Hey! Ik nam al van voor dat ik stopte met de pil Vitamine B12 tabletten omdat het te laag stond. Toen ik stopte met de pil (en dus startte met foliumzuur) werd me aangeraden om B12 verder te blijven nemen, omdat foliumzuur in combinatie met een te laag B12 ook niet fantastisch goed zou zijn... Ik neem dus al minstens 8 maanden B12 intussen, schat ik. Het heeft me nog niet geholpen bij het zwanger worden alleszins
Ja maar ik heb het formulier van m'n schildklier al binnen. En als ik het via de huisarts doe, moet ik daarvoor weer ergens anders prikken. Ik zal morgen wel even de huisarts bellen.
Nou zonder reden mag ik van de doktersassistente geen bloed prikken op b12. Echt onzin en heb ik gezegd ook. Morgen de internist bellen.
Ik heb jarenlang met een vitamine B12 tekort gelopen zonder dat ik het wist. De huisarts nam mijn klachten niet serieus. Jaren later bij andere huisarts bloedtest gehad en de B12 was waarde van 89. Sindsdien krijg ik injecties eerst iedere week en nu elke 2 weken. Door het langdurig tekort heb ik blijvende problemen. Ook heeft het invloed gehad op mijn vruchtbaarheid daar wordt ik nu voor behandeld met Clomid. Ik weet dat je van een tekort een grote kans hebt op miskramen. Een waarde beneden de 320 is eigenlijk al te laag en zou je kunnen denken aan een verminderde opname.
Ik heb ook blijvende schade hierdoor. In mijn jeugd was ik altijd erg moe, echt pfeiffer heb ik niet gehad. Door mijn miskramen ben ik dingen gaan opzoeken en op deze manier kwam ik achter de B12 en schrok hier eigenlijk wel van. Ook het afvallen lukt niet goed, wat ik ook doe. Momenteel kom ik ook alleen maar aan, maar ik denk dat dit ook te maken heeft met spieropbouw, aangezien ik het sporten momenteel weer aan het opbouwen ben. Daarbij kan ik niet 40 uur in de week werken, dan ben ik oververmoeid. Nu werk ik 15 uur en heb daarnaast nog 2 paarden waar ik nog 20 uur in de week heen ga en nog een eigen bedrijf in gebak. Dat is genoeg en het gebak kan ik op mijn eigen tempo doen. Hoop dat het beter wordt naarmate de maand vordert. Wil nu nog uitzoeken wat het vitamine D terkort voor schade aanricht en dan daar wellicht ook tabletten voor nemen, alleen weet ik niet welke ik dan moet kiezen, ook van solar net als de B11 en 12? Of van kruidvat?
Ik heb vandaag een gesprek gehad met de fertiliteitsarts en gevraagd of ik mocht testen op b12.min eerste instantie wilde ze me hier niet op laten onderzoeken. Ik kon gewoon pillen voor b1/ in gaan nemen. Toen ik zei dat ik toch eerst wil weten hoe het met de waarde zit en ik ook nog Thyrax slik en niet weet of dit allemaal samen gaat adviseerde ze om toch aan de internist te vragen en dan kan ik me alsnog laten prikken.
Hmm jammer da ze zo moeilijk doen. Ik bel morgen de huisarts(of ik ga er in de middag lang) om mijn laatste testuitslagen op te halen. Vandaag de D3 tabletten opgehaald en vraag me nu af of ik de B12 en D3 tegelijk kan nemen of dat ik dat op 2 verschillende tijdstippen moet nemen?
Ik heb ook een b12 tekort, Ik krijg er ook injecties voor. Ook heb ik een vit. D tekort Men heeft nooit gezegd dat dit een oorzaak kan zijn van mijn vruchtbaarheidsproblemen. Ik ben ook nog nooit zwanger geweest ( zover ik weet) dus geen miskramen gehad door het tekort. Ik heb ook gelezen als je vit. B11 slikt, je b12 ook op orde moet zijn, omdat die vitamines samenwerken