanger. Van de 2 terugplaatsingen waarbij ik Pregnyl gebruikte werd ik wel (kort) zwanger. Ik kreeg 3 x pregnyl 1.500 ie na de terugplaatsing.

De ondersteuning is voor mijn gevoel echt nodig. Mijn lf is maar krap 10 dagen. Bij een van de cryo terugplaatsingen kreeg ik de dag voordat ik mocht testen een bloeding en zakte mijn temperatuur dramatisch. Daarna stopte het en steeg mijn temperatuur en testte ik positief. Ik denk dat die 3 x Pregnyl net aan genoeg was om de broodnodige progesteron te bieden en dat mijn lichaam het pas laat zelf begon aan te maken.

Heel veel succes!

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    welke dagen moest jij pregnyl zetten?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,912
    15,582
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb nog nooit utro gehad na een cryo tp. Mijn lf is ong 11 dagen.
    Mijn gyn schrijft dit niet voor omdat mijn cyclus goed is en ik anders utro tot de 12e week door moet gebruiken.

extra utro en pregnyl geven ze alleen na een verse ivf/icsi of als je lf veel te kort is.

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Hier nooit iets voor de lf bij een cryo. Ook ik had een prima cyclus van nature. Ik vond dat alleen maar fijn, kan je lichaam het een keer zelf doen, geen hormoongedoe in de lijf etc. In ons geval was het resultaat bij cryo nr4 super :D

6. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Nou mijn lf is niet kort , helemaal niet zelfs maar krijg wel 5x pregnyl 1500eh.. Om te kijken of dat het is voor mij..

Geen utro dus in natuurlijke cyclus maar gezien mijn geschiedenis pregnyl.

7. lamaris

lamaris Niet meer actief

De dag van de tp, en verdr op dag 3 en dag 6 na de tp.

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik dag voor de tp en dan om de dag , totaal 5x

9. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    1x helemaal in eigen cyclus een tp gehad, niet zwanger. Toen wel tig follikelmetingen gehad, meerdere keren bloedprikken (bijna 2 weken lang) en heel gedoe omdat m'n cyclus raar deed.
    De volgende tp in het streekziekenhuis gehad, 1x een fm, meteen pregnyl 5000 de volgende dag om zeker te weten dat het eitje zou springen, 5 dagen daarna een blastocyst teruggeplaatst en zwanger!

Share This Page